گزارش تخصصی معلم ادبیات کلاس هفتم : علاقه مند کردن دانش آموز بچه طلاق بدون تمرکز به ادبیات

گزارش تخصصی معلم ادبیات

گزارش تخصصی معلم ادبیات به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموز  بچه طلاق پایه هفتم که دارای عدم تمرکز بود به درس خواندن

گردآوري اطلاعات ( شواهد 1 )

مسأله را دريكي از جلسات مدرسه مطرح كرده و از مدير ، معاون و همكاران نظرخواهي كردم . در جلسه ای که در خصوص شناسایی دانش آموزان در معرض افت تحصیلی و تلاش در جهت رفع مشکل آنها در مدرسه قرآنی مائده برگزار گردید ضمن صحبت با همکاران در این زمینه  و تلاش برای رفع آنها اختلافات خانوادگی و جدایی پدر و مادر زهرا را در جلسه عنوان نمودم و بیان کردم که دارای اختلافات خانوادگی شدیدی است که باعث پرخاشگر شدن و زورگو شدن این دانش آموز نسبت به همسالانش شده است.مصاحبه اي با پدر درباره ي وضعيت او در محيط خانه كردم . با چند تن از هم كلاسي هاي او مصاحبه انجام داده و با توجه به شكايات اوليا و دانش آموزان او را خواسته و در حياط مدرسه كليه مشكلات را با او در ميان گذاشته ام .با اين اوصاف و مطالعه پرونده ي تحصيلي و تربيت او واسناد و مدارك موجود در مدرسه دلايل  اين مشكل را چنين يافتم :

طلاق پدر و مادر.

وجود الگوهاي نامناسب در بيرون از مدرسه همانند برخي از دوستان و خانواده

محبّت بي رويه و نامناسب توسط پدر و خانواده ي پدري و بدگويي پشت سر مادر

درخواست ها و انتظارات دو گانه از او به علّت دوگانگي فرهنگ هاي دو خانواده

عدم تشويق و تنبيه مناسب و به جا ، هنگام بروز رفتارهاي ناهنجار

آزادي بيش از حد او در خانه و همچنين در مدرسه و خانه ي پدری او

علاقه شديد وي به خودنمايي و ابراز وجود

ناديده گرفتن مقررات مدرسه و حقوق ديگران

گرد آوري راه حل ها :

براي نفوذ در دل و جان هر فرد نياز است كه ارتباط نزديك و صميميانه اي با او برقرار گردد . در همين راستا بهتر ديدم كه ابتدا :

ارتباط صميمي با اين دانش آموز داشته و خوب به حرف هايش گوش كنم .

محبّت نمودن به او در حد متعادل

احترام و شخصيت دادن به او

تقويت روحيه ي اعتماد در او

مسئوليت دادن به او در خانه و مدرسه

درك بهتر و بيشتر او از جانب خانواده و خودم شاگردان ديگرم

تشويق او در حد معمول به صورت زباني و انفرادي و گروهي و جنسي

تقويت روحيه ي ايثار و فداكاري در جهت حفظ حقوق اساسي ديگران

ارا ئه الگو هاي مناسب  رفتاري با استدلا ل هاي درست و منطقي.

انتخاب راه حل :

از بين راه حل هاي ارائه شده سعي كردم از همه ي آن ها استفاده كنم ولي بيشتر سعي كردم با پدر  او صحبت كنم زيرا بيشتر اختلال رفتاري او به نحوه ي بر خورد اين فرد  مي دانستم ،  پس در چند جلسه بحث و گفتگو ، مشكل عاطفي يا درسي او را به آنان يادآور كردم و با توضيح تأثيرات خانواده ، آنان را متوجّه وظايفشان كردم  كه در زمينه ي تر بيت فرزند خود چه وظايفي بر عهده دارند . در جلسه ای که با مدیر و معاونین برگزار شد مقرر گردید که این دانش آموز در مدرسه مورد مشاوره قرار گیرد. ا ز پدر   زهرا دعوت به عمل آمد در جلسات متعدد در مدرسه برای رفع مشکل فرزندش شرکت نمود. و پدر زهرا را توجیه کردیم که توجه بیشتری به فرزندش داشته باشد و با محبت با وی برخورد نماید.

  1. مسئوليت دادن در خانه و مدرس.
  2. احترام به شخصيت او

با او صحبت كردم كه اگر منظم و درس خوان و مؤدب شود نماينده كلاس مي شود ( يعني در مقابل كار خوب پاداش   مي گيرد ، غير مستقيم آموزش دادم هر عملي  عكس العملي دارد ) .

به خاطر انجام كارهاي خوب و مناسب ، به جا حرف زدن و  درس خواندن و….. ،‌ از طريق تمام دانش آموزان يا خودم با دادن جوايز مورد تشويق و ترغيب قرارگرفت و در مقابل كارهاي خلاف و غلط تنبيه مي شد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *