گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان
گزارش تخصصی ابتدایی پایه پنجم دبستان ( قابل استفاده برای سایر پایه های ابتدایی با موضوع چگونگی از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم در دانش آموزان با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 25 صفحه + 5 نمونه پیشنهاد کوتاه ارزشیابی که بصورت رایگان ارائه میشوند.
سرفصل های این گزارش
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
سرآغاز سخن پیرامون قضیه از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
دیباچه پیرامون قضیه از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
درک مشکل پیرامون قضیه از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
بررسی بیشتر در رابطه با از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
ارائه مستندات پیرامون از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
پیش بینی نتایج در مورد از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
راهکارها پیرامون قضیه از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
رفرنس و منبع مورد استفاده از بین بردن مشکل ناخن جویدن در دانش آموزم
از زمان شروع اقدام پژوهي چند ماهي مي گذرد.اولين چيزي كه شنيدن آن خيلي خوشحالم كرد دانش آموزان اظهار داشتند خانم اجازه، علی ديگر ناخن هايش را نميخورد، دانشآموزي كه ماههاي قبل دائماً در حال ناخن جويدن بود. الان رفتارش تغيير پيدا كرده است والدين او هم اين را تائيد ميكنند.
اضطراب علی روز به روز کاهش یافت و دیگر به ناخن خوردن روی نمی آورد . به درس و مدرسه علاقه دو چندانی پیدا کرده بود . و همواره در آرامش به سر می برد.
ناخن جویدن، یک اختلال عادتی است که اغلب در کودکان و گاهی در بزرگسالان بروز می کند.افراد مبتلا به اختلال هنگام جویدن ناخن متوجه عمل خود نیستند.بعضی از افراد مبتلا، به جویدن ناخن و بعضی دیگر به جویدن اطراف ناخن می پردازند و عده ای نیز هر دو عمل را انجام می دهند.
▪ زمان شروع
این اختلال احتمالا از ۴ یا ۵ سالگی شروع و در ۱۰ تا ۱۵ سالگی به شدت خود می رسد و اکثر مبتلایان به این اختلال را کودکان ۹ تا ۱۱ ساله تشکیل می دهند.
▪ میزان شیوع
میزان شیوع این اختلال در بین دخترها بیشتر از پسرها است.درمیان بیماران عقب مانده ذهنی که از ضریب هوشی پایین برخوردارند بسیار کم دیده می شود اما موارد شدید آن در بعضی از عقب مانده های ذهنی که دارای ضریب هوشی ۶۸ به بالا هستند زیاد دیده شده است.به طوری که بعضی از آنها آن قدر ناخن های خود را می جوند که به گوشت رسیده و از آن خون جاری می شود. البته اکثر روانپزشکان معتقدند رابطه مستقیمی بین فشارهای روحی و ناخن جویدن وجود دارد به عبارت دیگر با افزایش فشارهای روحی این اختلال نیز تشدید می شود.
▪ عوارض
جویدن ناخن علاوه بر صدمه زدن به صفحه ناخن و تغییر شکل آنها،، قدرت انجام دادن بسیاری از کارهای ظریف را از انسان سلب می کند.
همچنین بزاق دهان نقش مخربی بر ناخن و بافتهای اطراف آن داشته و رطوبت ناشی از آن مکان مناسبی را برای رشد باکتریها و قارچها فراهم می آورد.
▪ علل ناخن جویدن
۱) عصبانیت بیش از حد که ناشی از فشار روحی و اضطراب باشد.
۲) دلواپسی و تضادهای فکری مخصوصاً زمانی که کودک در موقعیت های حساس، ترس آور، بلاتکلیفی و حالات هیجانی دیگر قرار می گیرد.
۳) تقلید از دیگران که به صورت عادت درآمده باشد.
۴) واکنش برای تخلیه هیجانات و تمایلات ناخودآگاه فرد.
▪ والدین برای کمک به کودک چه کارهایی باید انجام دهند:
۱) به جای پرداختن به عمل شخص باید به خود او توجه کرده به عبارت دیگر درمان اساسی با شناخت علل آن امکان پذیر است.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه پنجم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.