گزارش تخصصی پایه ششم ابتدایی علاقه مند کردن دانش آموزان به همیاری و کارگروهی در کلاس

گزارش تخصصی پایه ششم ابتدایی

گزارش تخصصی پایه ششم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترغیب دانش آموزان کلاس ششم به درس خواندن با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی  در دانش آموزان پايه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه ششم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی به کارگروهی یا همیاری درکلاس

انواع یادگیری

براساس نظریه سلسله‌مراتب یادگیری گانیه، یادگیری‌های مختلف، سلسله‌مراتبی را تشکیل می‌دهند که در آن هر یادگیری، پیش‌نیاز یادگیری مراتب بالاتر از خود است. این سلسله‌مراتب از ساده به پیچیده و شامل هشت طبقه به شرح زیر می‌باشد.

 

  • یادگیری علامتی: ساده‌ترین نوع یادگیری و در نتیجه پایین‌ترین نوع آن در سلسله‌مراتب یادگیری، علامتی است. این نوع، در واقع همان شرطی‌شدن کلاسیک است و به این ترتیب حاصل می‌شود که فراگیر در برابر محرک خاصی، بازتابی بروز می‌دهد، یعنی در برابر محرک، شرطی می‌شود.
  • یادگیری محرک – پاسخ: یادگیری محرک – پاسخ، همان شرطی‌شدن فعال(کنش‌گر) است و با یادگیری علامتی از این جهت فرق دارد که در این نوع، پاسخ، دقیق و ارادی است اما در یادگیری علامتی، غریزی و غیرارادی است.
  • یادگیری زنجیره‌ای: در این نوع یادگیری، رفتارهایی که قبلا از طریق محرک – پاسخ آموخته شده‌اند، با هم ترکیب شده و رفتار پیچیده‌تری را موجب می‌گردند.
  • یادگیری کلامی(تداعی کلامی): این نوع یادگیری، زبان‌آموزی نیز نامیده می‌شود و نوع به‌خصوصی از یادگیری زنجیره‌ای است که حلقه‌های آن، واحدهای زبان هستند. بدین‌صورت که کودک، کلماتی را که قبلا یاد گرفته، به یکدیگر متصل کرده و از این طریق منظور خود را تفهیم می‌سازد.
  • یادگیری تمییز دادن محرک: یادگیری تمییزی، ‌مستلزم به دست آوردن توانایی تفاوت‌گذاری بین محرک‌های مشابه است. یعنی فرد باید بتواند به محرک‌های مختلف، پاسخ‌های درست دهد. این یادگیری، همان یادگیری محرک – پاسخ است که در اینجا تعداد محرک‌ها زیاد است و اغلب با هم شباهت‌هایی دارند و فراگیر باید بتواند آنها را از هم تشخیص داده و به هر کدام از آنها، پاسخ مثبت بدهد.
  • یادگیری مفهوم: یادگیری مفهوم، پاسخ دادن به شباهت‌هاست و خصوصیات انتزاعی اشیاء، درک می‌شوند. یعنی به محرک‌هایی که در ظاهر متفاوت ولی دارای وجه اشتراک هستند، یک پاسخ داده می‌شود.
  • یادگیری اصل(قانون): در این نوع یادگیری، چند مفهوم به یکدیگر ربط داده می‌شود و از آن یک معنی تازه، به دست می‌آید. اصل، عبارت است از یکسری مفاهیم.
  • یادگیری حل مساله: در این مورد، یادگیرنده با استفاده از قواعد و اصول به حل مسائل می‌پردازد. (رئیسی، زهره چاپ اول، صص 122 تا 121(

عوامل مؤثر بر یادگیری

داشتن انگیزه و هدف: یادگیری، معلول انگیزه‌های متفاوتی است. یکی از این انگیزه‌ها، که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگرد به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از عوامل ایجاد انگیزه، هدف است. هدف، به فعالیت انسان جهت و نیرو می‌دهد. بنابراین، در مدارس هدف‌های تربیتی باید انعکاسی از احتیاجات و تمایلات شاگردان باشد و به‌طور مشخص و واضح بیان شود. (شعبانی، حسن؛ چاپ هجدهم، ص 16.)

آمادگی یادگیرنده: فراگرفتن معلومات، عادات، مهارت‌ها و افکار و عقاید، مستلزم این است که فرد یادگیرنده از لحاظ بدنی، عاطفی، اجتماعی و عقلانی رشد کافی داشته باشد. وقتی فرد یادگیرنده واقعا از جریان یادگیری استفاده می‌کند که، آمادگی لازم و کافی را داشته باشد

  • تجربیات گذشته: تجربیات قبلی یادگیرنده، پایه و ادراکات او را تشکیل می‌دهد و به همین طریق آنچه را که شاگرد(یادگیرنده)، امروز یاد می‌گیرد، در رفتار آینده او مؤثر است که جان دیویی آن را “اصل ادامه” می‌نامد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه ششم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *