گزارش تخصصی معلمان پایه سوم
گزارش تخصصی معلمان پایه سوم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق در دانش آموزان پايه سوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 28 صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه سوم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
سرآغاز سخن پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
درک مشکل پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموزان ضعیفم به درس خواندن با تشویق
یافته های تحقیق
دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.
تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.
تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند
دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ میدهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.
مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه
1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.
انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .
سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75%) و شنوایی(13%) 6% بویایی -3%چشایی 3-%لامسه.
لذا اکثر دانش آموزان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.
دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.
دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.
2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.
ادراک شنیداری: دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.
ادراک دیداری: دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.
3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.
انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و…)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(9-5) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی.
حافظه بینایی: توانایی دانش آموز در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و…
حافظه شنوایی:توانایی دانش آموز در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.
علل بی دقتی و حواسپرتی
1-حواس پرتی درونی و ذهنی:مانند:
– مشغله ذهنی دانش آموز. شامل مواردی از قبیل: درد، رنج، غم وغصه
-اضطراب و نگرانی
– گرسنگی و تشنگی
– ترس و خشم و شادی .
-بیماریها و….
-بی علاقگی به موضوع
– فشارهاى روانى
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه سوم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.