گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
دیباچه پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
درک مشکل پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
بررسی بیشتر در رابطه با افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
ارائه مستندات پیرامون افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
پیش بینی نتایج در مورد افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
راهکارها پیرامون قضیه افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه
روش های برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه
والدین وظیفه دارند به طور مرتب با مدرسه ارتباط داشته باشند و با کسب اطلاعات کافی از وضع درس و اخلاقی دانش آموزان تصمیم معقولی برای مشارکت در تربیت اتخاذ کنند . در برقراری باید به چند نکته ی اساسی توجه کرد :
1- والدین زمانی قادر خواهند بود نقش تربیتی خود را به نحو مطلوب ایفا کنند و با مدرسه ارتباطی صحیح برقرار نمایند که از وضع درس و رفتاری فرزندشان اطلاع کافی داشته باشند .
2- والدین در موقع حضور در مدرسه ، همیشه باید حفظ آرامش را به عنوان یک اصل به خاطر داشته باشند . گاهی ممکن است پدر و مادر با مشاهده ی ضعف درسی در دانش آموز و یا گریه های او که مخصوصاً در دوره ی ابتدایی بیش تر اتفاق می افتد ، احساساتی شوند و به صورت خشن و برافروخته با اولیای مدرسه برخورد کنند . قطعاً چنین حالتی مخل برقراری ارتباط موثر با مسئولان مدرسه خواهد بود . آن چه انسان از آرامش به دست می آورد ، از خشونت عاید او نمی شود . ( کریمی ، 1366 )
3- ارتباط اولیا با مسئولان مدرسه باید مستمر باشد . معنای استمرار این نیست که هر روز سری به مدرسه بزنند ، بلکه لازم است به طور مرتب در منزل به وضع درسی و رفتاری فرزند خود رسیدگی کنند و بر طبق اطلاعات به دست آمده ، با مدرسه ارتباط برقرار نمایند . حد و تعداد دفعات حضور در مدرسه را نحوه و میزان رسیدگی به وضع دانش آموزان معلوم می کند . گاهی معلوم جلساتی را در زمان های مختلف تشکیل می دهد و از والدین دعوت به عمل می آورد . حضور مرتب در این جلسات ضروری است و به هماهنگی اولیا و مربیان کمک می کند . ( همان )
4- والدین باید در مدرسه به عنوان ولی حضور پیدا کنند نه به عنوان فردی که در یک جای خاص مسئولیت دارد . اگر پدر یا مادر دانش آموز در وزارتخانه یا سازمانی ، مسئولیت اجرایی سطح بالایی دارد و در انجا به عنوان رئیس ایفای نقش می کند و به تناسب مسئولیت ، گاهی امر و نهی می نماید ، نبایدبا همان شاکله و با همان انتظارات و تصورات وارد مدرسه شود . ( قائمی ، 1369 )
همکاری خانه و مدرسه در امور آموزش دانش آموزان
همکاري والدين با مسئولان مدرسه ٬در دوره ي ابتدايي از اهميت و جايگاه خاصي برخوردار است. مي توان گفت بعد اصلي همکاري اين دو را همکاري در مسائل آموزشي و پرورشي تشکيل مي دهد . نخستين نکته اينکه والدين بايد نسبت به پايه تحصيلي و عناوين دروس فرزند خودشان اطلاع کافي داشته باشند و با مطالعه مقدمه و مطالب آغازين کتاب هاي درسي آگاهي نسبي بدست آورند . گاهي در بحث هاي مقدماتي کتاب هاي درسي نکاتي درج مي گردد که مطالعه ي آنها براي والدين ضروري است .شناخت نقاط ضعف درسی دانش آموز و همفکری برای آن ضرورت دیگر ارتباط خانه و مدرسه است .پس از گذشت چند هفته از سال تحصیلی می توان در وضع درسی دانش آموز تامل کرد و نقاط ضعف و قوت او را شناخت . مطلب دیگرتوجه والدین و معلمان به ویژگی های روانی کودکان و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی آنان است . به عنوان مثال کودکان نیاز به جلب توجه و ابراز خود دارند .آنها علاقه مند هستند که حاصل کار خودشان را عرضه کنند و بدین وسیله این نیاز در آنان تامین و ارضا شود . این نیاز در دوران مدرسه از طریق ارائه حاصل کارهای خود در امور درسی جلوه گر می شود . مثلا ممکن است کودکی نقاشی بکشد و آن را نزد پدر و مادر خود بیاورد و ارائه دهد .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معاون اجرایی مدارس را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.