گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان با موضوع اثر بخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی

گزارش تخصصی مطالعات پایه پنجم

گزارش تخصصی مطالعات پایه پنجم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان     راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 36  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مطالعات پایه پنجم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

دیباچه پیرامون قضیه اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

درک مشکل پیرامون قضیه  اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

بررسی بیشتر در رابطه با اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

ارائه مستندات پیرامون اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

پیش بینی نتایج در مورد اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

راهکارها پیرامون قضیه اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

رفرنس و منبع مورد استفاده اثربخشی پرسش شفاهی درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

تجزیه وتحلیل داده ها

پس از بررسی نظرات ومطالعه کتاب ها ومجلات مختلف و همفكري ومشاوره با مشاور در مدرسه  وساير همكاران  درباره علت عدم علاقه دانش آموزان به پرسشهای شفاهی به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل  می باشد:

نظرات همکاران:

–  نداشتن انگیزه

– توجه بیش از حد به مسائل جانبی وحاشیه ای (تفریح  ومیهمانی ، شب نشینی و…)

– توجه ،علاقه وتحت تاثیر برنامه های تلویزیونی وماهواره ای  قرار گرفتن

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن برنامه ریزی وعدم رسیدگی به  موقع به  والدین به وضعیت درسی دانش آموزان

– عدم علاقه به مطالعه

– نداشتن انگیزه وهدف

– صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی

– سطح تحصیلات خانواده

نظر خواهی از دانش آموزان برای من بسیار حائز  اهمیت بود به همین دلیل از آنها خواستم که نظرات ،خواسته ها  وعلت عدم علاقه شان    را  بدون نوشتن مشخصاتشان روی برگه ای برایم بنویسند. البته نظر خواهی از دانش آموزان فقط اختصاص به  آن ها نداشت بلکه از پایه های پایین تر هم نظر سنجی به عمل آمد.  علاوه بر نظر خواهی از کلیه  دانش آموزان با چند تن از دانش آموزان ممتاز ودرس خوان ودانش آموزان ضعیف  مصاحبه ای ترتیب دادم که  مختصری از گزارش به شرح ذیل می باشد.

 نظرات دانش آموزان :

الف- نظر دانش آموزان ممتاز ودرس خوان:

-نحوه تدریس معلم

– خشک وبی روح بودن کلاس

– ترس ودلهره واضطراب دانش آموزان از پرسش های کلاسی

-زمان کم وحجم زیاد دروس

ب- نظر دانش آموزان ضعیف

– نداشتن انگیزه ودرک درست وروشن از آینده

– عدم علاقه به مطالعه و عدم آگاهی به نحوه صحیح مطالعه

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن علاقه به کلاس ودرس

موارد ذکر شده مهمترین مسائل دانش آموزان بود  که حالا جزئی از دغدغه های ذهنی من شده بود وباید تا جایی که می توانستم در بهبود وضعیت تلاش می کردم.

یافته های علمی

معلمان می‌توانند با ایجاد جوی صمیمی در کلاس و حس رقابتی دوستانه همه دانش آموزان را مشتاق پاسخ دادن به سوالات نمایند. چرا که یکی از راه‌های مهم برای یادگیری مطالب درسی طرح پرسش است، این گونه درس مرور می‌شود و شاگردان با اِشکال درسی یکدیگر آشنا می‌شوند؛ چه بسا چنین مُشکلات درسی برای اکثر آنان پیش آمده و قادر به پرسیدن نشده باشند. پرسش دقت دانش آموزان را بالا می‌برد، با نمونه سوالات آشنا می‌شوند و…

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *