گزارش تخصصی چهارم دبستان بکارگیری بازی و نشاط برای افزایش سطح یادگیری درس ریاضی

گزارش تخصصی چهارم دبستان

گزارش تخصصی چهارم دبستان  به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی  در دانش آموزان پايه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 35  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی چهارم دبستان  به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

دیباچه پیرامون قضیه افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

ارائه مستندات پیرامون افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

پیش بینی نتایج در مورد افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

راهکارها پیرامون قضیه افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش سطح علمی دانش آموزانم  در درس ریاضی با بازی و نشاط و شادابی

عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان

– خانواده

خانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزلزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد (گلدبنرگ، 1387، ص 12). بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار اعضای خانواده بر نوجوانان تأثیر فراوان دارد.

– مدرسه شاد و با روح

مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند (سنجانی، 1387، ص 34).

الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه

محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل:

1- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.

2- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و…

3- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه، کتابخانه و کارگاه: استفاده از خوش بو کننده ها، قفسه های زیبا، مناسب بودن محیط کتابخانه، نمازخانه و کارگاه.

4- پوشش های ظاهری معلم ها، مدیر و کارکنان، دانش آموزان: استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگ های شاد و روشن برای کارکنان مدرسه.

5- رعایت بهداشت: تمیز بودن محیط مدرسه، کلاس ها، بهداشت فردی، اجتماعی، دانش آموزان

ب) معلم شاد و با روحیه:

معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش های تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت های فردی هستند و نیز باید با روش های تشویق وتنبیه آگاهی لازم داشته باشد و پر روحیه و باانگیزه باشد.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی چهارم دبستان  را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.