گزارش تخصصی معلم پایه ششم : ترغیب دانش آموزان بی حجاب به حجاب

گزارش تخصصی معلم پایه ششم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه ششم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزان بی حجاب پایه ششم به رعایت حجاب

تعاریف عملیاتی

بررسی عوامل مؤثر در رعایت حجاب دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی تحصیلی در شهرستان یزد

1- حجاب

الف- معنای لغوی حجاب :

پوشش، ستر، حفاظت، پاسداری ، مراقبت ، مصون بودن

ب – تعریف حجاب:

در پژوهش حاضر منظور از حجاب پوششی می‌باشد که در اکثر کتب فقهی بصورت ذیل آمده است.

“حجاب عبارت است از وسیله پوشش و ایجاد مانعی کامل و صحیح از مشخص بودن جاهایی از بدن مرد و زن که شرع مقدس آنرا بطور مشخص و حرام دانسته و یا بعضاً از نظر عرف عقیدتی و اخلاقی پیدا بودن آن صحیح نمی‌باشد.

ج – حد و حدود حجاب

در این پژوهش منظور از حد و حدود حجاب حدودی است که در رساله امام خمینی بدین مضمون آمده است.

واجب است تمام بدن زن به جزء قرص صورت و دستها تا مچ از نامحرم پوشیده شود و لباس مذکور اگر مقدار واجب را بپوشاند مانع ندارد ولی پوشیدن چادر بهتر است و از لباسهایی که توجه نامحرم را جلب کند باید اجتناب شود.

د- ملاکهای تشخیصی بدحجابی

در این تحقیق دانش آموز بدحجاب فردی است که در رفتارش پس از سه مرتبه تذکر 50% از ملاکهای زیر مشاهده گردد و همچنین وی بدون دلیل به بحث و مجادله و دلیل تراشی بپردازد.

 

اهمیت و ضرورت پژوهش

اگر پاکدامنی را گوهری بدانیم، با هزار چشم باید مراقبش باشیم. اگر رشته‌ی مروارید را در کمد و صندوق نگذارند و درِ آن را محکم نبندند،‌گم می‌شود. اگر در مقابل پنجره‌ی خانه، توری نزنند از نیش پشه ها و مزاحمت مگس ها در امان نخواهند بود.

«حجاب» وسیله ای برای پیشگیری از نیش ها و آسیب هاست.

وقتی شما راه ورود پشه را می بندید، خود را «مصون» ساخته اید نه «محدود» و نه «زندانی»!

حجاب نه زندان بلکه قلعه است. آنان که حجاب را بر می گزینند،‌می‌خواهند «گوهر‌عفاف» خود را از تاراج، مصون نگه دارند. این کار را با اختیار و انگیزه انجام می‌دهند و برگزینش خود هم می‌بالند؛ چون راهی می‌پویند که به ایمنی خودشان و حفظ سرمایه‌شان منتهی شود.

بانوان با حجاب ، قلعه نشینانی برخوردار از سرمایه و گوهر عفاف اند که برای «صیانت» خود از دستبرد مهاجمان، به «دژ حجاب» پناهنده شده اند.

«عفاف» هم گوهری درونی است هم جلوه‌ای بیرونی.

پوششی که اسلام برای دختران مقرر کرده است به این منظور نیست که جلوی فعالیت های اجتماعی آنان را بگیرد و از خانه بیرون نروند. پوشش دخترها در اسلام، این است که دختر در معاشرت خود با پسران، بدن خود را به جر صورت و دست‌ها بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد.

حقیقت این است که در مسئله‌ی پوشش که در روابط دختران و پسران در جامعه به عنوان یک عامل مؤثر مطرح است، یک پرسش جدی پیش روی ماست:

آیا برای خود دختر بهتر است که پوشیده در اجتماع ظاهر شود یا نه؟

آیا با توجه به احساسات و کششی که دختر و پسر به یکدیگر دارند و با آسیب پذیری جدی عاطفی و محدودبودن قدرت طبیعی دخترها در دفاع از خویش و حریم خویش، باید هر پسری حق داشته باشد که از هر دختری در هر محلی حداکثر استفاده را ببرد؟ چرا مردان باید آزاد باشند تا هم چون کالا به زن بنگرند؟ آیا همین نگرش نیست که نظام خانواده را در غرب متزلزل کرده است؟

اسلام با وضع نمودن نوعی مقررات برای پوشش، حفظ سلامت جسم و جان فرد و روح جامعه را تضمین کرده است. به این ترتیب حجاب زن، حقیقتاً مصونیت بخش و پاسدار حریم اوست،‌ مگر نه این که: «هر آن چه دیده بیند، دل کند یاد».

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه ششم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *