گزارش تخصصی معلم به همراه : راهنمایی و ترغیب دانش آموزان به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

گزارش تخصصی معلم  به همراه پنج نمونه

گزارش تخصصی معلم  به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم  به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

دیباچه پیرامون قضیه راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

درک مشکل پیرامون قضیه  راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

بررسی بیشتر در رابطه با راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

ارائه مستندات پیرامون راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

پیش بینی نتایج در مورد راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

راهکارها پیرامون قضیه راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

رفرنس و منبع مورد استفاده راهنمایی دانش آموزان کلاس چهارم به مطالعه غیر درسی در جهت پیشرفت

ارائه راه حلهای پیشنهادی

بعد از جمع آوری اطلاعات و بررسی جوانب مسأله، راه حل هایی به ذهنم رسید که به تهیه فهرست آن اقدام نموده تا مناسبترین راه حل را برای اقدام انتخاب نمایم.

مهمترین این راه حل ها عبارت بودند از:

  1. تهیه بروشورهایی ساده با موضوعات روشهای مطالعه و یادگیری، مدیریت زمان، برنامه ریزی و روشهای آن- شناخت هدف، تمرکز حواس و نقش آن در یادگیری.
  2. جلسات راهنمایی گروهی و کارگاه آموزشی آشنایی با راهبردهای یادگیری- روشهای مفید مطالعه
  3. 3. تهیه برنامه مطالعه روزانه و هفتگی کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  4. 4. ثبت نام و عضو کردن و مشترک نمودن دانش آموزان در کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  5. 5. آوردن کتب و مجلات درسی و غیر درسی و چیدن در کتابخانه کلاسی
  6. 6. دعوت از کارشناسی برای جلسه با اولیاء و توجیه کردن خانواده ها و نقش کتب و مجلات درسی و غیر درسی در پیشرفت تحصیلی فرزندانشان.

انتخاب راه حل پیشنهادی

با توجه به بررسیهای انجام گرفته و وضعیت دانش آموزان و راهنمایی گرفتن از همکاران و آموزگار   از بین کلیه راه حلهای ممکن برای کاهش عدم یادگیری این دانش آموزان چند روش که به نظر می رسید نتایج بهتری به دنبال داشته باشند انتخاب گردید و زمینه را برای اجرای آن فراهم نمودیم

از جمله این راههای منتخب عبارت بودند از:

  1. 1. آوردن کتب و مجلات درسی و غیر درسی و چیدن در کتابخانه کلاسی
  2. ثبت نام و عضو کردن و مشترک نمودن دانش آموزان در کتب و مجلات درسی و غیر درسی
  3. جلسات راهنمایی گروهی و کارگاه آموزشی آشنایی با راهبردهای یادگیری- روشهای مفید مطالعه
  4. 4. تهیه برنامه مطالعه روزانه و هفتگی کتب و مجلات درسی و غیر درسی

اقدام راه حل پیشنهادی

به نظر می رسد کتب و مجلات درسی و غیر درسی در اکثر مدارس جایی برای خود در بین دانش آموزان باز کرده باشد. در نگارش ، چاپ و انتشار کتب و مجلات درسی و غیر درسی یقیناً باید علاقه و نیاز های مخاطبان مد نظر قرار گرفته شده باشد. در این میان عوامل متعددی سبب علاقه مندی دانش آموزان نسبت به این رسانه آموزشی می شود که به برخی از آنها به شرح زیر اشاره می شود :

1- خانواده : خانواده به عنوان نخستین پایگاه آموزش وپرورش و از اساسی ترین عوامل تشکیل دهنده شخصیت کودک است. اگر به خانواده به عنوان یک عامل اساسی در ایجاد علاقه نسبت به مطالعه توجه کنیم ، ابتدا باید در یک تقسیم بندی کلی خانواده ها را به سه دسته تقسیم کنیم :

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم  را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.