گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه دوم : بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمات نگارشی دانش آموزم

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه دوم

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه دوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم  در دانش آموزان پايه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه دوم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه   بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه    بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با   بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون   بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد   بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه   بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده   بهبود مشکل بدخطی و فاصله زیاد بین کلمه را  دانش آموزم

گردآوری شواهد یک:

الف- مشاهدات ( مستقیم و غیر مستقیم )  در موقعیت های مختلف خصوصاً در زمان انجام فعالیتهای عملی

ب- بررسی و تحلیل پرسشنامه ی سیاهه ی رفتار

ج – اسناد و دارک ( عکس های گرفته شده از حالات مختلف دانش آموز ) ( پیوست شماره ی 2 ) همراه بادست خط دانش آموز

د- پرسشهای مصاحبه ای از معلمان پایه سوم مدارس مختلف

هـ – یادداشت های روزانه

الف- مشاهدات :  مشکل بدخطی این دانش آموز طبق بررسی هایی که از پوشه ی کار کلاس اول او به عمل آمد. مشخص شده بود او علاوه بر آنکه اندازه وشیب و شکل کلی حروف را صحیح انجام نمی داده ، جهت رسم شکل حروف را هم نمی دانسته است. امسال هم در پایه سوم با مشاهده ی خودم که در بررسی تکالیف او و دست خطش در پای تابلوی کلاس و اعتراض دوستانش از ناخوانا بودن نوشته های او و همچنین گلایه ی مادر دانش آموز و بیان اظهارات ایشان در زمان دیدار با من بعمل آمده بود من به این مشکل او پی بردم. و به همین دلیل در جستجوی راه حلی برای رفع این مشکل او برآمدم. و با همکارانم تصمیم گرفتیم در این مورد گزارش تخصصی انجام دهیم .

تجزیه و تحلیل داده ها

طبق بررسی های انجام شده بر روی شواهد یک و با مطالعه ی مبانی نظری مرتبط با مشکل بد خطی ، عوامل مختلفی می تواند. در ایجاد این مسئله مؤثر باشند. که از جمله ی آن ها می توان به آموزش نا مناسب ، عوامل جسمانی ، خانواده ، عوامل روحی – عاطفی و شرایط و موقعیت کلاسی اشاره کرد.

آموزش نا مناسب را می توا ن از مهمترین عوامل دانست. که در این جا نحوه ی تدریس و ارزیابی معلم ، نقش بخصوصی را ایفا می کند. معلمی که با دادن تکالیف زیاد و نا مناسب پوشه ی کار را از سر خود وا می کند واز تکالیف کاربردی استفاده نمی کند و به کمیت تکالیف بیشتر از کیفیت آن ها اهمیت می دهد باعث خستگی زیاد و کاهش انگیزه در دانش آموز می شود. که در نگارش صحیح و زیبا نوشتن او تأثیر می گذارد.ودر دانش آموز ایجاد استرس و اضطراب شدید می نماید و همچنین نبود وقت کافی جهت نظارت معلم بر تکالیف دانش آموزان به علت چند پایه بودن کلاس باعث می شود که دانش آموزان نسبت به انجام تکالیف نوشتاری خود بی علاقه و بی انگیزه شوند. و همین آموزش نامناسب معلم می تواند در دانش آموزان مشکلات روحی و عاطفی ایجاد کند.

خانواده از دیگر عوامل مؤثر بر کیفیت دست خط دانش آموز می باشد . نقش خانواده بعنوان نقش راهنما در منزل ، تشویق دانش آموز و ایجاد ارتباط مستمر با مربیان آموزشی به جهت نظارت صحیح روی دست خط دانش آموزان است. عدم توجه والدین در بازخورد مناسب نسبت به تکالیف نیز عامل مؤثری بر بی نظمی و     بد خطی کودک است. همچنین بد خطی بعضی از والدین بعنوان سرمشق و الگوی نامناسب شدت بخش این مشکل خواهد بود.

  شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه دوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

180,000 ریال