گزارش تخصصی عربی متوسطه
گزارش تخصصی عربی متوسطه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی جذاب ساختن درس عربی با تلفیق هنر در تدریس این درس با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 24 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی عربی متوسطه به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
سرآغاز سخن پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
دیباچه پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
درک مشکل پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
بررسی بیشتر در رابطه با جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
ارائه مستندات پیرامون جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
پیش بینی نتایج در مورد جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
راهکارها پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
رفرنس و منبع مورد استفاده جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی
كلاس درس كه بخش عمده اي از فعاليت تدريس و يادگيري در آن صورت مي گيرد ، نقش اساي در ايجاد زمينه براي خلاقيت دارد. فضاي عاطفي، شرايط فيزيكي، جو يادگيري، ميزان انگيزه براي آموختن و … از عوامل درون كلاسي هستند كه بر پديدآيي خلاقيت اثر گذارند. در ميان عوامل ياد شده، نقش معلم در پرورش خلاقيت انكار ناپذير است. اثر تعامل معلم در اثر كلاس از دو جنبه قابل ملاحظه است: رابطه عاطفي با دانش آموزان و رابطه آموزشي و ياددهي . ايجاد شرايط مساعد براي رشد خلاقيت مستلزم اين است كه معلم جوي صميمانه و مطمئن در كلاس درس ايجاد كند. به طوري كه دانش آموز بتوانند با احساس امنيت، عقايد و نظريان خويش را ابراز دارند. معلم پس از تأمين نياز عاطفي دانش آموزان ، مي تواند با اجراي اصول مناسب آموزشي دانش آموزان را هر چه بيشتر رهنمون گردد. نكته حائز اهميت ديگر، نوع نگرش معلم به خلاقيت و دانش آموزان خلاق است. توجه به اين كه اغلب دانش آموزان خلاق كمتر با جمع هماهنگ هستند و رفتارشان قابل پيش بيني نيست، بعضي معلمان فكر مي كنند كه آنان، دانش آموزان دردسر آفرين هستند.
زیباییشناسی (به آلمانی: Ästhetik؛ انگلیسی: aesthetics) یکی از رشتههای پنجگانهٔ کلاسیک فلسفه است (در کنار شناخت شناسی، منطق، اخلاق و متافیزیک). فلسفه در پی آن است که زیبایی و امر زیبا را خوب بشناسد و حقیقت و مشخصات آنرا تعیین کند و اگر ممکن شد، اصول و قواعد زیبایی را در اختیار همگان قراردهد. این حوزه از فلسفه که به زیبایی و چیستی آن می پردازد، زیبایی شناسی نام دارد.در زیبایی شناسی، مانند همه حیطه های دیگر فلسفه، با بنیادی ترین پرسشها درباره زیبایی و چیستی آن روبرو هستیم. سوالاتی مانند:اصولاً مابه چه چیزی زیبا می گوییم؟ آیا زیبایی وجود واقعی دارد، یعنی امری است که در جهان خارج، وجود خارجی دارد و می توان به آن اشاره کرد یا اینکه از امور ذهنی است و چیزی به نام زیبایی وجود ندارد؟آیا زیبایی، مطلق است؛ یعنی یک چیز زیبا برای همگان و برای همیشه زیباست؟ ویا امری نسبی بوده و ممکن است شخصی چیزی را زیبا بداند و کس دیگری زیبا نداند و یا چیز زیبا با گذشت زمان، زیبایی خود را از دست بدهد؟آیا می توان گفت که زیبایی به اشیا و موجودات اضافه شده است؛ یعنی یک شیئ داریم و یک زیبایی که با آن ترکیب شده است؟قواعد زیبایی ثابتند یا متغییر؟
اساساً چرا زیبا، زیبا می نماید؟ هنر چه فایده ای دارد؟ تفاوت هنر با زیبایی چیست؟ رابطه هنر با زیبایی چیست؟ چرا نظر مردم درباره امر زشت و زیبا مختلف است؟ و این که آیا قوه ای در انسان وجود دارد که مخصوص شناختن زیبایی است؟ اگر چنین است، آن چه قوه ای است؟ و غیره… .
زیباییشناسی به معنای وسیع کلمه نظریهای است در باب زیبایی، به هر دو معنای جلوهٔ زیبایی یعنی زیبایی طبیعی و زیبایی هنری. در زیباییشناسی قواعد و قوانین زیبایی آموزش داده میشود. البته باید توجه داشت که با آموزش این قواعد نمیتوان کسی را هنرمند کرد. هنرمند باید دارای یک ذوق خاص ذاتی باشد. این آموزشها در نهایت میتوانند آن ذوق را پرورش دهند. حس زیبا دانستن یک کار هنری یا یک پدیده، از شخص به شخص فرق میکند ولی میتوان یکسری اصول کلی برای درک و حس زیبایی یافت که به آنها «اصول زیباشناسی» میگویند.هنرمندان غالباً از اصول زیباشناسی خبر دارند و با بهرهگیری از آنها در کار خود، سعی در تأثیرگذاری بر دیگران را دارند. برای نمونه در شعر و ادبیات یکسری اصول مانند وزن و قافیهٔ درست و تشبیهات بجا، بیان و بدیع جزو اصول زیباشناختی بشمار میآیند.
عوامل خستگی معلم مربوط به دانش آموزان ، کلاس و محتوای دروس:
*بی توجهی دانش آموزان به کلاس در اثر درگیری های احتمالی.
*بی توجهی دانش آموزان به تدریس معلم به دلیل امتحان یا پرسش ساعت قبل یا بعد .
*آلودگی هوای کلاس ، بیماریهای واگیردار ، گردو خاک در کلاس.
*خستگی دانش آموزان در ساعات آخر و معلم مجبور است مکررا” توجه آنان را به کلاس و درس جلب نماید.
*خستگی دانش آموزان به دلایل متعدد مانند مسابقات ساعات قبل، عدم استراحت و خواب کافی در منزل
عدم آمادگی دانش آموزان برای پاسخگویی یا امتحان و مقاومت و چانه زنی در برابر پرسش یا ارزشیابی معلم .
*وجود دانش آموزان بی انضباط، بی نظم، مزه پران، متلک گو، و مخل نظم کلاسی که معلم را مجبور به تذکرات مکرر خواهد کرد. گاهی علل بی نظمی در کلاس ناشی از خود دانشآموز است . برخی از این علت ها عبارت است از :
1 ) ناراحتی های جسمی ، روحی و روانی
2 ) نداشتن علاقه و انگیزه
3 ) سر در گم بودن و بی اعتنایی به انتظارات معلم و قوانین و مقررات مدرسه و کلاس درس
4 ) نداشتن برنا مه ی مشخص مطالعه
5 ) کم خوابی و خستگی مفرط
6 ) انجام ندادن تکالیف خود
7 ) تغذیه ی نا مناسب
8 ) نا امیدی احتمالی به آینده
9 ) استقلال طلبی و مقابله با اقتدار معلم
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی عربی متوسطه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.