گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم ابتدایی
گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن كم رويي با روش قصه گويي
یافته های تحقیق
.عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کند.این دانش آموزن ونوجوانان نوعأ با تقلیل یلفتن علایق ذهنی وعاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوستان نزدیکو صمیمی محرومند. نوجوان که گوشه گیر است معمولأ ازحضور در فعالیت های جمعی سر باز می زند و فقط با تک دوست خود که نوعأ به او بسیار وابسته می شود اوقات خود را می گذراند.
این رفتار یکی از زفتارها نسبتأ شایعی است که فرد را به شدت آزار می دهد و اگر درمان نشود فرد را به سمت مشکلات دیگری مثل عدم اعتماد به نفس،افسردگی،اضطراب و زودرنجی سوق می دهد.عدم احساس توانمندی وکمی عزت نفس و نیز ناتوانی در بروز احساسات،بیان افکار ونظریات خود باعث جدایی فرد از فعالیت های گروهی است.
برخی از دانش آموزن ونوجوانان در برخورد با محرومیت عاطفی وناکامیها و تنشهای موجود در خانواده راه عزلت طلبی وانزوا گزینی را پیش می گیرند وبر خلاف افراد پرخاشگر که دیگران را مورد پرخاشگری خویش قرار می دهند او با پرخاشگری درونی، خود را هدف پرخاشگری شان قرار می دهند.(لیندن فیلد،1383 : 207)
حساسیت های شدید یک نوجوان در کنار برخی از برداشت های غلط وی،بد بینی و انزوای او را به همراه آورده وهمین عوامل به بی علاقه شدن وی نسبت به درس انجامیده است.از طرف دیگر معلملنی که در زندان هوا وهوس وخود پرستی هستند برای توجیه کوتاهی خود در انجام وظایف انسانی نسبت به دانش آموز که نیازمند راهنمایی وکمک است سعی می کند با زدن بر چسب هایی نظیر روانی،استثنایی و… ضمن توجیه عدم مساعدت خود به این قبیل از دانش آموزان مانع از خجلان ذهن مرداب گونه خود شوند.همین برچسب های شکننده سبب می شود تا انزوا وبدبینی شاگرد عمیق تر شود و در نهایت کار به جایی بکشد که دانش آموز به سبب رفتارهای نابهنجارش با برچسب های بسیا زننده از مدرسه اخراج شود
کمرویی از نظر لغوی به معنای تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است. گوشه گیر کسی است که از مردم دوری کند وعزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد، البته هر نوع عزلت و در تنهایی ماندن کمرویی تلقی نمی شود، هر انسان گاه گاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی و حل مشکلات زندگی بپردازد.کمرویی زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فردازآمیزش باجمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد. در این مورد اگرکمرویی به موقع درمان نشود به پیدایش حالات روانی شدید و افسردگی منجرمیشود.(سیف، 1384: 335)
انواع انزوا طلبی و کمرویی:
کناره گیری اجتماعی- لالی انتخابی- دوری گزینی- اوتیسم
درکنره گیری اجتماعی افراد انزوا طلب در سازگاری اجتماعی دچار شکست می شوند و از بروز برخورد و معاشرت با مردم خود داری می کنند و سرگرمی های فردی را بر هر چیزی مقدم می شمارند. اغلب آرام و بی سرو صدا بوده و دارای حرکاتی کند می باشند ولی گاهأ عکس العملی تند از خودشان نشان می دهند و در انجام امور دچار شرم می باشند و این کار موجب عدم توانایی درکسب مهارتها میگردد.
افراد گوشه گیر در کلاس درس اشکالی برای معلم خود به وجود نمی آورند و اکثرأمعلم با آنها برخوردی ندارد و اغلب به حال خود رها میشوند و چنین دانش آموزی از این کار رها شدن در عذاب است.(شفیع آبادی، ناصری ،1383 : 186)
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.