گزارش تخصصی معلم کلاس ششم ابتدایی
گزارش تخصصی معلم کلاس ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس ششم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم با روش های نوین آموزشی
یافتن راه حل مناسب
بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد عرشیا و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در عرشیا راه حل های مناسبی بیابم و روزانه 20 -15 دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:
1- برای تقویت توالی حافظه دیداری عرشیا با توجه به مشکلاتی که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.
2- تقویت حافظه دیداری عرشیا در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.
3- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.
اجرای راه حل های انتخاب شده
قبل از اجرای راه حل های انتخاب شده جدولی برای تشویق عرشیا و ثبت میزان پیشرفت او ، ترسیم کردم و در کنار تابلو نصب کردم تا عرشیا هم آن را ببیند، قرار شد که هر املائی که از عرشیا گرفته می شود، نمره او در جدول نوشته شود.
در مرحله اول برای تقویت توالی دیداری کلماتی مانند “مارد ” به جای “مادر” یا کلمه ی “نوازد “به جای”نوزاد “، فعالیتهای زیر انجام گرفت:
الف- روبروی عرشیا ایستاده و چند حرکت بدنی انجام داده و از عرشیا خواسته شده تا او همان حرکات را به ترتیب انجام دهد و این امر دو باره انجام شد و تا نتیجه خوبی گرفته شد.
ب- روی یک کارت مقوایی کلماتی مانند مادر، نوزاد ، دارا ، سامان نوشته شده بود به عرشیا نشان دادم و سپس آنها را مخفی کردم و از او خواستم که آن کلمات را به ترتیب بازگو کند. و سپس آن حروف کلمات را به ترتیب بنویسید در این مرحله زمان زیادی صرف شد سعی کردم کلمات بیشتری با عرشیا کار کنم تا ترتیب و توالی را خوب یاد بگیرد.
در پایان این مرحله یعنی تقویت توالی حافظه املائی از کلماتی که امکان بر عکس نوشتن حروف باشد از عرشیا گرفته شد ونتیجه بررسی یادداشت شد، تقریباً نتیجه خوبی بدست آمد و فقط 2 غلط املائئ داشت.
تصمیم گرفتم برای گرفتن نتیجه بهترمرحله (ب) را بار دیگر با عرشیا کار کنم این کار انجام شد و دوباره از عرشیا املاءگرفته شد، این بار دیگر غلطی نداشت و نتیجه خوبی گرفته شد.
2- برای تقویت حافظه دیداری عرشیا از مراحل ذیل استفاده شد.
الف: ابتدا دو تصویر را انتخاب کرده و یک به یک به عرشیا دادم و بعد تصویرها را مخفی کردم و از او خواستم که آن تصویر را نام ببرد بعد روش بالا را با سه – چهار تصویر انجام دادم تا حافظه دیداری عرشیا بالا برود. دو سه مرتبه این روش انجام شد تا نتیجه خوبی داد.
ب: در مرحله بعدی چند کارت تهیه کرده و روی هر کارت کلمه ای که مربوط به کلمات کتابش باشد نوشته ، کارت ها را به عرشیا دادم تا واژه ها را به خاطر بسپرد و بعد کارت ها را از او گرفته و دور از چشم او یکی دو کارت را برداشتم و بقیه را به عرشیا نشان دادم و بعد از او خواستم تا کارت مربوط به واژه که برداشته شده را معرفی کند. مرتبه اول که این کار را انجام شد، عرشیا واژه هایی را گفت که اصلاً در بین کارتها نبود. تصمیم گرفتم واژه هایی را انتخاب کنم که در یک گروه باشد(مثلاً از گروه میوه : سیب- گلابی – هلو – موز- پرتقال) تا بتواند جواب دهد. این روش نتیجه خوبی در بر داشت. در ادامه این مرحله یک واژه که ربطی به بقیه واژه ها نداشت به واژه ها اضافه کردم و همان واژه ها اضافه شده و واژه دیگری را برداشتم. به همین ترتیب هرمرتبه یک واژه غیر مرتبط اضافه می کردم . خوشبختانه نتیجه خوبی در برداشت.
این مرحله طی 4 جلسه 15 دقیقه ای انجام گرفت تا حافظه دیداری عرشیا افزایش یابد.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.