گزارش تخصصی معلم ریاضی سوم راهنمایی : راهکارهای کاهش اضطراب در ساعت ریاضی

گزارش تخصصی معلم ریاضی پایه سوم راهنمایی

گزارش تخصصی معلم ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 23 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

ارائه مستندات پیرامون کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی در ساعت ریاضی

جمع آوری اطلاعات  شواهد 1 :

برای اینکه مساله ای را که فکرم را مشغول کرده بود برایم روشن شود و علت اضطراب او را بدانم در صدد جمع آوری اطلاعات او و روش ها و منابع مختلف بر آمدم از جمله:  مشاهده و مصاحبه .

مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس:

در اولین قدم به مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس پرداختم تا ببینم چه عواملی میتواند باعث بروز اضطراب او شود.متوجه شدم که او در کلاس زود به پیش داوری میپردازد، چه در مدت درس جدید و چه درمورد تمرینات درس گذشته. بلافاصله بعد از ورود من به کلاس او به اظهار نظر می پرداخت و بیان میداشت که درس گذشته سخت بود و ما هیچ نفهمیدیم و حتی در مورد درس جدید سوال میکرد که آیا این درس سخت است؟حاضر نبود برای حل تمرین و یا کار در کلاس داوطلب شود و گاهی حتی وقتی خودم از او میخواستم که برای حل تمرین به پای تخته بیاید در حالی که به تمرین در کتابش زل زده بود میگفت شاید نتواند حل کند یا میخواست که شخص دیگری به جای او تمرین را حل کند واوبرای تمرین بعدی بیاید تا امادگی بیشتری داشته باشد.اگر اسم امتحان پیش می امد  او اولین کسی بود که مخالفت میکرد و عدم علاقه ی خود را برای امتحان بیان میداشت.

گاهی هم که تمرین پای تخته حل میکرد حاضر به توضیح راه حلش نبود و از حرف زدن طفره میرفت.

مصاحبه با دوستان:

در مصاحبه ای که با دوستان و همکلاسی های فاطمه داشتم، آن ها بر این باور بودند که فاطمه علاقه ای به درس ریاضی ندارد. آن ها گفتند که وقتی به صورت گروهی کنار هم می نشینند که با هم ریاضی بخوانند و تمرینات را حل کنند او تنها می نشیند و به آن ها ملحق نمیشود و مرتب شکایت می کند که تمرینات زیاد است و درس سخت بوده و ابراز نا خوشنودی نسبت به درس دارد.دوستانش میگفتند که بعد از امتحان که ما در کنار هم جمع میشویم تا جواب سوال ها را با هم چک کنیم او یا از کنار ما میرود، یا گوش هایش را میگیرد تا چیزی نشنود. آن ها گفتند او در کلاس مرتب دعا میکند که برای تمرین ریاضی او را صدا نکنند. آن ها گفتند او ریاضی را دوست ندارد و به دلایلی نسبت به درس ریاضی اضطراب دارد.

 مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه:

هنگامی که موضوع را با همکار هایم که دیگر معلمان فاطمه بودند در میان گذاشتم، بعضی ها ابراز داشتند که زیاد به رفتار های او توجهی نکردند اما بعضی از همکارانم موضوعاتی در مورد او بیان کردند.

دبیر زبان فاطمه بیان داشت که فاطمه کلا دانش آموزی مضطرب است. او اظهار داشت که فاطمه در جلسه ای که صحبت از شغل آینده آنها بوده تاکید داشته که حاضر نیست در آینده رشته ی ریاضی و معلم ریاضی را به عنوان شغلش انتخاب کند و گفته که از ریاضی خوشش نمی آید و فکر نمیکند که در این زمینه آدم موفقی باشد

مصاحبه با والدین فاطمه:

در مرحله ی بعد با مصاحبه با والدین او پرداختم که در این میان فقط موفق به صحبت حضوری در مدرسه با مادرش شدم.مادرش بیان داشت که او شخصیتی نا آرام و خونگرم دارد اما در باطن در هنگامی که وظیفه ای به او محول میشود مرتب نگران است. و دوست ندارد که مسئولیتی قبول کند.

او بیان داشت که در هنگام انجام تمرینهایش در هر درسی و به خصوص درس ریاضی او مرتب نق میزند و پیام های منفی به خود تلقین میکند.

مادرش گفت که خانواده اش هم معتقدند که او استعداد کمی در یادگیری ریاضی دارد مثل بقیه اعضای خانواده خودش هم به این باور رسیده است. او گفت که فاطمه با بی علاقگی و بی حوصلگی به یادگیری ریاضی میپردازد و معتقد است که یاد نمیگیرد و هنگامی هم که میخواهد برای امتحان آماده شود،نگران است. که نکند نمره ی خوب نگیرد و موفق نشود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *