گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه پنجم
گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه پنجم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکل زور گویی و قلدری دانش آموزم
تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها
با بررسی متن موجود در ارتباط با ویژگی های دانش آموزان سر آمد به طور خلاصه می توان به نتایج زیر دست یافت :
1 – گرایش به تنوع طلبی و استقلال به جای فعالیت های معمولی و تبعیت جو بودن
2 – مطیع نبودن در برابر قرار دادهای رسمی، آداب و رسوم و قواعد خشک
3 – مخالف با ارزش های موجود و روش های متعارف در رفتار بزرگترها
4 – دفاع افراطی از عقیده خود، میل به رهبری و نفوذ در دیگران و توجه بیشتر به خواسته های شخصی
با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از طرق مختلف در مورد علی به این نتیجه رسیدم که علت اصلی مشکل وی این است که می بایست اراده وی تقویت گردد. و همچنین والدینش گفتند که او از سال اول دبستان این مشکل را داشته است و یادگیری خوبی ندارد و کند ذهن است.از نوشتن بیزار بود و به گوش دادن علاقه ندارد. و کلا در کلاس ، حیاط ، و راهرو با چرب زبانی و پر حرفی سعی بر جلب توجه آموزگار، مدیر و معاون و… دارد.
کاربرد راه حل ها
برای کاهش رفتارهای نا مطلوب علی تصمیم گرفتم روش های تغییر و اصلاح را در موقعیت کلاسی به کار ببرم، با توجه به مشکل دانش آموز و رفتارهای غیر عادی او استفاده از «روش خاموشی» و «تقویت رفتارهای ناهمساز» یا مغایر را مناسب تشخیص دادم.
در«روش خاموشی» اگر رفتاری را که قبلا تقویت شده بود برای مدتی تقویت نکنيم، از نیرومندی آن کاسته می شود و تکرار بدون دریافت تقویت رفتار، سرانجام منجر به توقف کامل آن رفتار خواهد شد، ( سیف، 1370، 467 ).
در روش تقویت رفتار ناهمساز، از طریق تقویت نکردن رفتار نامطلوب و تقویت کردن رفتاری که با آن ناهمساز و مغایر است به کاهش رفتار نامطلوب می پردازیم،( سیف، 1370، ص 464 ).
همچنین برخی عقیده دارند، چون کودک به سرعت درسها را یاد می گیرد ، لذا مانند دیگران زیاد تمرین نمی کند ، بعلاوه اغلب قبل از ورود به مدرسه، بعضی درس ها را آموخته و توضیحات معلم باعث خستگی و بی حوصلگی اش می شود، که در مورد این دانش آموزان بهتر است معلم با دادن تکالیف بیشتر و تشویق ایشان به استفاده از منابع متعدد و متنوع، آنها را سر گرم نماید، ( میلانی فر، 1369، ص143 ).
بنابراین با توجه به روش های فوق وقتی علی در کلاس درس مطلب و حرف منطقی و بجایی را مطرح می نمود. او را تشویق می کردم و با کمک گرفتن از سایر دانش آموزان کلاس درباره آن موضوع بیشتر صحبت می کردم،
( تقویت رفتار مغایر ) و وقتی نظرات غیر منطقی برای جلب توجه و ایجاد بی نظمی مطرح می کرد، سعی می کردم بی اعتنا از آن بگذرم، (خاموشی) در نتیجه به تدریج بحث های مطرح شده در کلاس از سوی علی روال منطقی تری گرفت که برای تغییر رفتار باید آن را تا نتیجه مطلوب ادامه می دادم.
در جلسه ای دیگری در اتاق مشاوره در زمینه ارتباط او با والدین و دیگر اعضای خانواده، آموزگاران و همکلاسی ها با یکدیگر بحث کردیم و اینکه در زندگی اجتماعی هر یک از ما باید سعی کنيم انتظارات معقول و منطقی اطرافیان را بر آورده سازيم و تلاش کردم برخی تصورات و افکار غیر منطقی که در ذهن داشت اصلاح نمایم، ( براساس دیدگاه عقلانی، عاطفی، آلبرت الیس ).
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان دبستان پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.