گزارش تخصصی ابتدایی: علاقه مند کردن دانش آموزانم به پژوهش و فناوری و تلفیق با طرح جابر

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

گزارش تخصصی ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم  پایه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی رایگان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

دیباچه پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

درک مشکل پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

بررسی بیشتر در رابطه با  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

ارائه مستندات پیرامون  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

پیش بینی نتایج در مورد  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

راهکارها پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

رفرنس و منبع مورد استفاده  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به استفاده از فناوری و کار پژوهشی با تلفیق طرح جابر بن حیان با درس علوم

تجزیه و تحلیل و تغییر داده ها :

برای تجزیه تحلیل داده ها از روش شش پرسش استفاده می کنم

1-چرا :علت استفاده این تحقیق داشتن کلاس با نشاط و با انگیزه و دارای فعالیت های پژوهشی

2-چگونه: استفاده از نظرات مدیر ومعاونین و پرسش از دانش اموزان و کتاب و غیره ….

3-چه کسی: من به عنوان معلم این کلاس

4- چه چیزی: برقراری انگیزه به کمک تلفیق طرح جابربن حیان

5-چه موقع: از الان تا پایان تدریسم در  کلاس

 6- چه مکانی: در سر کلاس …. به عنوان نمونه و ارجاع به سایر کلاسها

انتخاب راه حل یا راه حل های موقت:

1-پخش فیلم یا اسلاید در سر کلاس در رابطه با طرح جابربن حیان

2-کنفرانس دادن دانش آموزان در رابطه با طرح جابربن حیان

3- استفاده از کارگاه به جای درس تئوری در رابطه با طرح جابربن حیان

4- برای هر فصل بازدید بردن دانش آموزان

5- استفاده از مطالب و بروشورهایی در رابطه با طرح جابربن حیان

6- متنوع صحبت کردن معلم در حین تدریس در رابطه با نقش علوم در زندگی

7-پخش فیلم های آموزش علوم به کمک دیتا

8- ایجاد بستر مناسبی در رابطه با استفاده دانش آموزان از آزمایشگاه علوم

شیوه های اجراء:

بعد از ایجاد و اجرای فعالیت های فوق تصمیم گرفتم بیشتر درباره طرح جابربن حیان با دانش آموزانم کار کنم

از اهداف این طرح میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

 کمک به تحقق اهداف مهارتی درس علوم تجربی نظیر : مشاهده  طراحی تحقیق  برقراری  ارتباط  پیش بینی  فرضیه سازی  کاربرد ابزار  اندازه گیری  تفسیر یافته ها و نتیجه گیری تقویت مهارتهای زندگی در دانش آموزان نظیر : تصمیم گیری  حل مساله  برقراری ارتباط با  دیگران  دوست یابی  سخنرانی ودفاع از کار خود در جمع و تحقق اهداف نگرشی درس علوم تجربی نظیر : کنجکاوی و جستجو گری علمی  نیروی خلاقیت  وابتکار  پشت کار  تمایل به همکاری وتحمل یا احترام گذاشتن به عقاید ونظرات دیگران  فکر باز و روشن بینی  خود انتقادی و بازنگری نقادانه  آمادگی برای پذیرش عدم قطعیت  احساس مسئولیت احساس اعتماد به نفس و ….

  شناسایی و تقویت استعدادهای فردی دانش آموزان و ایجاد زمینه ای مناسب برای کار آفرینی:بسیاری از توانایی ها ، استعدادها و علاقه مندی های دانش آموزان در کلاس های معمولی نمود پیدا  نمی کنند و لذا قابل شناخت و پرورش نیستند . پروژه ی علمی ، فرصت مناسبی به وجود می آورد که  می توان این استعدادها را مشاهده ، شناسایی و تقویت کرد . بنابراین پروژه ی علمی می تواند راهبرد  بسیار مناسبی در تحقق یکی از اهداف مهم نظام آموزش و پرورش یعنی ایجاد زمینه کارآفرینی دانش  آموزان باشد.

موضوعاتی که برای پروژه های علمی دانش آموزان طراحی می شوند می توانند بسیار گسترده تر از یک موضوع درسی و درواقع میان رشته ای باشند و دانش آموزان ضمن انجام این گونه پروژه ها از دانش و مهارت های متعدد خود استفاده کنند. برای رفع نیاز های ICT و تشویق آنان به استفاده از IT    افزایش توانمندی دانش آموزان در حوزه  اطلاعاتی مربوط به پروژه های علمی خود .

علاوه بر راهکار های بالا روش تدریس خود را به روش چند حسی تغییر دادم . به طور كلی از همه حواس استفاده می شود, به بیان دیگر ,یادگــــیری بصری  كـه   75 % از مجموع یاد گیری ما از طریق دیدن است , یادگیری سمعی كـه 13 % از مجموع یادگیری ما از طریق شنیدن اسـت , لمس كــردن , كـه 6% از مجموع یادگیری ما از طریق لــــمس كردن اســت , چشیدن كه 3% از مجموع یادگیری مـــا از طــــریق چشیدن اســـت و   بوییدن كــه 3% از مجموع یادگیری از طریق بوییدن است. .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی رایگان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.