گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم
گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان تکنیک هایی افزایش میزان علاقه دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی به درس ریاضی در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 26 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
دیباچه پیرامون قضیه افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
درک مشکل پیرامون قضیه افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
بررسی بیشتر در رابطه با افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
ارائه مستندات پیرامون افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
پیش بینی نتایج در مورد افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
راهکارها پیرامون قضیه افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش میزان علاقه دانش آموزان به درس ریاضی
گردآوری دادهها
عوامل موثر در ايجاد اضطراب رياضي
1ـ فشارهاي والدين:بديهي است نقش والدين در اضطراب دانش آموزان از درس و مدرسه بسيار موثر و غيرقابل انكار است.گروهي از پدر و مادرهايي كه خود در درس رياضي ضعيف و كند بودهاند اين احساس و نگرش خود را به فرزندشان نيز منتقل ميكنند يا گروهي ديگر نيز با فشارها و توقعات خارج از توان فرزندشان آنان را دچار ترس و اضطراب ميكنند.
2ـ شيوه آموزش معلمان:
گروهي از معلمان بدون در نظر گرفتن موقعيت ذهني- رواني دانش آموزان و ميزان استعدادها و تواناييهاي آنان، مسائلي براي حل كردن طرح ميكنند كه از عهده بيشتر شاگردان كلاس خارج است. در اين گونه موارد، دانش آموزان احساس بيكفايتي و ناتواني ميكنند و نسبت به استعداد و عملكرد خود بدبين و وازده ميشوند.
3ـ محتواي كتابهاي رياضي:در مواردي نيز محتواي كتاب و ترتيب درسهاي رياضي به گونهاي است كه يادگيري مفاهيم رياضي، سخت جلوه ميكند و موجب گيجي و سردرگمي دانش آموزان ميشود.
در چنين مواردي اگر معلم هم كمي درايت و تلاش از خود به خرج ندهد و آموزش را راحتتر نكند، موجب بيزاري دانش آموزان از درس رياضي ميشود، زيرا آنان احساس ميكنند كه چيزي نميفهمند.
4ـ تجارب منفي:نمرههاي پايين از درس رياضي، پيش زمينههاي ذهني، معلمان جدي و سختگير، روشهاي تدريس اشتباه، توجه نكردن به مراحل رشد ذهني دانش آموزان و آزمونهاي پيچيده پي درپي، همگي ميتوانند موجب بدبيني دانش آموزان نسبت به درس رياضي شوند.
ب – شيوههاي اشتباه آموزش رياضي
1ـ تاكيد بيش از اندازه بر به يادسپاري:رياضي درسي است كه بيش از آن كه به حفظ كردن نياز داشته باشد، به فهميدن و درك كردن نياز دارد. درك قوانين و مفاهيم رياضي موضوعي است كه براي تدريس اين درس بايد در وهله نخست مدنظر باشد.
2ـ تاكيد بر سرعت در پاسخ گويي:مساله حل كردن و پاسخ دادن به سوالات درس رياضي نياز به درك مساله و پرسش معلم دارد. پس با فشار آوردن بر دانش آموزان كه سريع پاسخ دهيد، نميتوان مشكلي را حل كرد.در اين گونه موارد، دانش آموزي كه قدري كندتر از ديگران عمل ميكند، احساس بيكفايتي و ضعف ميكند و از يادگيري و درك مساله عاجز ميماند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.