گزارش تخصصی معلم کلاس اول
گزارش تخصصی معلم کلاس اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلم کلاس اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلم کلاس اول سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس اول به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
دیباچه پیرامون قضیه درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
درک مشکل پیرامون قضیه درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
بررسی بیشتر در رابطه با درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
ارائه مستندات پیرامون درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
پیش بینی نتایج در مورد درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
راهکارها پیرامون قضیه درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
رفرنس و منبع مورد استفاده درمان مشکل اختلال در املانویسی دانش اموزم
من همیشه در زمان امتحانات طبق توصیه ی آموزش و پرورش علی آبادکتول با مینا در خانه کار می کردم ودر پی پیدا کردن راهکارهای مختلف واجرای آنها در جهت بهبود دیکته نویسی و سایر دروس او بودم.
مشکل دیگری که این دانش آموز داشت : همانگونه که دربالا نیز ذکر کرده بودم بیش فعالی و به دنبال آن عدم تمرکز حواسش بود . مطالبی را که یاد می گرفت ناپایداربود و زود فراموش می کرد. زود خسته می شد و نمی توانست مانند دیگر بچه ها آزمون درسی را با دیگر دوستان و همکلاسیها و در زمان مقرر بدهد. به همین جهت باز درپی پیداکردن راهکارهایی شدم تا این مشکل را هر چه زودتر بتوانم به حد اقل برسانم . به همین جهت سعی کردم از روشها و نقطه نظرات مختلف استفاده کنم.
از دیگر راهکارهایی که انجام دادم:
مصاحبه بامشاور، معلم و مدیر: با معلمش و مدیر صحبت کردم آنها نیز از مشکل دیکته او ناراضی بودند و معلمش اظهار داشت با وجودی که از قبل متن دیکته را به صورت کوتاه مشخص میکنم و تأکید میکنم با دقت دیکته بنویسد انگیزه کافی ندارد و نتوانسته خود را به بقیه همکلاسیهایش برساند.
بررسی اسناد: پرونده تحصیلی و کارنامهاش را مدیر در اختیارم گذاشت آنها را بررسی کردم و دفتر کلاسی نمرهی درس دیکته نسبت به سایر همکلاسیهایش را نیز بررسی نمودم که نسبت به سایر همکلاسی ها نمره کمنری کسب کرده بود .
مصاحبه با اولیاء: در خانواده با والدینش صحبت کردم و آنها بیان کردند دقت و علاقه کافی ندارد و نمرههایش افت دارد و به جای درس خواندن و درست نوشتن شروع به گریه میکند و میگوید اگر سخت بگیرید به مدرسه نمیروم و در همین سن ترک تحصیل میکنم.
مشاورین و صاحبنظران: با مشاوره در مورد مسئله مینا صحبت کردم و از ایشان راهنمایی خواستم و مرا در این زمینه راهنمایی کردند و تاکید نمودند چنانچه نمراتش در سایر دروس خوب باشد از لحاظ هوشی طبیعی است البته لازم به ذکر است که این دانش آموز چون تمرکز کافی نداشت طبق توصیه ی دکتر مخصوصش و برگه ای که از سوی آموزش و پرورش داشت امتحانات او به صورت جداگانه گرفته می شد.
باید در خارج از زمان آموزشی مقرر درمدرسه باز هم در خانه با مینا کار می کردم و املا می گفتم .تا برایم مشخص شود مشکل دیکته نویسیاش از کجا نشأت گرفته است.
با بررسی غلط های دیکته و فراوانی آن توانستم علت اصلی ضعف دیکته نویسی را بیابم.
به کتابهای اختلال دیکته نویسی، مقاله، پایان نامه و اینترنت نیز مراجعه کردم تا دلایل مشکل دیکته نویسی در دانشآموزان را بیابم که عمدهترین آنها به شرح زیر میباشد:
الف) نارسا نویسی
ب)ضعف در حافظهی دیداری
ج) ضعف در تمیز دیداری
د) حساسیت شنوایی
ه) عدم دقت و توجه
از سایر علل عوامل مؤثر در ضعف دیکته نویسی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– دانشآموز مفهوم کلمه را نمیفهمد یا قبلاً نفهمیده آن را درست نمینویسد.
– معلم کلمات را درست تلفظ نمیکند.
– کمبود فضای آموزشی و نامناسب بودن محیط آموزشی
– متناسب نبودن متن دیکته از نظر (کمیت و مقدار) با سن و پایه تحصیلی دانشآموز
– وجود مشکلات روانی و عاطفی.
– معلم دیکته را با سرعت بالاتر از حد معمول می گیرد.
– بیقراری و تندخویی.
– فقر آموزش و عدم تسلط معلم به شیوههای مطلوب
– نشناختن حروف و قواعد.
تعریف املاء: املا به معنی جانشین ساختن صحیح صورت نوشتاری کلمات و حروف به جای صورت آوایی آنهاست.
اهداف درسی املا در دورهی ابتدایی:
1) آموزش نوشتن کلماتی که مورد احتیاج دانشآموزان است.
2) ارزشیابی از آموختههای دانشآموز
3) افزایش خزانهی لغات دانشآموز.
) آموزش شیوهی نگارش حروف و کلمات.
در یادگیری املا یک کلمه سه عامل مؤثر میباشد:
الف) شنیداری
ب) دیدن و تجسم ذهنی کلمه
ج) نوشتن کلمه
با توجه به این سه عامل زمانی دانشآموز کلمه را به درستی خواهد نوشت که آن کلمه را خوب بشنود و بتواند در ذهن خود تجسم کند و در نهایت کلمه را بنویسد.
بسیاری از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری در پیوند دادن میان صدا و نماد دشواری دارند، آنان نمیتوانند صداهایی را که میشنوند به حروف و کلمه تبدیل کنند، این کودکان در حافظهی شنیداری، تشخیص شنوایی و به کار بردن تعمیمهای رابطه صورت با املا برای هجی کلمهها دشواری دارند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.