گزارش تخصصی معلم کلاس چهارم ابتدایی
گزارش تخصصی معلم کلاس چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی کاهش ناهنجاريهاي رفتاري در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 19 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس چهارم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
سرآغاز سخن پیرامون قضیه کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
دیباچه پیرامون قضیه کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
درک مشکل پیرامون قضیه کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
بررسی بیشتر در رابطه با کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
ارائه مستندات پیرامون کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
پیش بینی نتایج در مورد کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
راهکارها پیرامون قضیه کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش ناهنجاريهاي رفتاري
گردآوري اطلاعات ( شواهد 1 )
مسأله را دريكي از جلسات مدرسه مطرح كرده و از مدير ، معاون و همكاران نظرخواهي كردم . مصاحبه اي با ناپدري ، مادر بزرگ ، دايي و مادر درباره ي وضعيت او در محيط خانه كردم . با چند تن از هم كلاسي هاي او مصاحبه انجام داده و با توجه به شكايات اوليا و دانش آموزان او را خواسته و در حياط مدرسه كليه مشكلات را با او در ميان گذاشته ام .با اين اوصاف و مطالعه پرونده ي تحصيلي و تربيت او واسناد و مدارك موجود در مدرسه دلايل اين مشكل را چنين يافتم :
طلاق پدر و مادر و ازدواج مجدد مادر عدم وجود محبت پدري در خانه به دليل طلاق گرفتن مادر از پدر .
وجود الگوهاي نامناسب در بيرون از مدرسه همانند برخي از دوستان و خانواده
محبّت بي رويه و نامناسب توسط مادر و خانواده ي مادري و بدگويي پشت سر پدر
درخواست ها و انتظارات دو گانه از او به علّت دوگانگي فرهنگ هاي دو خانواده
عدم تشويق و تنبيه مناسب و به جا ، هنگام بروز رفتارهاي ناهنجار
آزادي بيش از حد او در خانه و همچنين در مدرسه و خانه ي مادري او
سخت گيري بي جا در خانه ي ناپدري
علاقه شديد وي به خودنمايي و ابراز وجود
ناديده گرفتن مقررات مدرسه و حقوق ديگران
گرد آوري راه حل ها :
براي نفوذ در دل و جان هر فرد نياز است كه ارتباط نزديك و صميميانه اي با او برقرار گردد . در همين راستا بهتر ديدم كه ابتدا :
ارتباط صميمي با اين دانش آموز داشته و خوب به حرف هايش گوش كنم .
محبّت نمودن به او در حد متعادل
احترام و شخصيت دادن به او
تقويت روحيه ي اعتماد در او
مسئوليت دادن به او در خانه و مدرسه
درك بهتر و بيشتر او از جانب خانواده و خودم شاگردان ديگرم
تشويق او در حد معمول به صورت زباني و انفرادي و گروهي و جنسي
تقويت روحيه ي ايثار و فداكاري در جهت حفظ حقوق اساسي ديگران
ارا ئه الگو هاي مناسب رفتاري با استدلا ل هاي درست و منطقي.
پيشنهاد به مادران تا كتاب « آنچه بچّه هاي طلاق بايد بدانند »را مطالعه وآن را پياده كنند .
پيشنهاد به مادر تا او و خانواده اش از پدر و ديگران پيش يكتا شكايت و بدگويي نكنند.
انتخاب راه حل :
از بين راه حل هاي ارائه شده سعي كردم از همه ي آن ها استفاده كنم ولي بيشتر سعي كردم با مادر و ناپدري او صحبت كنم زيرا بيشتر اختلال رفتاري او به نحوه ي بر خورد اين دو عزيز مي دانستم ، پس در چند جلسه بحث و گفتگو ، مشكل عاطفي يا درسي او را به آنان يادآور كردم و با توضيح تأثيرات خانواده ، آنان را متوجّه وظايفشان كردم كه در زمينه ي تر بيت فرزند خود چه وظايفي بر عهده دارند .
- مسئوليت دادن در خانه و مدرس.
- احترام به شخصيت او
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.