گزارش تخصصی معلم جغرافیا
گزارش تخصصی معلم جغرافیا به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم با شیوه تدریس نوین
گزارش تخصصی معلم جغرافیا به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم با شیوه تدریس نوین با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم جغرافیا به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
دیباچه پیرامون قضیه جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
درک مشکل پیرامون قضیه جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
بررسی بیشتر در رابطه با جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
ارائه مستندات پیرامون جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
پیش بینی نتایج در مورد جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
راهکارها پیرامون قضیه جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
رفرنس و منبع مورد استفاده جذاب نمودن ساعت درس جغرافیا برای خود و دانش اموزانم
فعالیت های دانش آموزان در کلاس شامل : تهیه مقاله – تدوین نرم افزار به صورت powerpoint از خلاصه دروس جغرافیا- فیلم های آموزشی که از تلویزیون در مورد موضوعات جغرافیایی ضبط کرده اند با توجه به موضوع کتاب – یک تکه از روزنامه – تهیه عکس از اینترنت – جمع آوری اخبار واطلاعات جغرافیایی وتهیه آلبوم عکس جغرافیایی – کنفرانس در کلاس و… در تعیین نمره ارزشیابی نقش دارد یعنی مجموع نمراتی را که به صورت آزمون کتبی – شفاهی – جمع آوری نقشه – عکس –تحقیق- فعالیت انجام داده اند جمع تقسیم بر تعداد نمره مستمر آنان خواهد بود.
در اجرای روش ارزشیابی مراحل زیر انجام می شود که عبارتند از :
در دومین جلسه حضور در کلاس موضوع درس تدریس می شود وشیوه های ارزشیابی به دانش آموزان در جلسه اول معارفه گفته می شود
یکی از اولین ارزشیابی های طول سال اولین ارزشیابی است زیرا دانش آموزان معلم را ومعلم دانش آموزان را ارزشیابی می کند. دانش آموز نوع سوالات معلم – روش ارزشیابی –صحت ارزشیابی را ومعلم دانش آموزان قوی وضعیف وسطح کلاس را تشخیص می دهد.
– از جلسه دوم به بعد دانش آموزان کلاس به دو گروه الف وب تقسیم می شوند وهر جلسه از یک گروه درسی پرسیده شود در هر گروه هم دانش آموزان ضعیف هستند هم قوی . هر جلسه ازیک گروه درسی می پرسم ونمی گویم از جایی که از شما درس نپرسیده ام درس می پرسم وجلسه بعد از گروه بعدی به این ترتیب همه کلاس همه ی کتاب را ارزشیابی می شوند برای سال دومی ها چون درس استان شناسی با حجم زیاد وزمان کم به مدت 2 سال است تدریس می شود به این روش .
اما سال سوم انسانی یک جلسه تدریس یک جلسه پرسش شفاهی را انجام می دهم وبعداز اتمام هرفصل آزمون کتبی به عمل می آورم که تاریخ را در صفحه اول دفتر نمره ثبت می نمایم تا با آزمون های دیگر تداخل نداشته باشد.
– در پایان هر ماه گروه الف وب مقایسه می شوند نماینده هرگروه نمرات را جمع می کند ومیانگین گیری می شود. در دفتر نمره من یادداشت می شود مثلا گروه الف 5/14 وگروه ب 5/16 برای دانش آموزان هم رقابت بر انگیز است وهم ایجاد تنوع وشادی می کند.
البته در هنگام آزمون های کتبی سعی می نمایم که 2 نمونه سوال ، حال یا به صورت 2 نمونه 40 سوالی چهار گزینه ای یا تشریحی که از انواع سوالات چهار گزینه ای – کوتاه پاسخ – ص. غ – کامل کردنی و… طراحی می شود یعنی بعد از اتمام هر فصل دانش آموز 2 نمونه سوال دریافت می کند . چون درس جغرافیا 2 نهایی است سعی می نمایم در آزمونهای کتبی مثلا بعد از اتمام یک فصل از بانک سوالات خودم که جمع آوری نموده ام یا در کامپیوتر ذخیره شده استفاده نمایم تا دیگر دلهره ای برای نوبت دوم نداشته باشند.
– در پایان هر ماه برترین ها به مدير مدرسه معرفی می شوند ، البته به دانش آموزان گفته می شود که بدترین ها هم معرفی خواهند شد ولی هر گز این کار نمی شود اما به صورت خصوصی از اولیا ء آنان دعوت به عمل می آید .
– معرفی سر صبحگاه – تشویق توسط دانش آموزان – دادن جایزه به برترین ها .
این روش بسیار رقابت بر انگیز وترغیب کننده است دربین دانش آموزان شور وهیجان ایجاد می کند اینکه بسیاری از دانش آموزان برای اولین بار اسمشان سر صف خوانده می شود ،جایزه می گیرند اسمشان به عنوان دانش آموز زرنگ روی تابلو می رود.
– با دانش آموزان سال سوم نمونه سوالات نهایی کار می شود ( برای ترسیم نیمرخ توپوگرافی ومقیاس نقشه جزوه داده می شود) به این ترتیب که هر جلسه یک سوال تکثیر می شود وبه دانش آموزان داده می شود وتا جایی که که خوانده اند هر نمونه سوال بلند خوانده می شود وهمه پاسخ می دهند به این ترتیب هر جلسه یک مرور کوتاه از اول کتاب می شود وتا آخر فروردین ماه حدود 12 نمونه سوال داده می شود. در اولین جلسه بعد از عید نوروز تاریخ امتحان از نمونه سوالات اعلام می شود وتاکید می کنم از همه کلاس های سوم به طور همزمان از 12 نمونه سوال به هرکدام یک مورد اختصاص داده می شود مثلا مورخه 15/02/91 امتحان می گیرم.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم جغرافیا را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.