گزارش تخصصی معلم پایه ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
گزارش تخصصی معلم پایه ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 32 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه ششم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
دیباچه پیرامون قضیه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
درک مشکل پیرامون قضیه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
بررسی بیشتر در رابطه با آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
ارائه مستندات پیرامون آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
پیش بینی نتایج در مورد آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
راهکارها پیرامون قضیه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
رفرنس و منبع مورد استفاده آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان کلاسم با توجه به درس علوم
تعریف مهارت های زندگی:
برای این اصطلاح تعاریف متعددی بیان شده است. یکی از عمومی ترین تعاریف این چنین است: مهارت های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، تصمیم گیری صحیح، حل تعارضات و کشمکش های بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می زنند، برنامه آموزش مهارت های زندگی بر این اصل استوار است که کودکان و نوجوانان حق دارند توانمند شوند و نیازمند آنند که بتوانند از خود و علاقه هایشان در موقعیت های سخت زندگی دفاع کنند. این نوع برنامه ها در پیشگیری از مخاطرات سلامت نگاهی کلی دارند و به آموزش محدود تنها یک مهارت بسنده نمی کنند.
اهداف آموزش مهارت های زندگی:
مجموعه مهارت های زندگی نه تنها به توانمند ساختن افراد در زندگی حال نمی اندیشد بلکه به توانمندی آنان جهت زندگی آینده نیز تاکید می ورزد. در ضمن متمرکز بر شکوفایی توانایی های بالقوه افراد است به طور کلی هدف از مجموعه مهارت های زندگی، کمک به فرد جهت حرکت از توانایی ها و ضعف های مهارتی به سوی مهارت های توانمند و قوی و سازنده می باشد. چنین مهارت های زندگی تصمیمات متعهدانه فرد را در بر می گیرد.
مسئولیت پذیری یا تعهد فردی یک مفهوم مثبتی است که طبق آن افراد نسبت به سلامتشان و اتخاذ تصمیمشان در مسائل زندگی خویش متعهد هستند. در واقع هدف نهایی مهارت های زندگی این است که افراد مسئولیت برتری و شایستگی فردی خویش را بپذیرند. این شایستگی فردی شامل احساس کفایت و شایستگی سطح بالا، سلامت روانی، خود شکوفایی و پذیرش مسئولیت فردی می باشد. در نتیجه می توان گفت مجموعه مهارت های زندگی هم اهداف پیشگیرانه دارد و هم کنترل و مدیریت مشکلات و همانند سبک رویکرد آموزشی هم برای مداخلات گروهی و هم فردی مناسب است.
به گزارش سازمان بهداشت جهانی، هدف از آموزش مهارت های زندگی، افزایش توانایی های روانی اجتماعی و در نهایت پیشگیری از ایجاد رفتارهای آسیب زننده با بهداشت سلامت وارتقای سطح روانی افراد است.
آثار مثبت آموزش مهارت های زندگی:
یکی از اهداف اصلی برنامه مهارتهای زندگی، ارتقای بهداشت روانی کودکان و نوجوانان است. مطالعات بسیاری در مورد تاثیر برنامه آموزش مهارت های زندگی در ابعاد مختلف سلامت روان انجام گرفته و نتایج نشان داده است که آموزش این مهارت ها سبب افزایش عزت نفس، بهبود رفتارهای اجتماعی و سازگاری اجتماعی، افزایش رضایت سیستم خانوادگی و سازگاری با خانواده، افزایش مهارت حل مسائل شخصی و بین فردی و افزایش مهارت های مقابله ای شده است. برنامه های پیشگیری مبتنی بر مهارت های زندگی، براساس مطالعات انجام شده بسیار موثرتر از گرایش های سنتی است.
یافته ها ، به اثرات مثبت این آموزش ها بر مهارت دانش آموزان در حل مشکلات بین فردی و مقابله با اضطراب دلالت دارند. به دنبال چنین آموزش هایی، شرکت کنندگان قادر می شوند تا تعارض های خود را با همسالان به نحو سازنده ای حل نمایند و محبوبیت بین فردی بیشتری یابند. یافته ها تاثیر آموزش مهارت های زندگی را در پیشگیری از خودکشی نشان داده اند. به نقل از دفتر بهداشت و تغذیه وزارت آموزش و پرورش، آموزش مهارت های زندگی در پیشگیری از خشونت و بزهکاری نیز کارایی داشته است.
با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی، آماده سازی افراد جهت رویا رویی با موقعیتهای دشوار، امر ضروری بهنظر می رسد به همین دلیل روان شناسان جهت پیشگیری از بیماری های روانی، آموزش مهارتهای زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند.
«آموزش مهارت های زندگی به مجموعه ای از تونایی هایی گفته می شود که زمینه سازگاری رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورد و این تونایی، فرد را قادر می سازد که ضمن پذیرش مسئولیت های اجتماعی خود، بدون لطمه زدن به خود و دیگران بتواند به شکل مؤثری با خواست، انتظارات و مشکلات روزانه در روابط بین فردی روبهرو گردد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.