گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم دبستان
گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
دیباچه پیرامون قضیه ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
درک مشکل پیرامون قضیه ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
بررسی بیشتر در رابطه با ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
ارائه مستندات پیرامون ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
پیش بینی نتایج در مورد ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
راهکارها پیرامون قضیه ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
رفرنس و منبع مورد استفاده ارتقا بخشی انگیزه دانش آموزان ضعیف کلاس را در پایه پنجم
تجزیه و تحلیل داده ها
گاهي اوقات اطرافيان و دوستان با بيان مطالبي از قبيل «درس خواندن چه سودی دارد؟ کسانی که درس خوانده اند به کجا رسیده اند و …» انگيزه درس خواندن را در شما از بین می برند. براي رفع اين مشکل بايد از ارتباط با افراد منفي اجتناب کرد و با توکل به خداوند آنچه را که درست است انجام داد.
-2- عدم علاقه به رشته تحصيلي مي تواند موجب بي رغبتي و بي تفاوتي به ادامه تحصیل شود. بنابراین اگر این طور است سعی کنید یا به رشته خود علاقه مند گردید و یا اینکه رشته تحصیلی خود را تغییر دهید.
-3- نداشتن هدف سبب بی انگیزگی می گردد. هدف شما از درس خواندن چیست؟ اگر هدفی ندارید طبعا درس خواندن کاری عبث و بیهوده برایتان جلوه می کند و یا اگر هدفی عالی، بزرگ و خواستنی ندارید، به طور طبیعی انگیزه کمی برای ادامه تحصیل خواهید داشت.
-4- وجود موانع نیز می تواند انگیزه ادامه تحصیل را از انسان بگیرد، بنابراین اگر موانعی مانند کمبود وقت یا مشکلات مالی و یا … بر سر راه شما قرار دارد سعی کنید آنها را برطرف کنید.
-5- سوء تغذيه، مشکلات جسماني يا رواني نيز در بي رغبتي تأثير دارد بنابراين اگر در اين زمينه مشکلاتي هست بايد برطرف شود.
-6- احساس گناه نیز می تواند سبب کاهش انگیزه در انسان گردد. گاهی اوقات خوب درس نخواندن و تنبلی و یا یک وقفه تحصیلی می تواند شخص را دچار احساس گناه و در نتیجه بی رغبت و بی انگیزه کند. باید گذشته را فراموش کرد و به آینده امیدوار بود.
انتخاب راه حل جديد به صورت موقت
امروزه در دنیا مدارس به عنوان بستر اصلی تفكر، تتبع و تفحص مسایل مبتلا به در جامعه شناخته شده اند. در صورتی که مدارس با رویکرد پژوهش- محور برنامه های درسی خود را تدوین کنند و آن ها را به اجرا در آورند.جامعه ای با سطح علمی بالا خواهیم داشت. برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان به روش ها و متد زیر دست یافتم
الشوار و دیگران (14040) شش گام عمده برای آموزش اانگیزش پیشرفت را ارائه کردند این گام ها که به ترتیب مورد توجه قرار خواهند گرفت از این قرارند:
1- توجه خود را به آنچه که اینجا و اکنون رخ می دهد متمرکز کنید.
2- تجربه یکپارچه و عمیق از افکار، اعمال و احساسات را فراهم کنید.
3- به شخص یاری دهید تا از تجربه خود با کوشش در پنداشتن آنچه که رخ داده است سر در بیاورد.
4- تجربه یاد شده را به ارزشها، اهداف ، رفتارها و ارتباطات شخص با دیگران اتباط دهید.
5- به وسیله تمرین و تفکر ، عمل واحساسات تازه را تثبیت کنید.
6- تغییرات به دست آمده را درونی سازید.
همچنین شواهدی دال بر ارتباط انگیزه تحصیلی با کارکرد مدرسه وجود داردکه به صورت کلی وضمنی بر رفتار دانش آموزان تاثیر دارد.البته بعضی از مدارس گامی فراتر رفته و به آموزش و تعلیم انگیزش پرداخته اند که نتایج بدست آمده از مدارس مختلف بسیار پیچیده و گاهاً متعارض می باشند.بعضی از این آموزشها به صورت دوره های کوتاه مدت ارائه شده است که ازآن جمله شیوة بیان از راه وانمود سازی در بازی، واکاوی مورد نگاریها ،( سخنرانی مردان موفق)، «آموزش روانی»را می توان نام برد.
مدارس می توانند براساس شایستگی تحصیلی دانش آموزان یک برنامه ی آموزشی که باعث ایجاد انگیزش تحصیلی می شود رادرمورد نظر داشته باشند که خصوصیات آن عبارتست از:
1- تمرکز بر آموزش مستقیم مهارتها و راهبردها و روش هایی که بعداً دانش آموز در یادگیریها، حل مسائل و ایجاد محصول از آنها استفاده کند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.