گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی : بهبود دیکته نویسی در دانش آموزان کم توان ذهنی

گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

دیباچه پیرامون قضیه بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

ارائه مستندات پیرامون بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

پیش بینی نتایج در مورد بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

راهکارها پیرامون قضیه بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی پایه ششم ابتدایی؛

تجزیه و تحلیل اطلاعات و تفسیر داده ها

پس از مطالعه ی  وضعیت دانش آموز و همچنین مطالعه ی منابع مختلف و بررسی گفته ها و نظرات همکاران ، اطلاعات جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.                                       ن .   نظریات مشترک ، تناقضات و نکات مثبت و منفی مشخص شد و به دنبال آن یک طبقه بندی از            واقعیت های به دست آمده و موجود، انجام گرفت که به طور کلی اهم علل به دست آمده از اطلاعات گردآوری شده، به شرح ذیل می باشد :                                                                           ت              نظر به این که اختلال دیکته نویسی علل مختلفی دارد ، در زمینه ی درمان و توان بخشی به مشکلات یادگیری دانش آموزان ، باید به این نکته توجه کنیم که علت اختلال در کدام حیطه ی زیر است ؟ ا         الف) روند رشد و تحول                            ب) روند آموزش و تحصیل                                       س            بسیاری از ناتوانی ها در یادگیری که برمهارت های تحصیلی اثر گذارند، ناشی از مشکلات بینایی ، حرکتی ، گفتاری ، شنوایی . … است . پس لازم است در اولین گام به بررسی وضعیت روند رشد در موارد بینایی ، شنوایی ، سلامت اندام های گفتاری ، حافظه بینایی ، حافظه شنوایی ، سلامت عضلات کوچک و بزرگ دست و … پرداخت و راه های درمان آن را آموخت .                                                          س             امّا  روند آموزش و تحصیل جدا از رشد کودک قرار دارد و به نظام آموزشی و کلّ اجزاء آن یعنی مدیریت ، معلم ، محتوای کتاب های درسی ، روش های تدریس ، تجهیزات ، اعتبارات و … برمی گردد که در نهایت به موفقیت  در مهارت های زبانی به ویژه « نوشتن » منجر می شود . گاهی وجود یک روش تدریس مناسب  تغییرات اساسی را در یادگیری دانش آموزان به وجود می آورد تا جایی که روند آموزش و تحصیل           دانش آموزان را زیر و رو می کند  (مجتهدی ، 1386 :117 ) .                                          ا                   در ضمن نظرات گرد آوری شده از همکاران نیز به صورت زیر می باشد :                                   –             –  نظر آقای یکتا  همکار پایه سوم : هوشبهر پایین این دانش آموزان را علت اصلی می دانند .  –     ع        – نظر آقای مرادیان همکار پایه سوم : مشکل گفتاری دانش آموزان را علت ضعف نوشتاری دانستند و بیان داشتند، این دانش آموزان کلمات را همان طور که بیان می کنند می نویسند .

  • نظر آقای عبدالهی همکارپایه چهارم : در این مورد به عللی چون عدم توانایی در ردیف کردن حروف در کلمات پشت سر هم ، ضعف حافظه دیداری و شنیداری در این دانش آموزان اشاره کردند .
  • نظر آقای شیرخانی همکارپایه چهارم : عدم درک درست این کودکان از واژه ها و مفاهیم زبان فارسی را علت ضعف دانش آموز کم توان ذهنی در نوشتن املا بیان کردند .
  • نظر آقای ملک احمدی همکار پایه ی پنجم : اشکال در حرکات ریز انگشتان در حین نوشتن را یکی از علل این مشکل بیان کردند .
  • نظر آقای نعمتی همکار پایه ی پنجم : عدم شناخت حروف الفبا و ترکیب صامت ها و مصوت ها را مشکل اصلی بیان کردند .
  • نظر آقای بختیاری همکار پایه ی ششم : جایگزین کردن زبان محاوره ، به جای رسم الخط فارسی را یکی از علل مهم ضعف در دیکته نویسی ، بیان کردند .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *