گزارش تخصصی معلم سوم دبستان : استفاده از داستانهای کوتاه در حل مسائل ریاضی

گزارش تخصصی معلم سوم دبستان

گزارش تخصصی معلم سوم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه  در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 39  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم سوم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

دیباچه پیرامون قضیه کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

درک مشکل پیرامون قضیه  کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

بررسی بیشتر در رابطه با کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

ارائه مستندات پیرامون کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

پیش بینی نتایج در مورد کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

راهکارها پیرامون قضیه کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

رفرنس و منبع مورد استفاده کمک به دانش آموزان در حل مسائل ریاضی از طریق خواندن داستان های کوتاه

یافته های علمی

هدف های برنامه ی ادبیات کودکان و به ویژه داستان در آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی عبارتند از:

1- کمک به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودکان

2- تقویت و پرورش نیروی تخیل در کودکان

3-تحریک قوه ی ابتکار و ابداع در کودکان

4-ایجاد عشق و علاقه به ادبیات در کودکان

5- رشد اعتماد به نفس کودک و علاقمند ساختن او به آزادی و عدالت اجتماعی

6- برآوردن نیازهای عاطفی کودک و آماداه ساختن او برای دریافت پیام های اخلاقی و انسانی و شهروندی خوب بودن.

کودک و داستان

متاسفانه نکته ای که تا کنون در نظام های آموزشی به چشم می خورد، تاکید بر جهل و نادانی کودکان است و این نگرش حاکی از طرز تلقی ” انسان شکل نیافته ” در تعلیم و تربیت است.

علاوه بر آن کتاب های درسی در هزاره ی جدید در حال تغییر است، اگر چه هنوز کتاب ها به صورت کامل متناسب با توانایی ها و خصوصیات ذهنی کودکان تدوین نشده است، اما آموزشگران جدید نسبت به نقش داستان در پرورش جسمی و روانی و ذهنی کودکان تاکید بسیار دارند و جامعه هم تا حدود زیادی این تغییرات را پذیرفته است.

طرز تلقی بزگسالان نسبت به کودک و سرشت او بخش مهمی از برداشت نسبت به مفهوم کودکی است. ادبیات جدید کودک، محصول دگرگونی در مفهوم کودک است و نگرش های تازه ای را نسبت به کودکان و توانایی ها و ویژگی های ذهنی آن ها پدید آورده است.

داستان و داستان نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد. از طریق داستان ها و داستان های خوب کودک به بسیاری از ارزش های اخلاقی پی می برد. پایداری، شجاعت، نوع دوستی، امیدواری و… ارزش هایی هستند که هسته ی مرکزی بسیاری از داستان ها و داستان ها را تشکیل می دهند.

پرورش حس زیبایی شناسی در کودک، متوجه ساختن کودک به دنیایی که اطرافش را فراگرفته، پرورش عادات مفید در کودک، تشویق حس استقلال طلبی و خلاقیت در کودک هدف های اصلی طرح داستان های خوب برای کودکان است.

کودک در نظام تعلیم و تربیت جدید انسانی فعال و پویا است که حق انتخاب دارد. او با تجارب متفاوتی روبه روست. یکی از کارهایی که کودک در نظام های آموزشی امروزه با آن روبه روست شنیدن، نوشتن و باز گفتن است. در ذهن کودک میلیون ها جرقه وجود دارد که هر کدام می تواند زمینه ی بروز و ظهور استعدادهای تازه را فراهم کند.

میل ذاتی کودک به شنیدن داستان موجب شده است تا داستان گویی به عنوان یکی از روش های آموزشی و تربیتی در طول اعصار مورد توجه باشد. کودک در داستان مایه ی زندگی خود را می یابد و خصوصیات رفتاری افراد را درک می کند.

داستان ها منعکس کننده ی نگاه انسان به جهان هستی و محیط پیرامون اوست و به همین دلیل داستان گویی راهی برای انتقال و آموزش آداب و رسوم و سنن از نسلی به نسل دیگر است. در تجدید حیات جاری داستان گویی، تعیین مرز ظریف بین اجرا و گفتن داستان به گونه ای فزاینده دشوار است و این تفاوت مربوط به رابطه ی بین گوینده و شنونده است و داستان در کانون این رابطه قرار دارد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم سوم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *