گزارش تخصصی معلمان ابتدایی
گزارش تخصصی ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم پایه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی رایگان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم
تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها :
برای تجزیه تحلیل داده ها از روش شش پرسش استفاده می کنم
1-چرا :علت استفاده این تحقیق داشتن کلاس با نشاط و با انگیزه و دارای فعالیت های پژوهشی
2-چگونه: استفاده از نظرات مدیر ومعاونین و پرسش از دانش اموزان و کتاب و غیره ….
3-چه کسی: من به عنوان معلم این کلاس
4- چه چیزی: برقراری انگیزه به کمک تلفیق طرح جابربن حیان
5-چه موقع: از الان تا پایان تدریسم در کلاس
6- چه مکانی: در سر کلاس …. به عنوان نمونه و ارجاع به سایر کلاسها
انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:
1-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس در رابطه با طرح جابربن حیان
2-کنفرانس دادن دانش آموزان در رابطه با طرح جابربن حیان
3- استفاده از کارگاه به جای درس تئوری در رابطه با طرح جابربن حیان
4- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان
5- استفاده از مطالب و بروشورهایی در رابطه با طرح جابربن حیان
6- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس در رابطه با نقش علوم در زندگی
7-پخش فیلم های آموزش علوم به کمک دیتا
8- ایجاد بستر مناسبی در رابطه با استفاده دانش آموزان از آزمایشگاه علوم
بعد از ایجاد و اجرای فعالیت های فوق تصمیم گرفتم بیشتر درباره طرح جابربن حیان با دانش آموزانم کار کنم
از اهداف این طرح میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
کمک به تحقق اهداف مهارتی درس علوم تجربی نظیر : مشاهده طراحی تحقیق برقراری ارتباط پیش بینی فرضیه سازی کاربرد ابزار اندازه گیری تفسیر یافته ها و نتیجه گیری تقویت مهارتهای زندگی در دانش آموزان نظیر : تصمیم گیری حل مساله برقراری ارتباط با دیگران دوست یابی سخنرانی ودفاع از کار خود در جمع و تحقق اهداف نگرشی درس علوم تجربی نظیر : کنجکاوی و جستجو گری علمی نیروی خلاقیت وابتکار پشت کار تمایل به همکاری وتحمل یا احترام گذاشتن به عقاید ونظرات دیگران فکر باز و روشن بینی خود انتقادی و بازنگری نقادانه آمادگی برای پذیرش عدم قطعیت احساس مسئولیت احساس اعتماد به نفس و ….
شناسایی و تقویت استعدادهای فردی دانش آموزان و ایجاد زمینه ای مناسب برای کار آفرینی:بسیاری از توانایی ها ، استعدادها و علاقه مندی های دانش آموزان در کلاس های معمولی نمود پیدا نمی کنند و لذا قابل شناخت و پرورش نیستند . پروژه ی علمی ، فرصت مناسبی به وجود می آورد که می توان این استعدادها را مشاهده ، شناسایی و تقویت کرد . بنابراین پروژه ی علمی می تواند راهبرد بسیار مناسبی در تحقق یکی از اهداف مهم نظام آموزش و پرورش یعنی ایجاد زمینه کارآفرینی دانش آموزان باشد.
موضوعاتی که برای پروژه های علمی دانش آموزان طراحی می شوند می توانند بسیار گسترده تر از یک موضوع درسی و درواقع میان رشته ای باشند و دانش آموزان ضمن انجام این گونه پروژه ها از دانش و مهارت های متعدد خود استفاده کنند. برای رفع نیاز های ICT و تشویق آنان به استفاده از IT افزایش توانمندی دانش آموزان در حوزه اطلاعاتی مربوط به پروژه های علمی خود .
علاوه بر راهکار های بالا روش تدریس خود را به روش چند حسی تغییر دادم . به طور كلی از همه حواس استفاده می شود, به بیان دیگر ,یادگــــیری بصری كـه 75 % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است , یادگیری سمعی كـه 13 % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن اسـت , لمس كــردن , كـه 6% از مجموع یادگیری ما از طریق لــــمس كردن اســت , چشیدن كه 3% از مجموع یادگیری مـــا از طــــریق چشیدن اســـت و بوییدن كــه 3% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است. .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی رایگان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.