گزارش تخصصی معلم کلاس چهارم دبستان
گزارش تخصصی معلم کلاس چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزانم در کلاس در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس چهارم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
سرآغاز سخن پیرامون قضیه رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
دیباچه پیرامون قضیه رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
درک مشکل پیرامون قضیه رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
بررسی بیشتر در رابطه با رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
ارائه مستندات پیرامون رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
پیش بینی نتایج در مورد رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
راهکارها پیرامون قضیه رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
رفرنس و منبع مورد استفاده رفع مشکلات انضباطی و پر حر فی دانش آموزان
دلایل بی انضباطی دانش آموزان:
1- موقعیت نا مساعد آموزش(کوچکی کلاس)
2-به موقع اجرا نشدن عدالت ومقررات همگانی وتبعیض در ارائه ی پاداش وکیفر
3-غفلت از تقویت به موقع رفتار
4- روابط نا مناسب خانواده و….
بی توجهی به انتظارات کلاس |
متناسب نبودن پاداش و کیفر با نوع رفتار |
کوچک بودن فضای کلاس |
فقدان یکی از والدین |
دربررسی پرسش نامه مربوط به دانش آموزان نتایج زیر حاصل شد.
بیشتر بی انضباطی دانش آموزان به دوستان وهمسالان مربوط می شد(سوال 11)
و پس از آن بی علاقه گی دانش آموزان به درس علت مهم دیگر بی انضباطی دانش آموزان محسوب می شد(سوال4)
سوالت دیگر پرسشنامه تقریبا در یک سطح از تاثیر قرار داشتند وعوامل فوق از علت های اصلی بی انضباطی دانش آموزان شناخته شدند.
با توجه به درصد هایی که از اطلاعات پرسشنامه بدست می اید راههای زیر برای کاهش تنش وبرقراری نظم بیشتر در کلاسهای مختلط جهت کیفیت بخشی اداره کلاس وارتقائ امر یادگیری پیشنهاد می گردد.
راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي
- رفتارهاي بي نظم را مشخص و قوانين كلاس را مطرح كند و دانشآموزان ملزم به رعايت آن شوند – ( فونتانا1987)
- بطور انفرادي با افراد نا منظم برخورد كرده دلايل بی نظمی را جويا شوند .
- دانشآموزان بايد رفتار مطلوب و مورد نظر معلم را بشناسند .
- بيتوجهي به رفتار نا منظم دانشآموزان باعث ميشود تا وي احساس كند كه معلم فردي نا كارآمد است
- شرط لازم براي اجراي قوانين قابل درك و فهم بودن آن براي دانشآموزان است.
- آغاز كلاس با جذابيت و متعاقب آن دادن آزادي بيشتر به دانشآموز
- علاقهمند كردن دانشآموز به درس با يادگيري معنادار (كديور1379)
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.