گزارش تخصصی معلم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
گزارش تخصصی معلم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلم پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلم سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان پایه سوم دبستان به درس ریاضی و جدول ضرب
گرد آوری دادهها جهت ارائه راهحلها
سیف اللهی(1384) بر این باور است که گردآوری دادهها و اطلاعات، مرحلهای از گزارش تخصصی است که در آن، محقق جهت پیدا کردن یک یا چند راهحل، با هدف تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب تلاش میکند. بنابراین، پس از شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد بیعلاقهگی دانشآموزان نسبت به درس ریاضی، در پی آن بودم تا با استفاده از روشهای گوناگون، ضمن برطرف نمودن عوامل ایجاد کنندهی مسأله، در جهت افزایش علاقهمندی دانشآموزان یاد شده به درس ریاضی و فعالیّتهای آن نیز گام مؤثری بردارم. بر این اساس، به منظور دست یابی به راهکارهایی برای حلمسأله، مجدداً به جمعآوری دادهها و اطلاعات، با استفاده از روشهای علمی پرداختم که توضیح آن بدین شرح میباشد:
الف. مصاحبه به منظور کسب اطلاعات مفیدتر،
چند سؤال را تنظیم کرده و در زنگهای مختلف که وقت آزاد داشتیم، از دانشآموزان میپرسیدم، سؤالات چنین بود: 1. به نظر شما با چه روشهایی میتوانیم کلاس ریاضی را با نشاط کنیم؟ 2. چگونه میتوانیم یادگیری درس ریاضی را ساده و آسان کنیم؟ چند نمونه از پاسخ دانشآموزان، چنین بود: استفاده از تصاویر زیبای مرتبط با مفهوم درس ریاضی و استفاده از شعر در تدریس .
ب. مشاهده
به لحاظ حضور در کلاس همکاران و ارتباط مستقیم با دانشآموزان و محیط پیرامون آنها، برخی از اطّلاعات خود را، از طریق مشاهده به دست آوردم. بدین طریق که در زنگهای ورزش، که وقت من آزاد بود، با همکارانم در پایههای مختلف هماهنگ میکردم و به کلاس آنها میرفتم و روش تدریس ایشان و فعالیت دانشآموزان را مشاهده نموده و نکاتی که به نظرم، منجر به ایجاد علاقهمندی دانشآموزان نسبت به درس ریاضی میشد، را یادداشت میکردم، مانند: استفاده از روش ایفای نقش توسط دانشآموزان و ارزشیابی تشخیصی جهت تعیین نقطه ی شروع تدریس.
ج. پرسش نامه
با توجه به این که، پرسشنامهی بازپاسخ به پاسخدهنده اجازه میدهد تا به ابراز دامنهی گستردهتری از نظرات خود بپردازد. به منظور نظرخواهی از اولیا، برای کسب راهحلهای مناسب جهت حل مسأله، پرسشنامهای که شامل سؤالات زیر بود، را تنظیم نموده سپس در اختیار تمامی اولیای دانشآموزان قرار دادم تا نظرات خود را در آن مکتوب نمایند. سؤالات بدین گونه بود: 1. به نظر شما با چه روشهایی میتوانیم کلاس ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟ 2. جهت آگاهی از وضعیت درس ریاضی فرزندتان چه روشهایی را پیشنهاد میدهید؟ چند نمونه از پاسخ اولیا به پرسشنامه نظرخواهی، چنین بود: نصب فعالیتهای دانشآموزان روی دیوار، یادداشت نتایج فعالیت کلاسی دانشآموزان در دفتر فعالیت ریاضی آنان. علاوه بر این، یک پرسشنامه بازپاسخ دیگر نیز، ویژه همکاران شاغل در آموزشگاه، طراحی نموده و در اختیار ایشان قرار دادم. سؤالات این پرسشنامه، چنین بود: 1. چگونه میتوان وسایل کمک آموزشی را برای دانشآموزان پایه سوم جذاب نمود؟ 2. به نظر شما چگونه میتوان نگرش منفی دانشآموزان را نسبت به یادگیری درس ریاضی از بین برد؟ نمونهای از پاسخ همکاران به پرسشنامه، چنین بود: ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانشآموزان، استفاده از فعالیتها و تکالیف عملکردی، استفاده از روش بارش فکری در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.
د. مطالعه
با چند تن از اساتید محترم در مورد چگونگی علاقهمندکردن دانشآموزان به درس ریاضی، مشورت نمودم و ایشان کتابهایی در این زمینه، معرفی کردند. پس از تهیه و مطالعهی کتابهای مورد نظر، نکاتی که به نظرم مناسب و مفید بود را یادداشت نموده که در راهحلهای پیشنهادی به آنها اشاره می گردد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.