تحلیل محتوای کتاب ریاضی متوسطه اول بر اساس تفکر خلاق تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا به صورت دقیق
تحلیل محتوای کتاب ریاضی متوسطه اول به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای کتاب ریاضی متوسطه اول نموده است.پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای کتاب ریاضی متوسطه اول دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای کتاب ریاضی متوسطه اول می باشد.
با هم بخشی از متن تحلیل محتوای کتاب ریاضی متوسطه اول بر اساس تفکر خلاق را مشاهده می کنیم.
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه مؤلفه های خلاقیت در کتاب درسی ریاضی مقطع متوسطه اول است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا است.جامعه ی آماری این پژوهش شامل کتب درسی ریاضی متوسطه اول است.حجم نمونه برابر با حجم جامعه انتخاب گردید. در این تحقیق به منظور اعتباریابی و روایی صوری از دیدگاه های صاحب نظران و متخصصان تعلیم و تربیت استفاده شده است.ابزارهای این تحقیق،فرم تحلیل محتوا با توجه به الگوی آموزش خلاقیت پلسک است.برای تحلیل محتوای کتب ریاضی از یک فرم کدگذاری شده استفاده شد،این کار طی چهار مرحله انجام گرفت: در مرحله ی اول واحدهای فعال و غیر فعال کتاب ها مشخص گردید و در مرحله ی دوم واحدهای غیر فعال حذف گردید و در مرحله ی سوم واحدهای فعال بر مبنای شاخص های چرخه ی خلاقیت هدایت شده ی پلسک، کدگذاری شدند و در مرحله ی چهارم داده های حاصل از یافته های تحقیق با استفاده از شیوه های آمار توصیفی و روش تجزیه و تحلیل آنتروپی شانون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج حاصل حاکی از آن بود که میزان توجه و درگیری با شاخص های الگوی خلاقیت پلسک و مقدار ضریب اهمیت هر یک از این شاخص ها در کتب ریاضی متوسطه بسیار کم بوده و محتوای درسی کتب مذکور بر اصول خلاقیت پلسک منطبق نیست و مطابق این دیدگاه کمتر می توانند در ایجاد و پرورش خلاقیت در یادگیرندگان مؤثر باشند.
کلمات کلیدی: تحلیل محتوا؛خلاقیت؛کتب ریاضی متوسطه اول؛مؤلفه های خلاقیت پلسک؛تفکر خلاق، تفکر انتقادی.
برای دریافت فایل تحلیل محتوای کتاب ریاضی متوسطه اول بر اساس تفکر خلاق از این قسمت اقدام کنید.