گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی : نقش اولیا در تکالیف دانش آموزان و ارتقاء فرایند آموزشی

گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی

گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا در تکالیف دانش آموزان در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 31  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

دیباچه پیرامون قضیه اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

درک مشکل پیرامون قضیه  اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

بررسی بیشتر در رابطه با اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

ارائه مستندات پیرامون اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

پیش بینی نتایج در مورد اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

راهکارها پیرامون قضیه اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

رفرنس و منبع مورد استفاده اثر گذاری در ارتقا فرایند آموزشی با مطرح کردن نقش میزان دخالت و تاثیر اولیا

تجزیه وتحلیل داده ها

خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند خانه مدرسه ی اول فرزند و مدرسه ، خانه دوم اوست و اگر این دو نهاد روش ها و برنامه های هماهنگ نداشته باشند ، در روند رشد کودک اختلال به وجود می آید . دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند .

بین روش ها و منش های خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون ، کار دیگری را خنثی نکند ، بلکه به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند . مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با خانه باشد و با روشهای گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند .

روش های برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه والدین وظیفه دارند به طور مرتب با مدرسه ارتباط داشته باشند و با کسب اطلاعات کافی از وضع درس و اخلاقی دانش آموزان تصمیم معقولی برای مشارکت در تربیت اتخاذ کنند .

در برقراری باید به چند نکته ی اساسی توجه کرد :

1- والدین زمانی قادر خواهند بود نقش تربیتی خود را به نحو مطلوب ایفا کنند و با مدرسه ارتباطی صحیح برقرار نمایند که از وضع درس و رفتاری فرزندشان اطلاع کافی داشته باشند .

2- والدین در موقع حضور در مدرسه ، همیشه باید حفظ آرامش را به عنوان یک اصل به خاطر داشته باشند . گاهی ممکن است پدر و مادر با مشاهده ی ضعف درسی در دانش آموز و یا گریه های او که مخصوصاً در دوره ی ابتدایی بیش تر اتفاق می افتد ، احساساتی شوند و به صورت خشن و برافروخته با اولیای مدرسه برخورد کنند . قطعاً چنین حالتی مخل برقراری ارتباط موثر با مسئولان مدرسه خواهد بود . آن چه انسان از آرامش به دست می آورد ، از خشونت عاید او نمی شود .

3- ارتباط اولیا با مسئولان مدرسه باید مستمر باشد . معنای استمرار این نیست که هر روز سری به مدرسه بزنند ، بلکه لازم است به طور مرتب در منزل به وضع درسی و رفتاری فرزند خود رسیدگی کنند و بر طبق اطلاعات به دست آمده ، با مدرسه ارتباط برقرار نمایند .

حد و تعداد دفعات حضور در مدرسه را نحوه و میزان رسیدگی به وضع دانش آموزان معلوم می کند . گاهی معلمین جلساتی را در زمان های مختلف تشکیل می دهند و از والدین دعوت به عمل می آورد . حضور مرتب در این جلسات ضروری است و به هماهنگی اولیا و مربیان کمک می کند .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *