گزارش تخصصی مشاور هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز حال و آینده
گزارش تخصصی مشاور به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز حال و آینده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مشاور به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
دیباچه پیرامون قضیه افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
درک مشکل پیرامون قضیه افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
بررسی بیشتر در رابطه با افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
ارائه مستندات پیرامون افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
پیش بینی نتایج در مورد افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
راهکارها پیرامون قضیه افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش میزان هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و مهارت های مورد نیاز
باتوجه به شواهد ارائه شده ،ومطالب پیشینه تحقیق میتوان گفت که دانش آموزان برای انتخاب رشته باید کاملا آزاد باشند و خودشان شخصا” براساس استعداد و علاقه درونی تصمیم بگیرند و طوری نباشد که دانش آموزی فقط برای رضایت والدین و یا اطرافیانشان رشته خود را انتخاب کنند.
“نکته مهم: در انتخاب رشته دبیرستان علاقه و میزان پیشرفت درسی و انگیزه خود جوش هر دانش آموز به درس های اصلی آن رشته تحصیلی است ، یعنی دانش آموزان از خواندن و مطالعه درس های آن رشته شخصا لذت ببرد و احساس تسلط بر آن درس را در خود احساس کند”
با درک شواهد ارائه شده عوامل موثر در انتخب رشته صحیح عبارتند از :
عوامل بیرونی
1- خانواده
2- محيط آموزشي
3- افراد اثرگذار در زندگي فرد
4- گروههاي همسالان
5- رسانه ها ووسايل ارتباط جمعي
6- پيشرفت علم وتكنولوژي
7- زمينه هاي اقتصادي – فرهنگي – اجتماعي
عوامل درونی
1- هوش واستعداد
2- علاقه و رغبت
3- جنسیت
4- توانايي و مهارت
5- ويژگي هاي شخصيتي
6- اهداف وانگيزه هاي فردي
استعداد : به معناي مهيا و آماده شدن وتوان انجام كاري را داشتن است.دانش آموزان بايد ظرفيت هوشي خود را در نظر گرفته و با توجه به آن تصميم گيري كنند. پایه اول دبیرستان به خاطر اینکه دانش آموزان از یک دوره تحصیلی وارد دوره تحصیلی دیگر،آنهمدر سن نوجوانی میشوند بیشترین افت تحصیلی رادر این پایه خواهد داشت .لذا با درس خواندن و شرکت در کلاسهای تقویتی در پایه اول دبیرستان ،میتوانند با معدل بالا قبول شده و هر رشته ای که علاقه داشته باشد انتخاب نماید .
علاقه: يكي از مسائلي كه مشكلات رواني وروحي بسياري ايجاد مي كند نداشتن علاقه به رشته تحصيلي است .علاقه را ميتوان به ترجيح ميان اشيا مختلف هنگام انتخاب تعبير نمود. گرچه انگيزه و علاقه ارتباط تنگاتنگي با يكديگر دارند، و شايد بتوان علاقه را نوعي انگيزه بالفعل و عينيت يافته قلمداد نمود، ولي بهتر است در مسائل حساسي مانند انتخاب رشته كه به آينده داوطلب مربوط ميشود هر كدام را در جايگاه ويژه خود قرار دهيم. بدون آنكه ربط مستقيم آنها را ناديده بگيريم.. چنانچه علاقه بر اساس انگيزه واقعي شكل بگيرد، از آن بايد به عنوان يكي از مهمترين عوامل موثر در انتخاب رشته ياد كرد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مشاور را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.