گزارش تخصصی پایه چهارم ابتدایی
گزارش تخصصی پایه چهارم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 27 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه چهارم ابتدایی به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
سرآغاز سخن پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
دیباچه پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
درک مشکل پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
بررسی بیشتر در رابطه با آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
ارائه مستندات پیرامون آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
پیش بینی نتایج در مورد آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
راهکارها پیرامون قضیه آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
رفرنس و منبع مورد استفاده آشنا نمودن دانش آموزان خود با نماز
گرد آوري شواهد (1)
با توجه به اطلاعاتی که در بیان مسأله توصیف شد بعضي شرکت کنندگان درحین برگزاری نماز با یکدیگر صحبت کرده ونظم نماز را برهم می زدند . این عمل باگذشت حداقل 3 هفته از برگزاری نماز هر روز تکرار شده و روز به روز از علاقه وانگیزه ی دانش آموزان کاسته شد. بنابراین ، اطلاعاتی را از طریق پرسش نامه بدست آوردم که در بررسي از آن مشخص شد كه :همۀ آنها دوست دارند نماز بخوانند و در نماز جماعت شرکت نمایند.
درپاسخ به سؤالاتی از قبیل :
” آیا در خانه نماز می خوانند ؟”
/13 درصد جواب مثبت 18/68 درصد جواب منفی داده اند و 18/18 درصد گفته اند که گاهی اوقات نمازمی خوانند.
« چه کسانی در خانۀ شما نماز می خوانند؟ »
72/22 درصد گفته اند، والدین آنها، نماز می خوانند و 09/59 درصد بیان داشته اند ، هیچ کس درخانه ی آنها نماز نمی خواند . و 18/18 درصد گفته اند فقط مادرشان نماز می خواند . این آمار نشان می دهد ، خانواده های برخی از آن ها اهل نماز بوده و می توانند الگوهای خوبی برای فرزندان خود باشند .
مصاحبه با بعضی از خانواده های دانش آموزان و مصاحبه با همکاران خود که سابقه کاری آنها بیشتر از بنده بوده است .اکثر اولیای این دانش آموزان معتقد بودند که فرزندانشان در منزل نماز نمی خوانند ولی گاهی اوقات در نماز جماعت هایی که در مسجد در ماه های رمضان ودهه ی اول محرم برگزار می شود شرکت می کنند.عده ای از آنها هم گفتند که فرزندانشان گاهی اوقات نماز می خوانند و در نماز خواندن خود سهل انگاری زیادی دارند و به درستی نمازهای خود را نمی خوانند و هرچه آنها را نصیحت می کنند گوش نمی دهند .
بعضی از همکاران هم معتقد به این موضوع بودند که شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه از روی علاقه نیست و اکثر آنها در زنگ نماز یا نمی آیند یا دیر به نماز جماعت می آیند
گرد آوری اطلاعات
بعد از رویت این مسئله شروع به جمع آوری شواهد نمودم تا وجود مسئله را تایید کند و در حل آن راهکارهایی ارائه نماییم و برای رسیدن به جواب سوالاتی که داشتم از روشهای زیر استفاده نمودم .
1- مصاحبه ، طی مصاحبه ای که با بعضی از خانواده های دانش آموزان و همکاران خود داشتم از آنها این سوال را پرسیدم که ((مهمترین دلایل عدم شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه چیست ؟ )) و آنها نیز پاسخ های زیر را دادند:
متنوع نبودن برنامه های نماز – محیط زندگی – نداشتن الگوی مناسب – واگذاری مسئولیت ها به افراد خاص و بر انگیختن حس حسادت بین دانش آموزان – عدم استفاده از تشویق – توسل به زور و اجبار – اهمیت ندادن به نماز مدرسه، از طرف معلمان و کادر مدرسه و عدم شرکت آنان در نماز
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه چهارم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.