گزارش تخصصی 29 صفحه ای با عنوان علاقه مند کردن دانش آموزانم به تحقیق و تدبر در قرآن

گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم

گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان     چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن

اعتبار بخشی به راه حل ها

در مجموع معیارهای اعتبار یابی این پژوهش به شرح زیر بوده است :

* قابل اجرا بودن راه حل‌های انتخابی. * انگیزشی بودن روش ها. * ابتکاری بودن بعضی از راه حل‌های انتخابی. * پیش بینی اثر بخش بودن روش های انتخابی در ترغیب دانش‌آموزان دبستان به درس قرآن. * متناسب بودن راه حل ها با دوره ی سنی دانش‌آموزان مورد نظر. به لطف الهی ، راه حل های انتخابی به میزان بالایی مورد تایید و تحسین اساتید فن و همکاران گرامی و حتی برخی از اولیای ارجمند قرار گرفت. بنابراین ، با اطمینان بیش تری توانستم راه حل های انتخابی را به مرحله اجرا در آورم. اجرای راه حل ها در واقع اجرای راه حل ها ، مهم ترین بخش یک گزارش تخصصی می باشد. همه ی تلاش ها و زحمات اقدام پژوه بستگی به اجرای یک یا چند راه حل مؤثر دارد. اگر روش های مناسبی برای حل مسأله ، ابداع و ایجاد نشود ، گزارش تخصصی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید… وجه تمایز اصلی این نوع از تحقیق با سایر انواع تحقیقات ، در اجرای راه حل ها به منظور ایجاد تغییردر وضع موجود است.(سیف اللهی ، 1384 : 144) حال که اجرای راه حل ها در این نوع از تحقیق ، نیازمند توجه بسیار است ، بر آن شدم تا با دقت نظر فراوان ، تک تک راه حل ها را به اجرا در آورد که گزارش آن به شرح زیر می باشد.

  1. توجیه اولیای دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی در خصوص اهتمام ویژه آنان به درس قرآن از پیامبر اسلام (ص) روایت است که فرمود : هیچ پدری به فرزندش قرآن نمی آموزد ، مگر آن که خداوند در روز قیامت تاج سلطنت بر سر پدر و مادرش می نهد و دو حلّه بر آنان می پوشاند. با توجه به نقش و جایگاه خانواده و اولیای دانش‌آموزان در تربیت قرآنی آنان ، در اوايل سال تحصیلی جلسه اي براي اولياي محترم تدارک ديدم و در آن جلسه نکات مهم و ضروري را در مورد چگونگي استفاده از نوار يا لوح فشرده ی قرآن به منظور افزايش يادگيري بهتر دانش‌آموزان در خصوص سوره ها و داستان های قرآنی بازگو نمودم ، هم چنين در مورد چگونگی تشويق دانش‌آموزان براي قرائت سوره ها و معني آن ها و داستان هاي قرآني توضيحات لازم ارایه گردید. و از آنان خواسته شد تا به طور جدي پي گير فعاليت‌هاي قرآني فرزندان خود در خانه و مدرسه باشند.
  2. برگزاري جشن با شکوه قرآن در اولین جلسه‌ی درس آن برای دانش‌آموزان در این رابطه قرآن کریم به صراحت و زیبایی می فرماید : « آنان به فضل و رحمتی که از طرف خداوند نصیب‌شان گردیده ، خرسند و شادمانند.» با توجه به خوشایند بودن برپایی چنین جشنی برای دانش‌آموزان ، در هفته ی دوم مهرماه ، جشن با شکوه قرآنی با تزیینات زیبا برپا شد . در این جشن با شکوه ، ابتدا یکی از دانش‌آموزان کلاس اول سوره ی کوتاهی را که حفظ بود ، برای حاضران قرائت کرد.
  3. استفاده از بیت القرآن الکریم آموزشگاه در ساعات درس قرآن یکی از عوامل مؤثر در یادگیری دانش آموزان ، فراهم آوردن فضای شاد و کودک پسند برای یادگیری است. بدون شک ، طراحی این نوع فضاهای آموزشی ، مستلزم فعالیت و کار بیش تری است. بر این اساس ، با همکاري چند نفر از اوليای دانش‌آموزان کلاس و اجازه مدیر محترم آموزشگاه ، يكي از كلاس ها را تميز، مرتّب و تزيين کرده و با عنوان بیت القرآن الکریم آموزشگاه نام‌گذاری كرديم و به زنگ قرآن دانش‌آموزان اختصاص داده شد.
  4. آموزش رعایت آداب و اصول احترام به قرآن، از سوی دانش‌آموزان قرآن خود در مورد رعایت آداب تلاوت چنین می فرماید : « جزپاکان دست بر آن نزنند.» این تعبیر ممکن است اشاره به پاکیزگی ظاهر باشد که تماس گرفتن با خطوط قرآن باید توأم با طهارت و وضو باشد

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *