گزارش تخصصی معلم زبان انگلیسی با موضوع تشویق به یادگیری لغات انگلیسی

گزارش تخصصی معلم زبان انگلیسی

گزارش تخصصی معلم زبان انگلیسی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی به کمک محتوا سازی و پاورپوینت  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم زبان انگلیسی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموزانم به یادگیری لغات انگلیسی

گردآوری داده ها جهت ارایه راه حل ها :

به منظور دست یابی به راه کارهایی برای حل مساله ، بار دیگر با استفاده از روش های علمی به جمع آوری داده ها پرداختم که توضیح آن به شرح زیر می باشد:

الف –  مصاحبه

بعد از بررسی های مصاحبه های گذشته و برای کسب اطلاعات مفیدتر ، چند سوال دیگر تنظیم کرده و از دانش آموزانم پرسیدم .سولات چنین بودند:

  • چگونه می توانیم واژ گان انگلیسی را راحت تر یاد بگیریم ؟
  • با چه روش هایی می توانیم فضای کلاس انگلیسی را با نشاط تر کنیم؟
  • چرا ترجیح می دهید زبان انگلیسی را در آموزشگاه های زبان یاد بگیرید؟

چند نمونه از جواب های دانش آموزان این بود :

با استفاده از پوسترهای لغات همراه با تصاویر در کلاس فضای آن را متفاوت کرده و از وسایل کمک آموزشی متنوع در تدریس این درس کمک بگیرید.

ب – پرسش نامه:

برای کسب راه حل های مناسب جهت حل مساله ، پرسش نامه ای که شامل سوالات زیر بود، را تنظیم نموده  سپس در اختیار  تعدادی از همکارانم قرار دادم تا نظرات خود را در آن قید کنند. سوالات مطرح شده بدین شرح بودند :

  1. به نظر شما چگونه می توان نگرش منفی دانش آموزان را نسبت به یادگیری خواندن و درک مفاهیم انگلیسی از بین برد ؟
  2. چگونه می توان فضای کلاس زبان انگلیسی را شادتر و با نشاط تر ساخت ؟
  3. از چه وسایل کمک آموزشی برای یاد دهی واژگان انگلیسی استفاده کنیم ؟

نمونه ای از پاسخ های همکارانم چنین بود : استفاده از متن های ساده تر در شروع تدریس، استفاده از سی دی های آموزشی همراه با تصاویر وفیلم های مربوط به متون انگلیسی موجود در کتاب و تکرار وتمرین .

ادبیات موضوع :

با در نظر گرفتن هدف پژوهش خود، بعضی از آثار پژوهشگران را در رابطه با درس زبان انگلیسی بررسی، تحلیل و نقد کردم تا بتوانم از آنها در امر پژوهش خود استفاده نمایم. بر این اساس ، نتایج را در خصوص پیشینه های دیگران، در دو بخش نظری وعملی ارایه نموده ام.

الف – پیشینه نظری:

نکته ای که معمولا” زبان آموزان به آن توجهی ندارند این است که زبان انگلیسی را به چه منظور فرا می گیرند؟

آیا تاکید آنها بر کسب مهار ت های گفتاری است یا مهارت های نوشتاری یا هر دوی آنها ؟ هدف آنها هر چه باشد ذکر یک نکته بسیار پر اهمیت است. تا زمانی که نمی توانید گفته های یک انگلیسی زبان را درک کرده و به او پاسخی مناسب دهید، فرایند یادگیری زبان در ذهن شما کامل نشده است. به گفته ی بسیاری از زبان شناسان ، زبان یک مهارت است که برای یادگیری آن باید تمرین زیادی کرد. از آنجا که فرایند یادگیری زبان کند است، این تمرین باید متناوب، مستمر و طولانی باشدف در غیر این صورت اثر بخشی آن کم می شود.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم زبان انگلیسی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *