گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم
گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
دیباچه پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
درک مشکل پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
بررسی بیشتر در رابطه با تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
ارائه مستندات پیرامون تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
پیش بینی نتایج در مورد تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
راهکارها پیرامون قضیه تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
رفرنس و منبع مورد استفاده تشویق دانش آموزانم در دوره ابتدایی به حفظ قرآن
گرد آوري شواهد يك
الف. شاخص های کیفی وضع موجود
1.بیش تر دانشآموزان در ساعات … ، یا با هم صحبت می کردند و یا بی مورد برای بیرون رفتن از کلاس اجازه می گرفتند.
2.برخی از دانشآموزان در ساعات دین و زندگی ، غیبت های بی مورد ویا غیر موجه داشتند.
3.تمایل چندانی به گوش دادن عبارت ها ، پیام ها و مفاهیم ساده قرآنی از خود نشان نمی دادند.
4.به خواندن و حفظ سوره های کوتاه قرآن علاقه ای نشان نمی دادند.
5.با انجام وضو و هم چنین اصول و آداب احترام به قرآن نا آشنا بودند.
6.با عناوین کتاب های داستان قرآنی نا آشنا بودند.
7.کاملاً با گنجینه ی احادیث و پیام های قرآنی ناآشنا بودند.
- از حفظ کردن سوره های قرآن حتی کوچک ترس و واهمه داشتند و اعتماد به نفسشان در این زمینه پایین بود.
- برخی از اولیای دانشآموزان ، از عدم علاقه نشان دادن فرزندشان به حفظ قرآن و فعالیت های مربوط به آن ، اظهار نارضایتی می کردند.
ب. شاخصهای کمّی وضع موجود
در اوایل سال تحصیلی یاد شده ، پس از مشاهده ی نامحسوس رفتار دانشآموزان کلاس و طرح پرسشهای گوناگون از آنان (گفتگوی صمیمی و پرسش نامه نظر سنجی) و هم چنین تبادل نظر با اولیای مربوطه ، متوجّه شدم که از مجموع دانشآموزان کلاس ، 3 نفر علاقه مند به حفظ سورههای کوتاه قرآن ، 1 نفر علاقه مند به درک معانی سورهها ، 2 نفر علاقه مند به قرائت قرآن ، 10 نفر علاقه مند به داستانهای قرآنی ، 2 نفر علاقه مند به گوش دادن نوار قرآن و بقیه نیز غیرعلاقهمند به فعالیت های قرآنی بودند.
به منظور دست یابی به راه حل های مسأله ، به جمع آوری داده ها و اطلاعات با استفاده از روشهای علمی پرداختم که توضیح آن بدین شرح می باشد :
الف. مشاهده ( Observation )
یکی از مؤثرترین و کاربردیترین روشهای جمع آوری اطّلاعات از کلاس درس است.( ساکی ، 1383 : 206) به عبارت دیگر ، مشاهده عملی است که پژوهشگر در آن برای کشف علل بعضی از امور ، از قوّه ی دید خود استفاده می کند.( سیف اللهی ،1384 :121) از این رو ، به لحاظ حضور در کلاس و ارتباط مستقیم با دانشآموزان و محیط پیرامون آنها ، برخی از اطّلاعات خود را از طریق مشاهده به دست آوردم. به این صورت که گاهی از صفحه ی سفیدی ، برای مشاهده استفاده کرده و نکات کلیدی را یادداشت می نمودم.گاهی هم از فرم مشاهده استفاده می کردم. ملاکهای این فرم از قبل با توجه به اهداف مورد نظر تنظیم گردیده بود و هنگام مشاهده ی نا محسوس رفتار دانشآموزان ، موارد مورد نظر را نشانه گذاری می کردم .
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.