گزارش تخصصی پنجم ابتدایی علاقه مند کردن دانش آموزان دیر آموز به درس خواندن

گزارش تخصصی پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

گزارش تخصصی پنجم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان     چگونگی علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن  در دانش آموزان پايه پنجم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 41  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پنجم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموز دیرآموزم به درس خواندن

روش‌های درمان مشکلات املا و فارسی

* هرگونه ترس و اضطراب را از دانش‌آموز خود دور کنیم.

* هرگز ترغیب و تشویق دانش‌آموز خود را به خوش‌نویسی، از یاد نبرید.

* تکالیف مدرسه باید برای دانش‌آموز، شیرین و جذّاب باشد.

* از مدادها و خودکارهای خیلی بلند و خیلی کوتاه به هیچ وجه استفاده نگردد.

* از میز تحریرِ مناسب استفاده شود.

* از کاغذ و برگ‌های سفید و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نباید کاهی، روغنی یا موج‌دار باشد.)

* به‌منظور تقویت عمل انبساط و انقباض ماهیچه‌های انگشتان، دانه‌های کوچک (مثلاً دانه‌های تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آن‌ها را با سر انگشت‌های شصت و اشاره و میانه، جمع کند.

* هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانش‌آموزان می‌کند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد.

* سینه‌خیز رفتن: روزی چند دقیقه (کم‌تر از ده دقیقه) دانش‌آموز سینه‌خیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است.)

* هر روز قبل از نوشتن تکالیف، چند دقیقه انگشتان را باز و بسته کند.

* به تجربه ثابت شده است که انجام بازی‌های محلّی که با حرکات سریع و زیاد همراه است، در تند نویسی دانش‌آموزان بسیار مؤثّر است.

* برای تکالیف منزل سعی شود از حروفی که دانش‌آموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدین شکل مثلاً کلماتی را از درس پیدا کرده که حروف هم‌صدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و یا کلماتی که به‌صورتی که خوانده می‌شوند، ولی نوشته نمی‌شوند مانند خواب.

* دانش‌آموز در منزل با کمک خانواده مطالبی که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و برای کلمات مهم هم‌خانواده پیدا کند؛ مثلاً برای کلمه‌ی «حمید»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را می‌توان بنویسد؛ زیرا این کلمات، سه حرف مشترک دارند.

* معمولاً دانش‌آموزانی که این مشکل را دارند، قلم را با فشار زیاد در دست می‌گیرند، تا حدّی که دست آن‌ها عرق می‌کند؛ دانش‌آموزانی که قلم را با فشار زیاد در دست می‌گیرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولیاء میزان فشار به قلم را کنترل کرده و بیش‌تر در مورد مسائل روحی و روانی با دانش‌آموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند .

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پنجم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *