گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم
گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموزانم به تحقیق و پژوهش و تدبر در قرآن
اعتبار بخشی به راه حل ها
در مجموع معیارهای اعتبار یابی این پژوهش به شرح زیر بوده است :
* قابل اجرا بودن راه حلهای انتخابی. * انگیزشی بودن روش ها. * ابتکاری بودن بعضی از راه حلهای انتخابی. * پیش بینی اثر بخش بودن روش های انتخابی در ترغیب دانشآموزان دبستان به درس قرآن. * متناسب بودن راه حل ها با دوره ی سنی دانشآموزان مورد نظر. به لطف الهی ، راه حل های انتخابی به میزان بالایی مورد تایید و تحسین اساتید فن و همکاران گرامی و حتی برخی از اولیای ارجمند قرار گرفت. بنابراین ، با اطمینان بیش تری توانستم راه حل های انتخابی را به مرحله اجرا در آورم. اجرای راه حل ها در واقع اجرای راه حل ها ، مهم ترین بخش یک گزارش تخصصی می باشد. همه ی تلاش ها و زحمات اقدام پژوه بستگی به اجرای یک یا چند راه حل مؤثر دارد. اگر روش های مناسبی برای حل مسأله ، ابداع و ایجاد نشود ، گزارش تخصصی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید… وجه تمایز اصلی این نوع از تحقیق با سایر انواع تحقیقات ، در اجرای راه حل ها به منظور ایجاد تغییردر وضع موجود است.(سیف اللهی ، 1384 : 144) حال که اجرای راه حل ها در این نوع از تحقیق ، نیازمند توجه بسیار است ، بر آن شدم تا با دقت نظر فراوان ، تک تک راه حل ها را به اجرا در آورد که گزارش آن به شرح زیر می باشد.
- توجیه اولیای دانشآموزان در ابتدای سال تحصیلی در خصوص اهتمام ویژه آنان به درس قرآن از پیامبر اسلام (ص) روایت است که فرمود : هیچ پدری به فرزندش قرآن نمی آموزد ، مگر آن که خداوند در روز قیامت تاج سلطنت بر سر پدر و مادرش می نهد و دو حلّه بر آنان می پوشاند. با توجه به نقش و جایگاه خانواده و اولیای دانشآموزان در تربیت قرآنی آنان ، در اوايل سال تحصیلی جلسه اي براي اولياي محترم تدارک ديدم و در آن جلسه نکات مهم و ضروري را در مورد چگونگي استفاده از نوار يا لوح فشرده ی قرآن به منظور افزايش يادگيري بهتر دانشآموزان در خصوص سوره ها و داستان های قرآنی بازگو نمودم ، هم چنين در مورد چگونگی تشويق دانشآموزان براي قرائت سوره ها و معني آن ها و داستان هاي قرآني توضيحات لازم ارایه گردید. و از آنان خواسته شد تا به طور جدي پي گير فعاليتهاي قرآني فرزندان خود در خانه و مدرسه باشند.
- برگزاري جشن با شکوه قرآن در اولین جلسهی درس آن برای دانشآموزان در این رابطه قرآن کریم به صراحت و زیبایی می فرماید : « آنان به فضل و رحمتی که از طرف خداوند نصیبشان گردیده ، خرسند و شادمانند.» با توجه به خوشایند بودن برپایی چنین جشنی برای دانشآموزان ، در هفته ی دوم مهرماه ، جشن با شکوه قرآنی با تزیینات زیبا برپا شد . در این جشن با شکوه ، ابتدا یکی از دانشآموزان کلاس اول سوره ی کوتاهی را که حفظ بود ، برای حاضران قرائت کرد.
- استفاده از بیت القرآن الکریم آموزشگاه در ساعات درس قرآن یکی از عوامل مؤثر در یادگیری دانش آموزان ، فراهم آوردن فضای شاد و کودک پسند برای یادگیری است. بدون شک ، طراحی این نوع فضاهای آموزشی ، مستلزم فعالیت و کار بیش تری است. بر این اساس ، با همکاري چند نفر از اوليای دانشآموزان کلاس و اجازه مدیر محترم آموزشگاه ، يكي از كلاس ها را تميز، مرتّب و تزيين کرده و با عنوان بیت القرآن الکریم آموزشگاه نامگذاری كرديم و به زنگ قرآن دانشآموزان اختصاص داده شد.
- آموزش رعایت آداب و اصول احترام به قرآن، از سوی دانشآموزان قرآن خود در مورد رعایت آداب تلاوت چنین می فرماید : « جزپاکان دست بر آن نزنند.» این تعبیر ممکن است اشاره به پاکیزگی ظاهر باشد که تماس گرفتن با خطوط قرآن باید توأم با طهارت و وضو باشد
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه پنجم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.