گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه

پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزانم به مطالعه کتابهای درسی و غیر درسی

نقش مطالعه کتب و مجلات درسی و غیر درسی در تفکر و خلاقیت دانش آموزان

خواندن کتاب ها و داستان های مختلف موجب شکل گیری ارزش های گوناگون در ذهن کودک می شود ، حساسیت او را رشد می دهد و احترام به دیگران در او شکل می گیرد. رضایتی که کودک از مطالعه به دست می آورد او را متکی به خود بار خواهد آورد. سؤالاتی که بر اثر مطالعه برای کودک مطرح می شود و مقایسه هایی که او بین مسائل مختلف می کند ، در مجموع موجب می شود که او فردی خلاق بار بیاید. با بهره گیری از تخیل که ضرورت اساسی خلاقیت است دنیایی بزرگ و پهناور در مقابل چشمان کودک گشوده می شود و او قادر است آزادانه خیال پردازی کند. کودک در این شرایط هرگز خود را محدود و محبوس در حصار واقعیت ها و امور مشهود نمی بیند.

نقش مطالعه کتب و مجلات درسی و غیر درسی  در پیشرفت تحصیلی کودکان

مطالعه غیر درسی ، باعث بالا رفتن سطح فکر و فعال شدن ذهن کودکان و نوجوانان است. وقتی سطح فکری دانش‌آموزی بالا رفت و ذهن او فعال شد ، امکان فراگیری درس های مدرسه برایش بهتر فراهم می‌شود. یعنی ذهن او آمادگی بیشتری را برای یادگیری ریاضی ، ادبیات ، تاریخ و … خواهد داشت و این مطلبی است که تجربه آن را بارها ثابت کرده است.

دانش‌آموزی که همگام با مطالعه درسی ، به طور جدی به مطالعه کتاب ها و [ نشریات ] غیر درسی نیز می‌پردازد، بدین وسیله  :

– دارای سطح فکر و اندیشه‌های وسیع می شود.

– ذهنش برای فراگیری فعال‌تر می شود.

– گنجینه لغاتش کامل‌تر می‌شود.

– افق های جدیدی پیش رویش باز می گردد.

– آمادگیش برای یادگیری درس های مدرسه بیشتر می‌شود.

– حس همانندسازی ، الگوگیری رفتاری و شکل گیری شخصیت در او تقویت می شود.

– به صورت جدیدتر و قوی‌تر در راه کسب علم گام بر می دارد.

استفاده از [ کتب و مجلات درسی و غیر درسی ] باعث افزایش یادگیری یادگیرندگان می شود. ایجاد ارتباط بین مطالب درسی و زندگی اجتماعی ، به عمق بخشیدن یادگیری و علاقه به تحصیل کمک می کند. باید علاقه به مطالعه و پژوهش علمی دانش آموزان در کانون توجه قرار گیرد. اصولاً رغبت به مطالعه و پژوهش امری متکی بر فعالیت های ذهنی – تجربی افراد است. دانش آموز خود باید مسائل علمی را مورد کند و کاو قرار داده و تجربه کند نه آن که این مسائل در قالب های نظری آماده ، در ذهن وی گنجانده شود. هدف تعلیم و تربیت انباشتن ذهن از دانش نیست ، بلکه وسیله دستیابی به یافته های علمی به منظور خلاقیت و سازندگی است. تجربه نشان داده است که دانشی که از طریق مطالعه و تحقیق به دست می آید ، ثبات و پایداری آن در ذهن بیشتر است. بنابراین ارائه فهرستی از کتاب های مرتبط با درس و تعیین وظیفه برای مطالعه آنها به عمیق شدن یادگیری کمک می کند. بنابراین اگر در طول هفته یک ساعت ( در زمینه های مختلف ) به مطالعه مجلات [ رشد ] ، کتب غیردرسی و … اختصاص داده شود ، فراگیران مطالب آموخته شده را می توانند لمس کنند و به کار گیرند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *