گزارش کنش پژوهی دبیر زبان انگلیسی ایجاد انگیزه برای دانش آموزان خوابگاهی مدارس شبانه روزی
خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته آموزگار ابتدایی دانشگاه فرهنگیان این فایل گزارش کنش پژوهی دبیر زبان انگلیسی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.
اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم
دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین گزارش کنش پژوهی دبیر زبان انگلیسی بتواند :
- نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
- دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.
قسمتی از این مجموعه
مدارس شبانه روزي از جمله مدارسی هستند که به منظور ایجاد فرصت مناسب براي تحصیل دانش آموزان روستایی و حاشیه نشین شهرهاو جلوگیري از هدر رفتن استعدادهاي افراد در مناطق محروم به دلیل نبود مراکز آموزشی مناسب و فراهم کردن زمینه تربیتی نیروي انسانی مورد نیازمناطق محروم از میان دانش آموزان همان مناطق تأسیس شد (میکائیلی منیع، 1389 ). هر ساله بسیاري از دانش آموزان خانه را براي ورود به این نوع مدارس ترك م یکنند و با فرصتها،چالشها و محرك هاي استرس زاي بسیاري همچون جا به جایی روبرو می شوند. دانشآموزان شبانه روزي در جریان جابه جایی و انتقال از خانه به محیط شبانه روزي، غربت زدگی را تجربه می کنند. غربت زدگی مجموعه حالتهاي شناختی، رفتاري و هیجانی می باشد که با نشخوار ذهنی درباره خانه، میل شدید به برگشتن به خانه، حالات افسردگی و نشانه هاي جسمی مربوط می شود (ونتیلبرگ، وینگرهوتس و ون هک ) دانش آموزان خوابگاهی در این نوع مدارس نیاز به مراقبت بیشتری چه از لحاظ آموزشی و چه از لحاظ عاطفی می باشند.اینجانب معصومه سیف نریمان دبیر درس زبان انگلیسی یکی از این مدارس شبانه روزی به نام آموزشگاه نمونه دولتی ریحانه واقع در شهرستان نهاوند می باشم. در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم به ایجاد انگیزه بیشتر در درس زبان انگلیسی در دانش آموزان خوابگاهی بپردازم..مساله ی مورد نظر بی علاقگی و کم کاری دانش آموزان خوابگاهی در آموزش و یاد گیری واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده و هدف از انجام این پژ و هش ،افزایش میزان علاقه مندی این دانش آموزان به درس زبان انگلیسی و یادگیری درک مفاهیم آن بوده است.
بر این اساس ، با استفاده از روش های علمی از منابع گوناگون تحقیق مانند : مدیر، همکاران، دانش آموزان، کتابها ، مجلات و اینترنت به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مساله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم .سپس به انتخاب چندین راه کار عملی از میان راه حل های پیشنهادی پرداخته و پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش ، به اجرای آنها اقدام نمودم.
برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل گزارش کنش پژوهی دبیر زبان انگلیسی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.