گزارش تخصصی معلم
گزارش تخصصی معلم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ارتقای فرآیند یاددهی یادگیری نشانه های هم آوا را در دانش آموزانم با مشارکت اولیا با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 39 صفحه
بانک گزارش تخصصی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلم سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
دیباچه پیرامون قضیه ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
درک مشکل پیرامون قضیه ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
بررسی بیشتر در رابطه با ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
ارائه مستندات پیرامون ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
پیش بینی نتایج در مورد ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
راهکارها پیرامون قضیه ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
رفرنس و منبع مورد استفاده ارتقای فرآیند یاددهی یاگیری نشانه های هم آوا در دانش آموزانم
(اشتباه در نشانه های هم آوا)
مورد اشتباه: صابون را سابون ،ظرف را زرف و… می نویسد.
علت: کودک نمی تواند چیزهایی که می بیند را به خاطر بسپارد.(ضعف در حافظه دیداری)
حافظه دیداری
این حافظه در یادگیری برای باز شناسی و به یاد آوردن حروف الفبای نوشته شده ،اعداد و خزانه لغات دیداری به همان اندازه مهم است که تکامل هجی کردن و مهارت های زبان نوشتاری. این حافظه برای انجام تکالیف جور کردن از راه دیدن،کپی کردن اشکال،محاسبه مسائل ریاضی و یادگیری،طرز استفاده از وسایل بازی ها نیز بسیار مهم است. (ساموئل کرک،جیمز چلفانت،1377)
ارتباط حافظه دیداری با املا
علاوه بر تعمیم های واجی، توانایی در املا آشکارا به حافظه توالی بینایی بستگی دارد. کودکی که ناتوان از یاد آوری یا تجسم حروف و ترتیب و توالی آن در کلمات باشد بلاتردید در املا ضعیف خواهد بود. بسیاری از تکنیک های مؤفق در آموزش املا عملاً به تقویت حافظه توالی بینایی تأکید داشته اند.برای مثال فرنالد فن رد گیری را برای آموزش املا تکمیل نموده است. این تکنیک با بکارگیری دو مسیر حسی حرکتی و لامسه، تصویر بصری کلمه را در ذهن کودک تقویت می کند، چرا که برای درست نویسی یک کلمه علاوه بر ضبط آن در حافظه باید توانست همان کلمه را به طور کامل به هنگام نوشتن به خاطر آورد.برعکس به هنگام خواندن، نگهداری تصویر بصری در بازشناسی کلمات لازم نیست.(فریار،رخشان،1379)
ارزیابی حافظه دیداری
با آزمون توالی حافظه بینایی حافظه کودک را در تولید منظم اشکالی که می بیند می سنجد. در این آزمون، از کودک می خواهند یک سری محرک های بینایی نظیر عکس اشیاء یا اشکال هندسی را پس از دیدن، به یاری حافظه خود به همان ترتیب مجدداً مرتب کند.(سیف نراقی،نادری 1379)
تشخیص ضعف حافظه دیداری در املا
موارد زیادی را می توان در ارتباط با عدم هماهنگی بین تلفظ و کتابت بیان نمود. لکن اکثر این مثال ها به زبان های دیگر مربوط می شوند. اما آنچه به مشکل املا در زبان فارسی مربوط می شود علاوه بر اشکالات جزئی در این زبان بیشتر مربوط به تعدد نشانه های هم آوا ست.
به عنوان مثال به نمونه های زیر توجه کنید:
« دیروز منصور مریض شد،مادر و خواهرش او را به مطب پزشک رساندند. پذشک پص از معاینه برای منسور قرص های مخصوص نوشت. مادر وخاحرمنثورپث از خداحافظی متب پظشک را طرک کرده برای خرید غرس حای مخثوس به چند داروخانه سر زدند.»
علت عمده این نوع غلط های دیکته ای ضعف حافظه دیداری است. یعنی کودک به خوبی قادر نیست تصویر حروف مورد نظر را در کلمه به خاطر بیاورد. رونویسی کردن درست این واژه ها می تواند به دانش آموز کمک کند، اما این کمک لزوماً به سایر موارد انتقال نمی یابد. بهتر است حافظه دیداری کودک را تقویت کنیم تا نه تنها دیکته درست واژه ای را که غلط نوشته است فراگیرد بلکه با خواندن و دیدن هر کلمه جدید توانایی به خاطر سپاری آن را داشته باشد.(تبریزی،1382)
درمان
هرگاه تشخیص داده شود که حافظه بصری مهمترین عامل شکست در املا است عملیات تقویت و نیرو بخشی حافظه بصری برای کمک به فرد ارائه می شود. (فریار،رخشان،1379)
راهبردهای درمانی تقویت حافظه دیداری
تمرینات بهتر است به صورت بازی و با حوصله انجام شوند.
تمرینات را با توجه به سن و ظرفیت پایه کودک شروع می کنیم:
1- ازپوشاندن چندشي يااشكال هندسي وتصاويرشروع مي كنيم.آن هارابه كودك نشان مي دهيم،كودك بايداشيايي راكه ديده بود نام ببردودرصورت مؤفقيت تعدادرابيشترمي كنيم.
2- باموزائيك هاي رنگي شكلي رادرست مي كنيم وبعدازچندثانيه كه كودك آن هاراديدبدون ديدن طرح، ان رابازسازي كند.
3- مهره هايادكمه هاي رنگي ونخ والگورادراختياركودك قرارمي دهيم وبعدازاين كه به خوبي طرح الگوراديدوبه خاطرسپردمي خواهيم بدون ديدن طرح،مهره هاراطبق الگوي نخ درست كند.[ازطرح هاي ساده شروع مي كنيم]
4- اشكالي راباچوب كبريت درست كرده وروي آن رامي پوشانيم وازكوك مي خواهيم آن رابازسازي كند.
5- ابتداكارت هاي تصاويررابه صورت دوتايي ازپشت مي چينيم وبازي راشروع مي كنيم. كودك دوكارت رابرمي گردانداگرشبيه هم بودندبه عنوان امتيازيك كارت ديگربرمي گردانددرغيراين صورت كارت هارابرمي گرداندامّاجاي آن هارابه خاطرمي سپاردتابه محض برگرداندن كارت بعدي جاي كارت مشابه رابه خاطربياوردوبازي بانفرمقابل ادامه پيدامي كند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.