گزارش تخصصی پایه چهارم : چگونگی تغییر کودک بیش فعال بی انضباط به دانش آموز منضبط

گزارش تخصصی پایه چهارم

گزارش تخصصی پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان   چگونگی تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 30  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه چهارم به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

دیباچه پیرامون قضیه  تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

درک مشکل پیرامون قضیه   تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

بررسی بیشتر در رابطه با  تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

ارائه مستندات پیرامون  تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

پیش بینی نتایج در مورد  تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

راهکارها پیرامون قضیه  تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

رفرنس و منبع مورد استفاده  تبدیل دو دانش آموز بیش فعال و بی انضباط نابهنجار به دانش آموز با انضباط و  باهنجار

گرد آوري شواهد یک

براي گرد آوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود داشت. در  این پژوهش ، از چند روش به صورت تركيبي براي جمع آوري اطلاعات استفا ده نمودم . در اين پژوهش روشهاي مشاهده ، و مصاحبه واسناد را انتخاب شده است. از طريق مشاهده رفتارهاي او را زير نظر گرفته واطلاعات لازم را جمع آوری نمودم و با مصاحبه  با همکاران مدرسه و والدین امیر حسین و محمد سابقه رفتاری اواطلاعات لازم بدست آمد . آنها نظم  كلاس را بر هم مي زدند و درچنين محيطي آموزش امكان پذير نبود.

وقتی درکلاس وقتی به خاطر کار های نابهنجارش به آنها تذکر می دادم امیر حسین و محمد با لحن بدی جواب می دادند یک روز از او خواستم که به خاطر بی ادبی شان ، معذرت بخواهند این کار را نکردند ،بچه بسیار لجباز وکج خلقی بودند. مجبور می شدم نصف زنگ کلاس را برای آرام کردن آنها ومیانجیگری دعواهای آنها با بچه ها بگذارم. مرتبا با خود می اند یشیدم چرا؟ چگونه می توانم ؟تا اینکه به خودم گفتم ؛ روابط غلط خانوادگی آنها را بدین شکل بار آورده است در واقع او دچار مشکلات رفتاری وروانی است که باید حل شوند . لذا  مسئله را با یکی از مشاوران ارشد منطقه در میان گذاشتم ایشان راهنماییهای لازم را جهت حل مشکل ارائه نمود . سپس با دو تن از مشاورين همکار در اين زمينه مشورت كردم آن ها نيز راهنمايهاي لازم را عرضه داشتند . بعد به دنبال كتابهاي روانشناسي اختلالهاي رفتاري، روانشناسي رشد ، روابط انساني در آموزشگاه و تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته بود  رفته ومورد مطالعه قرار دادم تا ببينم مشكل را چگونه مي توانم حل نمايم . آنها دانش آموزی هستند كه رفتارهاي ايشان مغاير با مقررات كلاس مي باشد .

بسیار زود باور و سریع عصبانی می شوند .

 

با دوستانش درگیر می شود و تمرکز درسی ندارد و در درس بسیار ضعیف هستند

هر روز با دانش آموزان دعوا مي كنند.

در خانه و مدرسه بد اخلاق هستند.

از نظر درسي ضعيف هستند.

بي حوصله هستند.

روابط والدين با آنها غلط بوده است.

معلمين  به آنها  توجه لازم را نكرده اند.

معلمين  به تفاوتهاي فردي ايشان توجه نكرده اند.

بهداشت فردي را رعايت نمي كنند.

تجزيه و تحليل وتفسيرداده ها:

من در این پزوهش از  الگوی روش ترسیم مفاهیم در تجزیه وتحلیل وتفسیر داد ه ها استفاده نموده ام که به توضیح آن می پردازیم.

سعی کردم از منابع و کتابهای مختلفی استفاده نمایم تا بتوانم در ابتدا علت رفتارش را بدانم و بعد بتوانم راهکارهایی را برای کاهش رفتارش ارائه دهم. در تجزیه و تحلیل باید به دنبال چرایی وچگونگی علت رفتار ناسازگاری بپردازیم.طبق اطلاعات بدست آمده  از شواهد  1ومطالاعات بنده چندین عامل را مهم دانستم.

عوامل تبعیض والدین :

از قبیل :بی مهری والدین نسبت به بچه ها- پرخاشگری اعضای خانواده نسبت به یکدیگر-مشکل رفتاری خود والدین و….. با توجّه به سوابق خانوادگی دانش آموز، به خاطرتولد فرزند دوم ، مورد بی مهری و کم توجهّی والدین قرار گرفته است . و از این کار والدین دچار نارضایتی شده و نسبت به آنان احساس خصومت کرده است . و به همین علت دچار ناسازگار شده و برای جلب توجه والدین ، رفتار های نابهنجاری را از خود نشان داده است . پرخاشگری و نابهنجاری او باعث شده ، والدین علاوه بربی مهری ، وی را تنبیه و تحقیر کرده و برچسب های منفی بزنند ؛ به این خاطر رفتارهای منفی در دانش آموزدرونی شده است . بنابر این فشارهای روحی و روانی شدیدی بر او تحمیل شده . به نظر می رسد مشکل تا حدّی شناسایی شده است .  بعد از شناسایی مشکل باید به دنبال راه حل رفت .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.