گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم : آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی به خانواده دانش آموزانم

گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم

گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه  آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه   آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با  آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون  آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد  آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه  آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده  آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت به خانواده دانش آموزانم

مزایا و معایب فضای مجازی برای نوجوانان:

جذابیت استفاده از فضای مجازی و کامپیوتر به خاطر غرق شدن در دریایی از ارتباطات و اطلاعات است دنیایی رویائی که تنها با فشردن چند دکمه به آرامی به ان قدم می گذاریم در این بین کودکان، نوجوانان و جوانان بیش از دوره سنی دیگر شیفته جستجو و برقراری ارتباط با دنیای جدید هستند و تردیدی نیست که ذهن پویای آنان مستعد گرایش به سوی مشکلی که اساس گزارش تخصصیمن در مدرسه شاهد قرار گرفت چگونگی برخورد دانش آموزان با همین پدیده ی جذاب ارتباطات فضای مجازیی است که پلی میان مطالب قدیمی و ایستای کتابهای درسی و دنیای نوظهور اطلاعات علمی می باشد در استفاده از شبکه های فضای مجازیی توسط دانش آموزان مشکلاتی پیش می آید که به آنها اشاره می نمائیم. البته مزایایی هم مورد بحث است که ذکر می گردد.

مزایای شناخت استفاده از فضای مجازی توسط والدین و دانش آموزان

  • ارتباط مستقیم با دنیای خارج به اشکال گوناگون (صوتی، تصویری، نوشتاری و …)
  • استفاده از پایگاه ها ی علمی بسیار ارزشمند (سایتهای گوناگون)
  • امکان ایجاد محیطی برای دادن اطلاعات دلخواه با فضای بسیار جذاب (وبلاگها)
  • امکان یادگیری آسان در هر ساعت از شبانه روز
  • استفاده از کتابخانه های الکترونیکی

شناخت معایب استفاده از فضای مجازی توسط والدین و دانش آموزان

  • بروز مشکلات 1ی: مانند ضعف بینایی، صدمات سیستم اسکلتی بدن، چاقی، تشنج اپیلپتیک
  • بروز مشکلات اجتماعی: کاهش روابط خانوادگی و دوستانه، افسردگی و تنهایی، اعتیادهای فضای مجازیی
  • بروز مشکلات روانی: اعتیاد به روابط عاطفی و دوستانه، وسواس به فضای مجازی، کاهش اعتماد به نفس دوری از اولیاء و مربیان، اعتیاد به روابط جنسی، پریشانی و اختلال در خواب

در وضعیت موجود همه مشکلات نام برده شده در بین دانش آموزان مدرسه ریحانه به چشم نمی خورد اما مشکلات والدین، ضعف درسی، مشکلات اندک اخلاقی، بروز روابط غیر مشروع دوستانه و تغییراتی ناپایدار در رفتار برخی از دانش آموزان و تنشهای پی در پی در مقابله با والدین نشان دهنده وضع نامطلوبی بود که بر اثر برخورد غیر اصولی والدین، عدم تعهد مربیان و معلمان نسبت به فرهنگ سازی و برداشت نادرست و پر از هیجان دانش آموزان نسبت به فضای مجازی، به وجود آمده است.

پیشینه ی پژوهش:

از اوایل دهه 90 میلادی پژوهش ها و بررسی های بسیاری در زمینه روانشناسی فضای مجازی و تأثیر آن بر سلامت و رفتار نوجوانان انجام پذیرفته است امروزه فضای مجازی به ویژه در کشورهای در حال توسعه و از جمله کشورهای اسلامی یک دغدغه بسیار مهم است آگاهی از پیامدهای آن و در کنار آن در نظر گرفتن راهبردهای مناسب برای استفاده درست و پیشگیری از پیامدهای منفی آن اهمیت اساسی دارد. مدارس و حمعیت دانش آموزی یکی از وسیع ترین طیف های مراجعین فضای مجازیی هستند و به طبع در معرض آثار مثبت و منفی فضای مجازی قرار دارند. لذا بررسی و تحلیل های علمی توسط صاحبنظران در این مقوله بسیار انجام گرفته که به برخی از آنها اشاره می نماییم:

الف) مبانی نظری:

  • تازه های آماری کاربرد فضای مجازی در دنیا – 31 دسامبر 2009 – ناصر محمدی زاده
  • آسیب های فرهنگی پژوهشی فضای مجازی – جهانگیر عیسی – ماهنامه ره آورد نو 20/8/88
  • اسلوین جیمز (1380) فضای مجازی و جامعه- ترجمه عباس گیلوردی و علی رادباوه
  • فضای مجازی و امنیت فرهنگی سیاسی – بررسی راهبردهایی برای جمهوری اسلامی ایران- حسام الدین آشنا
  • مطالعه تأثیر استفاده از فضای مجازی بر رفتار اطلاع یابی- اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران- 1383
  • آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن، چالش ها و راهبردهای مواجهه با آن- 1389 – حبیب صبوری خسروشاهی

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.