گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان
گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
سرآغاز سخن پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
دیباچه پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
درک مشکل پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
بررسی بیشتر در رابطه با آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
ارائه مستندات پیرامون آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
پیش بینی نتایج در مورد آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
راهکارها پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
رفرنس و منبع مورد استفاده آشنا سازی دانش آموزان باهوشم با قوانین مدرسه
دلایل عدم رعایت قوانین دانش آموزان:
1- موقعیت نا مساعد آموزش(کوچکی کلاس)
2-به موقع اجرا نشدن عدالت ومقررات همگانی وتبعیض در ارائه ی پاداش وکیفر
3-غفلت از تقویت به موقع رفتار
4- روابط نا مناسب خانواده و….
بی توجهی به انتظارات کلاس
متناسب نبودن پاداش و کیفر با نوع رفتار
کوچک بودن فضای کلاس
فقدان یکی از والدین
دربررسی پرسش نامه مربوط به دانش آموزان نتایج زیر حاصل شد.
بیشتر عدم قانون پذیری دانش آموزان به دوستان وهمسالان مربوط می شد
و پس از آن بی علاقه گی دانش آموزان به درس علت مهم دیگر عدم قانون پذیری دانش آموزان محسوب می شد
سوالت دیگر پرسشنامه تقریبا در یک سطح از تاثیر قرار داشتند وعوامل فوق از علت های اصلی عدم قانون پذیری دانش آموزان شناخته شدند.
با توجه به درصد هایی که از اطلاعات پرسشنامه بدست می اید راههای زیر برای کاهش تنش وبرقراری نظم بیشتر در کلاسهای مختلط جهت کیفیت بخشی اداره کلاس وارتقائ امر یادگیری پیشنهاد می گردد.
راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي
- 1. رفتارهاي بي نظم را مشخص و قوانين كلاس را مطرح كند و دانشآموزان ملزم به رعايت آن شوند
- 2. بطور انفرادي با افراد نا منظم برخورد كرده دلايل بی نظمی را جويا شوند .
- 3. دانشآموزان بايد رفتار مطلوب و مورد نظر معلم را بشناسند .
- 4. بيتوجهي به رفتار نا منظم دانشآموزان باعث ميشود تا وي احساس كند كه معلم فردي نا كارآمد است
- 5. شرط لازم براي اجراي قوانين قابل درك و فهم بودن آن براي دانشآموزان است.
- 6. آغاز كلاس با جذابيت و متعاقب آن دادن آزادي بيشتر به دانشآموز
- 7. علاقهمند كردن دانشآموز به درس با يادگيري معنادار
8-.خاموشي : براي اينكه رفتار نامطلوب دانش آموز ادامه نيابد ميبايست شرايط طوري فراهم شود كه براي انجام دادن آن رفتار نا مطلوب پاداشي در يافت نكند
9- اشباع : رفتار نامطلوب شاگرد به مدت طولاني تقويت ميشود تا دانشآموز اشباع شود و احتمال تكرار آن كاهش يابد يعني درست برعكس خاموشي و اين روش بر خلاف تنبيه عوارض جانبي ندارد
10- تقويت رفتار مغاير : رفتاري را كه مغاير با رفتار نامطلوب است تقويت ميكنيم كه خود ا ز يك اصل روانشناسي ناشي ميشود كه انسان نمي تواند خود را همزمان روي دو رويداد مخصوصاٌ اگر مغاير باشد متمركز كند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.