گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی : افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان کم بینا در درس ریاضی

گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی

گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 34  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

دیباچه پیرامون قضیه افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

ارائه مستندات پیرامون افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

پیش بینی نتایج در مورد افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

راهکارها پیرامون قضیه افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش دقت و تمرکز دانش آموز کم بینای پایه ششم در درس ریاضی

راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی :

دانش آموز باید در کسب معلومات ریاضی خویش سهیم باشد .تا بتواند از آن معلومات در مواقع لازم بهره برداری کند . معلم باید قبل از تدریس یک مفهوم جدید معلومات قبلی دانش آموز را محک زده و تدریس مطالب جدید را بر پایه معلومات قبلی او استوار نماید .قبل از تدریس هدف درس را برای دانش آموزان روشن نماید تا بچه ها با بینش و بصیرت به یادگیری مفاهیم ریاضی بپردازند با ایجاد انگیزه قوی رغبت دانش آموزان را نسبت به موضوع درس برانگیزد .یادگیری از آسان به مشکل صورت بگیرد .چون کودکان در این مقطع در مرحله ی رشد تفکر عملی هستند برای یادگیری یک مفهوم لازم است که از اشیا و وسایل عینی بیشتری استفاده کنند .در کلاس باید موقعیت های مختلف برای کودکان فراهم شود تا آن ها بتوانند اشیا را دستکاری کنند ،بازی قسمت اصلی کار است .

اهداف آموزش ریاضی

الف) اهداف پرورشی: مهمترین وظیفه آموزش ریاضی تربیت دانش‌آموز است تا بتواند در زندگی،مسائل خود را حل نماید.

ب) اهداف آموزشی: دانش آموز با تکنیک‌های محاسباتی مورد نیاز در مدرسه و خارج از مدرسه آشنا شود.و در زندگی روز مره بکار بگیرد.

ج) اهداف فرهنگی: ریاضی بخشی از فرهنگ  بشری است لذا یادگیری آن در زندگی بسیار ضروری است.ریاضی دانان و نوابغ کشور ما همواره الگوهای مهمی برای سایر کشورها می باشند.

د) اهداف عاطفی: یادگیری ریاضی،موجب  فعالیت‌های ذهنی و  تقویت حس کنجکاوی  ونیز  حس ظرافت و ادارک می شود. موریس کلاین می‌گوید: (ریاضیات عالی‌ترین دستاورد فکری و اصیل‌ترین ابداع ذهن آدمی است).

علل مشکلات ریاضی

1- ضعف در مهارتها ی زبانی : نقص در درک عملیات ریاضی، مفاهیم و رمز گشایی یا حل مسائل نوشته شده با نمادهای ریاضی .

2- ضعف در مهارت های ادراکی : مثل :خواندن نمادهای عددی یا علائم حسابی و طبقه بندی اشیا ء و یا ادراک فضایی .

3- ضعف در مهارتهای توجه : مثل رونویسی درست از اعداد و اشکال ، به یا د سپردن عددی که به ستون بعد اضافه می شود و رعایت علائم ریاضی .

4- ضعف درمهارتهای ریاضی : ضعف در محاسبات ریاضی(جمع-تفریق و…) شمارش اشیا ء و یادگیری جدول ضرب . ویا در ک مفاهیم متضاد مانند: سبک و سنگین ، بسته و باز ، پر و خالی ، چپ و راست ؛ دور و نزدیک ، درک ارزش پول ، درک زمان (گفتن ساعت ) و جهت یابی .

5-مشکلات عصب شناختی و شخصیتی و عوامل فیزیولوژیکی.

6-عملکرد پایین هوش غیر کلامی(هوش عملی).

7-آموزش ضعیف در کلاس درس.

8-عدم علاقمندی به درس ریاضیات

9-ضعف در یک یا چند فرایند روانی پایه یعنی مراحل یادگیری: مانند:دقت-ادراک-حافظه

 

10-عدم تثبیت غلبه طرفی مغز(کودک برخی کارها را با سمت چپ و برخی دیگر را با سمت راست بدن انجام می دهد.مثلا: با دست راست می نویسد ولی با پای چپ توپ را می زند و مواردی از این قبیل).

۱۱-تاخیر در رشد.مراحل رشد بخوبی طی نشده است و یا در آن وقفه ایجاد شده است.

۱۲-عوامل محیطی(خانواده و معلمان).نقش فضا و مکان،  نقش کلاس‌های خصوصی،  کمبود وسایل آموزشی ریاضی،و…

۱۳-عوامل ژنتیکی.

۱۴-عوامل بیوشیمیایی (قبل از تولد-حین تولد-بعد از تولد)

۱۵-ضعف در هماهنگی چشم و دست.

علایم اختلال ریاضی

-شمارش طوطی وار : کودک در شمارش اعداد مشکل دارد .

– عدم درک مفهوم عدد : مثلا کودک مفهوم عدد 5 را نمی داند یعنی نمی تواند 5مهره را جدا کند .

-عدم درک ارزش عددی : کودک نمی داند 4 از 5 بزرگتر است و بر عکس .

-مشکل در خواندن عدد : ممکن است در خواندن اعدادویا خواندن اعداد شبیه به هم اشتباه کند مثلا 2و 3 ، 4و6 یا جهت خواندن را رعایت نمی کند مثلا 12 را 21 می خواند .

– مشکل در کپی عدد : هنگام رونویسی عدد مشکل دارد .

– مشکل در نوشتن عدد : نوشتن عدد نیاز به استفاده از حافظه دارد . بنابراین گاهی کودک شکل عدد را فراموش می کند و یا اعداد شبیه به هم را اشتباه می نویسد . مثلا 3 را 2 می نویسد ( مربوط به توجه ) یا شکل عدد را نمی داند یعنی 3 را 5 می نویسد . گاهی مشکل مربوط به جهت یابی است و عدد را وارونه می نویسد .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *