گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم
گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 9 صفحه
.در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
سرآغاز سخن پیرامون قضیه دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
دیباچه پیرامون قضیه دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
درک مشکل پیرامون قضیه دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
بررسی بیشتر در رابطه با دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
ارائه مستندات پیرامون دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
پیش بینی نتایج در مورد دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
راهکارها پیرامون قضیه دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
رفرنس و منبع مورد استفاده دست یابی به مدیریت مشارکتی در مدرسه
راه حل های پیشنهادی:
مدير آموزشگاه براي ايجاد رابطه اي اثر بخش با همكاران و دانش آموزان ضمن تحصيل دانش و كسب مهارت هاي مربوط به ايجاد روابط گروهي و ميان فردي بايد به چند وجه توجه كافي نمايد و بر پايه آنها نسبت به ايجاد ارتباط اقدام كند از جمله توجه به عواملي نيز گشودگي عاطفي و فكري ، برد باري و شكيبايي در برخورد با آرا ها و تفكرات ديگران گوش دادن فعال و موثر به منظور دريافت نقطه نظرهاي طرف مقابل ،به كار گيري رفتار حمايت گرانه و ايجاد جوّ مبتني وبر صداقت و صميميت ، نشان دادن همدلي و همدردي و داشتن نگرش مثبت به افراد و اعتقادات آنها و طرز بر خورد بي طرفانه . منصفانه ، روشهايي است كه مي تواند غناي جو تفاهم و اعتماد و افزايش اثر بخشي ارطباتاط مديران بار افراد و اعضاي سازمان به صورتي مؤثر كمك كند . بنابراين آنچه باعث تقويت ارتباط فردي و مديريتي خواهد شد عبارت است از :
1-كسب هر چه بيشتر دانسته ها ، اطلاعات و مهارت هاي مربوط به ايجاد روابط انساني اثر بخش
2-مدير بايد بيشتر گوش شنوا داشته باشد تا زبان گويا . به طوري كه ظرافت هاي لازم در زمينه صميمانه گوش كردن را كسب نمايد .
3-تلاش در جهت درك دلايل صريح و ضمني رفتار ديگران در بر خورد با آنها
4-علاوه بر دريافت محتوا ي اصلي پيام ها ، بايد سعي نمايد كه نكات عاطفي و احساسي و ضمني پيام ها را نيز دريافت نمايد .
5-مدير بايد از نقش اساسي خودش در مدرسه و تأثير آن بر رفتار و عمل كرد ديگران آگاه باشد .
6-مدير بايد سعي نمايد با اختيارات خود در جهت تحقق هدفهاي مدرسه استفاده نمايد .
7- از الگو هاي مناسب ارتباطي در موقعيت هاي مقتضي استفاده نمايد
8-مدير بايد از ارتباطات غير كلامي براي بهبود ارتباطات كلامي در موقعيت هاي مناسب استفاده نمايد .
9- مدير بايد موانع ارتباطات مناسب را بشناسد و براي رفع يا تقليل موانع اقدام كند .
10- مدير بايد تلاش نمايد كه با كاركنان ارتباطي دو جانبه مبتني بر روابط انساني ايجاد نمايد .
11- مدير در محيط آموزشي بايد زمينه هاي شور و تبادل نظر را براي دانش آموزان و كاركنان ايجاد نمايد
12- مدير بايد از به وجود آمدن محيط خشك و سرد در سازمانهای آموزشی جلوگيري نمايد تا با آرامش خاطر به انجام كار و وظيفه و رسالتي كه به عهده دارند مشغول شوند .
انتخاب راه حل یا راه حلهای موقتي
پس از بررسی های مختلفی که به عمل آوردم راهکار های زیر را به صورت عملی در آموزشگاه به اجرا در آوردم:
- احترام گذاشتن به همکاران هنگام صحبت کردن و اظهار نظر آنان
- احوال پرسی هر روزه از آنان در لحظه ای که وارد مدرسه می شوند و نیز سپاسگزاری از زحماتشان در پایان روز و گفتن خالصانه
- برگزاری جلسات هدفمند شورای معلمان
- فراهم ساختن شرایط حضور همکاران در دوره ها ، کارگاه های آموزشی و نشست های خارج از مدرسه 5. آوردن نشریات ، کتاب ها و منابع مناسب خواندنی به محیط آموزشگاه و در اختیار قرار دادن آن ها
- فرستادن کارت تبریک یا تشکر به نشانی منزل یا همکاران و یا ارسال پیامک در مناسبت های گوناگون .
- توجه به پیشنهادهای همکاران در ارتباط با مسائل مدرسه و به کار بستن آن ها.
8.. تقدیر و تشکر در جمع ، اولیاء و دانش آموزان از همکاران .
9.استفاده از تخصص همکاران در فعالیت های پرورشی و مراسم آغازین.
- اطلاع رسانی به موقع بخشنامه ها و مواردی که نفعی برای همکار دارد مانند دوره های ضمن خدمت .
11.درک و کمک در مواقعی که مشکلی برای همکار به وجود می آید .
- اولویت قرار دادن خواسته های معلمان نسبت به خواسته های خود .
- کمک رسانی به روند فعالیت های آموزشی و پرورشی معلم ، مانند تایپ سوالات ،اماده کردن برگه های امتحانی و….
- داشتن صداقت در عمل وگفتار و رفتار .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مدیر مقطع متوسطه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.