گزارش تخصصی هنرآموز کودکیاری : رفع اختلالات رفتاری دانش آموزم – 25 صفحه

گزارش تخصصی هنرآموزان کودکیاری

گزارش تخصصی هنرآموز کودکیاری به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز سال دوم کودکیاری  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه

در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی هنرآموز کودکیاری پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی هنرآموز کودکیاری سعی شده است با رعات آخرین دستورالعمل های تدوین فایلی کاربردی برای اهداف پژوهشی فرهنگیان گرامی ارائه نماید . امید واریم دانلود این فایل بتواند نیازها و اهدافتان از خرید و دانلود آن را بر آورده سازد . همکاران ما در پشتیبانی سایت مشتاقانه منتظر دریافت نقطه نظرات , پیشنهادات و انتقادات شما در مورد این فایل میباشند.

سرفصل های گزارش هنرآموز کودکیاری

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی هنرآموز کودکیاری به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

ارائه مستندات پیرامون بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف نمودن مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

برای رفع اختلالات رفتاری ، ابتدا بهتر است علل اختلالات مشخص شود تا راه حلهایی  جهت بهبود اختلالات رفتاری تعیین گردد.

با توجّه به سوابق خانوادگی (زهرا )، به خاطرتولد فرزند دوم ، او مورد بی مهری و کم توجهّی والدین قرار گرفته است . و از این کار والدین دچار نارضایتی شده و نسبت به آنان احساس خصومت کرده است . و به همین علت دچار پرخاشگری شده و برای جلب توجه والدین ، رفتار های نابهنجاری را از خود نشان داده است . پرخاشگری و نابهنجاری باعث شده ، والدین علاوه از بی مهری ، وی را تنبیه و تحقیر کرده و برچسب های منفی بزنند ؛ به این خاطر رفتارهای منفی در ایشان درونی شده است . بنابر این فشارهای روحی و روانی شدیدی بر او تحمیل شده و ایشان دچار سر درد عصبی گردیده است . به نظر می رسد مشکل تا حدّی شناسایی شده است .  بعد از شناسایی مشکل باید به دنبال راه حل رفت . برای این کار به سراغ محققان و مشاوران و کتابهای روانشناسی و تحقیقات و مقالات مراجعه کردیم. وازسردرداواستفاده کردم وباصحبت باپدرش اورابه روانشناس ومشاوربالینی ارجاع دادم وایشان نیزبرنامه هایی رابرای بهبودوضعیت اوارائه کردندکه واقعا موثربود

  آموزش درمانی

« آ موزش درمانی عبارت است ازمجموعه ی  اصول وروش های  آ موزشی و روا نشناسی که می تواند افراد معلول جسمانی ، روانی ، ذهنی و عاطفی را  تا حد امکان به عضو مفید و کارآمد جامعه تبدیل کند .در آموزش درمانی تطابق با محیط خانه ومدرسه و تغییر نگرش کودک  نسبت به یادگیری مسئله اساسی است .  » ( میلانی فر، 1370 ص  184)

روشهای درمان حسادت :

آگاه كردن نوجوان ازاينكه مورد توجه ومحبت والدين قرار دارد، رعايت عدالت وانصاف در روابط ، محبت به نوجوان وقتی كه تنهاست، ايجاد زمينه اعتماد وتوجه ، سپردن نوجوان كوچكتر به نوجوان  حسود برای مراقبت ونگهداري ، جرأت دادن ، جايگزين كردن احساسات خشم آلود نوجوان ، كمك به نوجوان برای برون ريزی احساسات حسادت ، مطلع ساختن نوجوان از مدتي قبل ، قصه گفتن مادر به نوجوان وتسلی دادن به او ، تبديل حسادت به مساعدت وصميميت بحث درباره ضررها وخسارات حسد ، استفاده از نقاشی وبازی درمانی به آموزش دادن به نوجوانان مبنی براينكه اشيا ووسايل خود را به رخ ديگران نكشند، آموختن انجام اعمال نيك به نوجوان ، افزايش اعتماد به نفس ، عدم دخالت والدين در دعواهای نوجوانان ، ايجاد روابط خانوادگي مطلوب وتقويت روح همكاری ومساعدت در نوجوانان در خانه ومدرسه .(شفيع آبادي ،1372ص87)

  تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه

1- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا هم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می یابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین افراد خانواده باعث صمیمیت می شود.

2- تامل و سکوت، یکی از بهترین راههای کنترل خشونت در خانواده کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد. بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکوت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.

3- تخلیه یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان میدهد که پرخاشگری حلاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمی دهد بلکه باعث افزایش آن نیز می شود.

4- مدل پرخاشگری غیر پرخاشگرانه (قدم زدن و…) تحقیقات نشان داده که افرادی عادی که پرخاشگری خود بدون رفتار پرخاشگرانه بروز دادند بعد از این کار سطح کمتری از پرخاشگری را داشته اند ولی به طور کل این روش هم زیاد موثر نیست.

 

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی هنرآموز کودکیاری را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *