گزارش تخصصی معلم پایه سوم ابتدایی : کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزم با مشکلات فراوان

گزارش تخصصی معلم پایه سوم ابتدایی

گزارش تخصصی معلم پایه سوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه سوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

دیباچه پیرامون قضیه پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

درک مشکل پیرامون قضیه  پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

بررسی بیشتر در رابطه با پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

ارائه مستندات پیرامون پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

پیش بینی نتایج در مورد پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

راهکارها پیرامون قضیه پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

رفرنس و منبع مورد استفاده پیشرفت سطح درسی و علمی دانش آموزم با وجود مشکلات فراوان او

یافته های تحقیق

دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.

تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.

تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده  هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند

دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ می‌دهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.

 

مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه

1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.

انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .

سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75%) و شنوایی(13%) 6% بویایی -3%چشایی 3-%لامسه.

لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.

دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.

دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.

2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.

ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.

ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه سوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *