گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی متوسطه با موضوع نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزنم

گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی متوسطه

گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی متوسطه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی متوسطه به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

دیباچه پیرامون قضیه نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

درک مشکل پیرامون قضیه  نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

بررسی بیشتر در رابطه با نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

ارائه مستندات پیرامون نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

پیش بینی نتایج در مورد نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

راهکارها پیرامون قضیه نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

رفرنس و منبع مورد استفاده نهادینه سازی علاقه مندی دانش آموزانم به درس مطالعات اجتماعي

ارائه روش هاي پیشنهادي جهت حل مسأله

با توجه به اطلاعات بدست آمده و شناخت علل بی علاقگی دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی تصمیم گرفتم روش هاي زیر را اجرا نموده تا از میزان علاقه دانش آموزان را افزایش دهم:

  1. بالابردن سطح آرزوهاي دانش آموزان
  2. تشکیل گروه هاي کوچک
  3. برقراري ارتباط مناسب با دانش آموزان
  4. تهیه رسانه آموزشی
  5. تهیه داستان هاي تاریخی
  6. ارائه فهرستی از مشاغل
  7. استفاده از شیوه هاي نوین تدریس

8 . استفاده از وسایل کمک آموزشی در تدریس

9 . تغییر دادن محرك ها در جریان تدریس

10 . مشاوره با مدیر و معاون مدرسه

11 . ارائه گزارش در جلسه شوراي دبیران

2 . راهنمایی و مشاوره با والدین

اقدام و اجراي راه حل هاي پیشنهادي

  1. بالابردن سطح آرزوها- براي بالابردن سطح آروزها به دانش آموزان در جلسات متعدد متذکر شدم که هر انسانی با تلاش و کوشش می تواند موفق شود. انسان هاي موفق به دستاوردهاي کم قانع نمی شوند و تلاش دارند با برنامه ریزي و پشتکار در انجام کارها موفقیت هاي خوبی داشته باشند. شما هم داراي توانایی هاي زیادي هستید و نباید خود را دست کم بگیرید. می توانید با تبدیل محدودیت ها به فرصت ها و استفاده از این فرصت ها در یادگیري درس ها موفق باشید. تفاوتی میان شما و آنهایی که موفق هستند، وجود ندارد. تنها تفاوت در این است که آنها از فرصت ها استفاده می کنند و در کلاس با دقت به درس گوش می کنند و مطالب را در همان کلاس یاد می گیرند. در ادامه از شخصیت هاي علمی که با کمترین امکانات موفق بودند صحبت کردم. با این شیوه سعی

کردم سطح آرزوهاي دانش آموزان را افزایش دهم.

  1. تشکیل گروه هاي کوچک- دانش آموزان را به گروه هاي کوچک همیار تقسیم کردم و به آنها فرصت دادم متن درس را به صورت انفرادي بخوانند و بصورت گروهی

با هم بحث و گفتگو کنند و بعد به سوالات مطرح شده، پاسخ دهند. البته براي گروه هایی که فعالیت خودشان را با جدیت دنبال می کردند و مشارکت خوبی داشتند،جایزه در نظر می گرفتم.

  1. برقراري ارتباط مناسب با دانش آموزان- سعی کردم ارتباط دوستانه اي با دانش آموزان داشته باشم در ابتداي ورودم به کلاس با آنها سلام و احوالپرسی می کردم و سعی کردم با نام کوچک آنها را صدا بزنم از تنبیه یا مجازات هایی که شخصیت آنها را زیر سوال می برد، پرهیز کردم. دانش آموزان را در تصمیم گیري ها مشارکت می دادم و از آنها خواستم که عملکردم را در کلاس نقد و بررسی کنند و انتقادها و پیشنهادهاي خود را بیان کنند و نظرات آنها را در تدریس لحاظ می کردم. در این زمینه از راهکارهاي بهبود ارتباط (هورنباي 1994 ) استفاده نمودم.
  2. تهیه رسانه آموزش- در این زمینه از دانش آموزان خواستم که برحسب موضوعات درس از محیط پیرامون خود آثار و بناهایی تاریخی مربوط به دوره هاي مختلف را بررسی و از آنها گزارش تهیه و به کلاس ارائه دهند. کار دیگر تهیه روزنامه دیواري بوده و براي این کار آنها نمره در نظر گرفتم تا دانش آموزان تشویق

شوند کارشان را با جدیت انجام دهند.

  1. تهیه داستان هاي تاریخی- ابتدا خود داستان هاي تاریخی را در کلاس می گفتم.براي نمونه ماجراي قتل آقامحمدخان قاجار را توضیح دادم و از شخصیت هایی چون میرزاکوچک خان که در تاریخ نقش داشتند صحبت می کردم و در ادامه دانش آموزان را تشویق کردم که آنها می توانند این کارها را انجام دهند.
  2. بازدید از موزه- یکی دیگر از اقداماتی که با همکاري مدیر مدرسه انجام دادم

بازدید از موزه شهرستان نهاوند  به همراه دانش آموزان بود. البته از آنها خواستم از این بازدید بصورت گروهی گزارش تهیه کنند و به کلاس ارائه دهند و گروهی که بهترین گزارش تهیه کردند مورد تشویق قرار گرفتند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مطالعات اجتماعی متوسطه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *