گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم دبستان
گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
درک مشکل پیرامون قضیه بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن اختلال خواندن و دیکته نویسی دانش آموز افغان کلاس پنجم
ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانوني در تعليم املاء داشته باشيم ، راحت تر هستيم. (صفاپور ، عبدالرحمان)
خوب نوشتن نوعي توانايي است كه معلمان نقش مهمي در ايجاد اين توانايي در كودكان را دارند. (زندي ، بهمن 1379)
لازم به ذكر است كه املاء و فارسي زيربناي ساير دروس هستند. براي مثال اگر دانش آموزي رياضي را درست نفهمد دليل آن هميشه ندانستن رياضي نيست. گاهي اوقات شاگرد موضوع را نمي تواند درست بخواند و يا نمي تواند درست بنويسد بنابراين نمره نمي آورد. و اين امر باعث شكست دانش آموز در زمينه ي تحصيلي او شده و اعتماد به نفس او را پايين مي آورد.
حال با توجّه به موارد مطرح شده در اين فعاليت علمي ، اهداف زير را دنبال مي كنم:
1- راهبردهاي چگونگي املانويسي را با توجّه به شرايط سني و سطح توانايي دانش آموز آموزش دهم.
2- مهارت نوشتن را در (اسم دانش آموز) افزايش دهم.
3- اعتماد به نفس (اسم دانش آموز) را بالا ببرم.
4- مهارت خواندن را در (اسم دانش آموز) پيشرفت دهم.
5- دقّت و توجّه و تمركز را در (اسم دانش آموز) تقويت كنم.
6- علاقمندي (اسم دانش آموز) را به درس املاء افزايش دهم.
گردآوري اطلاعات براي تعيين وضعيت موجود (شواهد نوع اول):
جهت تبيين دقيق مسئله نياز به اطلاعات بيشتر و دقيق تر مي باشد كه مي بايست به طريق علمي و با رعايت ويژگيهاي جمع آوري اطلاعات اقدام نمود. بنابراين با توجه به ماهيت مسئله لازم بود از روش هاي مختلف جمع آوري اطلاعات استفاده شود كه روش هاي بكار گرفته شده در اين پژوهش عبارتنداز:
الف) مصاحبه
ب) مشاهده
ج) بررسي اسناد و مدارك
د) مطالعه ي كتابخانه اي
هـ) استفاده از نظرات همكاران
با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهكارهاي پيشنهادي اقدامات زير را جهت رفع مشكل به انجام رساندم:
از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:
– روش چند حسی
– خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری
– استفاده از خمیر بازی
– کشیدن نقاشی با کلمات
– برای افزايش اعتماد بهنفس
– دادن مسئوليت به (اسم دانش آموز)
– از بين بردن موقعيت هاي استرس زا براي (اسم دانش آموز) در مدرسه
– (اسم دانش آموز) را در گروهي قرار داده كه راحت ترين موقعيت را داشته باشد.و…
– دو تصوير كه مشابه هم هستند اما در يك يا چند مورد جزيي با هم اختلاف دارند به (اسم دانش آموز) نشان داده و از وي خواسته شود تا تفاوت هاي بين دو تصوير را پيدا كند.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.