گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کاهش استرس دانش آموزم
گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کاهش استرس دانش آموزمدر دانش آموزان پايه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32 صفحه
پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه کاهش استرس دانش آموزم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه کاهش استرس دانش آموزم
دیباچه پیرامون قضیه کاهش استرس دانش آموزم
درک مشکل پیرامون قضیه کاهش استرس دانش آموزم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه کاهش استرس دانش آموزم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه کاهش استرس دانش آموزم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش استرس دانش آموزم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با کاهش استرس دانش آموزم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات کاهش استرس دانش آموزم
بررسی بیشتر در رابطه با کاهش استرس دانش آموزم
ارائه مستندات پیرامون کاهش استرس دانش آموزم
پیش بینی نتایج در مورد کاهش استرس دانش آموزم
راهکارها پیرامون قضیه کاهش استرس دانش آموزم
رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش استرس دانش آموزم
تجزیه و تحلیل اطلاعات:
برای رهایی از استرس پس از مصاحبه و مشاهده به راهکار های زیر دست یافتم:
- حساسیت زدایی منظم
- ایمن سازی در مقابل استرس
- آموزش مهارت های مطالعه
- مقابله با باورهای غیر عقلانی و غیر منطقی
- ایمن سازی در مقابل استرس
- آموزش توجه (عدم توجه به محرك های نامربوط به تكلیف و توجه به محرك های مربوط به تكلیف)
نقش اولیای مدرسه در كاهش استرس امتحان :
-ایجاد رابطه صمیمی و دوستانه با دانش آموز مضطرب
-محبت کردن به دانش آموزان و صحبت کردن پیرامون مسائل مختلف به صورت دوستانه
– عدم ایجاد ترس و واهمه از امتحان در دانش آموزان ( جلسه ی امتحان نه انتقام)
– اطمینان خاطر به دانش آموزان درراستای طراحی سؤالات از متن كتاب
– گنجاندن سؤالات دشواردر شماره های آخر
– اجتناب از ایجاد رقابت ناسالم در میان دانش آموزان
– هدف امتحان ارزیابی از دانسته های دانش آموزان می باشد نه آنچه را كه نمی دانند
– توجه به اصول سنجش و اندازه گیری خصوصاً سطح دشواری سؤالات
– اجرای امتحانات مستمر و خودآزمایی به منظور آشنا كردن دانش آموزان با سؤالات و نحوه ی امتحان
– و …
راه حل پیشنهادی:
برای تقلیل و کاهش استرس دانش آموز راه کارها و راهبردهای ذیل پیشنهاد می شود:
1- ایجاد رابطه صمیمی و دوستانه با دانش آموز
2- برقراری ارتباط با اولیای دانش آموزم در خصوص برطرف نمودن استرس در دانش آموز
3- استفاده از روش های نوین علمی و آموزشی که بتواند فرایند یادگیری در دانش آموزان را تسهیل نماید .
4- نیل به هدفهای ارزشمند آموزشی که بدانیم علی الاصول نه تنها دانش آموز نباید ترس و دلهره ای به خود راه دهد بلکه باید به این درجه از آمادگی علمی برسد که مشتاقانه به انتظار روزهای امتحان باشد.
اقدام راه حل های پیشنهادی (اقدام و اجرای راه حلها):
با عنایت به مواجه بودن دانش آموزم و استرس شدیدش در کلاس ، چند راه کار را جهت کاهش و تقلیل دلهره و استرس به ترتیب و شرح ذیل معمول داشتم:
- تماس تلفنی با اولیای (…..) و درخواست مساعدت آنها
- (…..) را همیشه پیش خودم می آوردم و به وی محبت می کردم.
- با (…..) ارتباط صمیمی برقرار کردم به طوری که پیش من راحت بود و حرف های دلش را می زد.
- از او پیش دانش آموزان تعریف می کردم و نقاط مثبت وی را به دوستانش می گفتم.
- به مناسبت تولدش کادویی را برای او تهیه کردم و پیش همکلاسی هایش به وی دادم.
- در حیاط مدرسه با او قدم می زدم و برایش گاهی خوراکی می خریدم.
راهکارهای اجرای بازی درمانی
خاله سوسکه
نوع بازی: فردی
اهداف:
- کاهش ترس کودک
- تبدیل ترس به یک فعالیت لذتبخش
- ایجاد یک روش مناسب جهت بیان ترس در کودک
- مواجه تدریجی کودک با ترسهایش
وسایل لازم:
- کاغذ سفید
- مداد رنگی
- کاغذ رنگی، روبان و وسایل تزیینی
شرح:
در ابتدا از دانش آموز خواستم چیزهایی را که به آنها علاقه دارد و با آنها احساس خوشحالی میکند روی کاغذ بکشد. این موضوعات میتواند شامل افرادی مثل اعضای خانواده، خوردنیهایی مثل کیک، یا دوستانش باشد.
در مرحله دوم از او خواستم چیزهایی را بکشد که کمی از آنها میترسد. مثل تاریکی، سگ، سوسک، هیولا و هر چیزی که او از آنها وحشت دارد.
در مرحله سوم کودک همان طور که آن را جلو خودش گذاشته فریاد بزند و اسم آن موجود را بیاورد. «وااااااااای سوووووووووسک»!
در مرحله چهارم از از او خواستم که موضوع ترس خود را خندهدار کند. برایش اسم خندهدار بگذارد، با کاغذ رنگی برایش کلاه و لباس درست کند. با رنگهای روشن و خالخالی آن را رنگ کند.
بحث و گفتگو:
این بازی در درمان و کاهش ترس کودکان بسیار موثر است. حتی کودکانی که از کابوسهای شبانه مدام در رنجند میتوانند از این فن کمک بگیرند. صحنه همیشگی استرس و کابوس خود را روی کاغذ نقاشی کنند و آن را زیبا سازند یا برای ایجاد حس رهایی از ترس آن را پاره کنند و دور بریزند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه اول ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.