گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه چهارم : 36 صفحه در مورد حل ریشه ای مشکل دیکته نویسی دانش آموزم

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه چهارم

گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن و حل ریشه ای مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموزم در پایه چهارم  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 36  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه چهارم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل نوشتن دیکته در  دانش آموز

گردآوري اطلاعات براي تعيين وضعيت موجود (شواهد نوع اول):

جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسي اسناد و مدارك

د) مطالعه ي كتابخانه اي

هـ) استفاده از نظرات همكاران

اقدامات راه حل هاي پيشنهادي:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزايش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئوليت به بیتا

– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي بیتا  در مدرسه

– بیتا را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…

–  دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به بیتا  نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.

-كارت هاي مقوايي را گرفته روي هر كدام يك كلمه نوشته كه حرف يا نقطه و يا دندانه كم يا اضافي داشته باشد و بیتا نقص آن را پيدا كند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که كاغذ باطله يا كاغذ روزنامه را با دست هايش مچاله كند.

ـ كاغذهاي باطله را قيچي كند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد بیتا و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در بیتا راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

1- برای تقویت توالی حافظه دیداری بیتا با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان ابتدایی پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *