گزارش تخصصی معلمان پایه ششم کمک به پیشرفت دانش آموزانم در درس ریاضی

گزارش تخصصی معلمان پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه ششم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

ارائه مستندات پیرامون کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده کمک به پیشرفت دانش آموزم در درس ریاضی

گرد آوری ( شواهد 1)

مساله عدم علاقه مندی دانش آموزم را به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند. با یکی از اساتید صاحب نظر شهرمان نیز موضوع را در میان گذاشتم ایشان مشتاقانه مطالب نوشته شده را مطالعه و نظر خود را بیان نمودند .با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و … فهرست گردید .

الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود      

به منظور آگاهی بیش­تر از میزان علاقه­ی دانش­آموزان و به خصوص علی نسبت به درس ریاضی، دفترچه­ای به نام ثبت فعالیت‌های ریاضی تهیه نموده و هر ورق آن را به دانش­آموزی اختصاص دادم و هنگامی که دانش‌آموزان فعالیت‌های مختلف گروهی و فردی در کلاس انجام می‌دادند، با دقت، رفتار آنان را مشاهده نموده و یادداشت می‌کردم. بعد از دو ماه و چند روز:

با مشاهده­ی فعالیت‌های دانش‌آموزانم و به خصوص علی در زنگ ریاضی و بررسی یادداشت‌های روزانه­­ پژوهشی خود، چنین دریافتم:علی برای شرکت در فعالیت‌های گروهی مربوط به درس ریاضی از خود رغبتی نشان نمی‌داد. در انجام تمرین‌های ریاضی دقّت کافی را نداشت در انجام فعالیت‌های عملکردی درس ریاضی، با دوستان خود همکاری نمی کرد. در تمیز نگه­داشتن کتاب ریاضی چندان کوشا نبود. به وسایل کمک آموزشی هنگام تدریس ریاضی توجه نداشت.

با بررسی مراجعات مکرر مادر علی به کلاسم، و گله مندی از فرزندش در رابطه با درس ریاضی دریافتم:از نتایج آزمون‌های مداد-کاغذی درس یاد شده ناراضی بود . نسبت به درس ریاضی ابراز بی­علاقه­گی می کرد .انجام تکالیف ریاضی در منزل، با تأخیر و نارضایتی اولیا همراه بود. تکالیف ریاضی با کمک بزرگ­ترهای خود انجام می شد.

با نظر­سنجی از علی در مورد میزان علاقه­ی او نسبت به درس ریاضی دریافتم: نسبت به یادگیری درس ریاضی نگرش مثبتی نداشت .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه ششم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *