گزارش تخصصی معلم ریاضی
گزارش تخصصی معلم ریاضی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم ریاضی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن مشکل عدم علاقه دانش آموزان به ریاضی و ناتوانی آنها در یادگیری مسائل ریاضی
گرد آوری اطلاعات (شواهد یک):
الف) مشاهده:
1 –جهت کسب اطلاعات در مورد میزان آمادگی دانش آموزان در اولین هفته سال تحصیلی، ارزشیابی تشخیصی انجام داده که سوالات بیشتر، شامل سوالاتی از کتاب ریاضی سالهای گذشته می شود که بیشتر جنبه لمسی ودرکی داشت. و مربوط به مباحثی از کتاب میشود که باید مفاهیم آن را تجسم و درک کرد، سپس اقدام به حل آنها نمود. مانند مسأله های مربوط به حجم ، شمارنده های یک عددو…..
2 –بررسی وضعیت وسایل کمک آموزشی آموزشگاه.
3 – بررسی کمد نرم افزارها وسی دی های آموزشی موجود در کلاس هوشمند.
4 – گفتگو با مدیر آموزشگاه جهت تهیه چند وسیله کمک آموزشی ریاضی که متأسفانه به علت کمبود بودجۀ، آموزشگاه توانایی تهیه آن را نداشت.
5 – صحبت با مدیر و معاون آموزشی آموزشگاه برای ثبت نام دانش آموزان در کتابخانه آیت ا.. نهاوندی (ارشاد) جهت استفاده از کتابهای کمک آموزشی و سایت رایگان کتابخانه ، که در اختیار دانش آموزان قرار می داد.
6 –صحبت با دبیر کارو فناوری آموزشگاه (سال گذشته با کلاس های مورد پژوهش کارو فناوری داشته اند) ،جهت دانستن سطح دانش آموزان در استفاده از کامپیوتر جهت انجام کارهای عملی مانند درست کردن پاورپوینت،گرفتن مطالب از اینترنت و….
7 – صحبت با نماینده اولیا دانش آموزان جهت مشورت و کمک گرفتن از ایشان برای توجیه و متقاعد کردن والدین دانش آموزان در روش تدریس جدید.
ب) مصاحبه:
همچنین صحبتی با دانش آموزان داشته واز آنها سوال زیر پرسیده شد.
“چگونه میتوان دانش آموزان را نسبت به ریاضیات علاقه مند کرد.”
اما بعضی از پاسخهای که دانش آموزان داده اند عبارتند از:
1 – اولین چیزی که باعث ایجاد میل و رغبت به ریاضی می گردد شخصیت و نوع برخورد معلم با دانش آموزان است.
2 – ارزشیابی تشخیصی در آغاز تدریس هر درس.
3 – استفاده از استعداد های دانش آموزان در تدریس مانند:نقاشی،اجرای نمایش،درست کردن دست سازه و….
ج) پرسشنامه:
وهمچنین سوالاتی از همکاران پرسیده شد و نظرات آنها را جویا شدم. سؤالات بدین گونه بودند:
۱. به نظر شما با چه روشهایی میتوانیم کلاس ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟
۲. جهت آگاهی از وضعیت درس ریاضی فرزندتان چه روشهایی را پیشنهاد میدهید؟
۳. چگونه میتوان وسایل کمک آموزشی مناسب و مورد تأید برای دانشآموزان تهیه نمود؟
۴. به نظر شما چگونه میتوان نگرش منفی دانشآموزان را نسبت به یادگیری درس ریاضی از بین برد؟
نمونهای از پاسخ همکاران به پرسش ها، چنین بود:
– ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانشآموزان،
-استفاده از روش های گروهی و مشارکتي در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.
– ساخت نرم افزار توسط خود دبیر و متناسب با سطح کلاس که باعث ایجاد انگیزه در دانش آموز می گردد.
– تشویق دانش آموزان وتهیة جایزه توسط مدیر آموزشگاه .
برای آن که اطلاعات کافی و معتبر تری در زمینۀ بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درس ریاضی گردآوری نمایم نظر سه گروه از افراد درگیر با موضوع را نیز درباره سوال “علل بی علاقه بودن دانش آموزان به درس ریاضی را چه می دانید؟” جویا شدم
1 – گروه اول: که شامل، مشاور آموزشگاه و والدین دانش آموزان می باشند.
2 – گروه دوم :همکاران که شامل، سر گروه ریاضی، همکاران هم رشته و مدیر آموزشگاه می باشد.
3 – گروه سوم :دانش آموزان که شامل ،دانش آموزان کلاس هشتم 1 وهشتم 2 می باشند.
اهم نظرات گروه اول: بی انگیزه بودن دانش آموزان به تحصیل،نا امید بودن نسبت به آیندۀ شغلیبی اطلاعی دانش آموزان به نحوۀخواندن و مطالعه ویادگیری ریاضی ،آشنا نبودن دبیران به روش های جدید تدریس ،کمی وقت نسبت به حجم کتاب.
اهم نظرات گروه دوم :عدم آشنای دانش آموزان به کاربرد ریاضی در زندگی روزمره،بی انگیزه بودن دبیران ،گذراندن بیش از حد، وقت دانش آموزان پای برنامه های کامپیوتری و تلویزیون ،پایۀضعیف دانش آموز در دورۀ ابتدای، و این خود باعث عدم اعتماد به نفس در یادگیری ریاضی می گردد.
اهم نظرات گروه سوم : سخت و نا مفهوم بودن مطالب ریاضی،حجم بالای مطالب کتاب ریاضی ،و مرتبط نبودن این مطالب با هم ،بی تأثیر بودن ریاضی در زندگی، کاربردی و ملموس نبودن ریاضی ، فرار بودن مطالب ریاضی.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.